Moderator: Redaktörer
soren skrev:Tyvärr har ju HDMI samma jitterproblem som spdif har idag, iLink (och alla dess syskon) är ju en bättre lösning då den är paketbaserad.
/Sören
Firewire aka i.Link till förstärkaren (AX10i i mitt fall)
Margaux skrev:
Snart kommer andra generationens HDMI 1.1 som även innefattar ljud i full 192 KHZ överföring i sex kanaler.
Margaux skrev:
Hur tycker du att det låter?
Harryup skrev:Har själv jämfört iLink mellan 868 och AX10 eller vad den nu heter och vi föredrog alla att köra analogt emellan jämfört med spdif och iLink.
Just i fallet Pioneer så lär deras sätt att använda i.Link mellan sina egna produkter vara jitterlöst, här följer reklamtext, länk till pioneerBamsefar skrev:Således, att påstå att iLink är jitterfri är felaktigt, paketbaserad (t.ex. Dolby Digital eller DTS för den delen) musik är en sak och PCM (CD) är en annan. Vidare så vill jag minnas, men här är jag någon osäker, att iLink implementationen hos t.ex. Pioneer enbart är enkelriktad, dvs deras receiver styr inte klockan i deras DVD spelare.
Med alla möjliga reserveringar mot alla möjliga och omöjliga fel.
Pioneerelectronics skrev:The i.LINK interface guarantees high-end connectivity for direct, digital-to-digital signal transmission without data loss. This new interface is especially effective for jitter-free audio transmission of DVD-Audio, CD, and SACD discs* data.
Johan_Lindroos skrev:Skojig diskussion som helhet!
Men, är det många har som på fullt allvar tror (vet?) att det är någon verklig hörbar skillnad mellan de diskuterade gränsnitten?
Harryup skrev:Johan_Lindroos skrev:Skojig diskussion som helhet!
Men, är det många har som på fullt allvar tror (vet?) att det är någon verklig hörbar skillnad mellan de diskuterade gränsnitten?
Japp, *sträcker på mig* vi gjorde faktiskt en blindtest.
Fast jag tror inte att det är gränssnittet som sådant vi lyssnade på utan en utförande form av det. Kan ha varit kablarna? (duckar)
Så testen var väl som vilken F/E test som helst, bara giltigt för det vi testade just då.
Men inga exotiska kablar utan det vi kom över av modell standard aningen grövre än lakristsnören.
Alla (3) föredrog analog koppling, dock om den var riktigast eller ej vet jag inte. Men definitivt den som var minst rå och hård.
Harryup skrev:Vi körde iLink mot Spdif och mot att köra analogt ut ur 868 och in på vanlig analogingång på AX10i (den nyaste nyaste) vad den nu heter.
Vad vi gillade analogt var mindre hårt och japanrått.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster