Moderator: Redaktörer
Poppen skrev:Min nya Tuner från Tradera funkar bara i Mono.
har kontaktad säljarem med 200 + frakt är ju inte pengar att bråka om.
Varför ger den bara Monosignal.
Det är en Luxman T 210L. Ganska snygg men man vill ju lysna i stereo och inte permanent mono.
kan det vara så att det blovit kortsluning i monoomkoplaren. Är det enkelt att laga den själv ?
Poppen skrev:Jag har kopplat den till externa antennen den ger fult utslag.
det är självklart att man kopplar in den till central anten för att eliminera brus samt erhålla bästa mottagning.
Poppen skrev:jag har öppnat den så omkoplaren går via en stång tillkretskortet. Ifall det är kprtslutning där kan man ju alltid ta fra<m lödkplven men om felet är någon annanstan får den hamna i soptunnan. Synd att det finns oärliga traderare dennperson had ändå 300 ? omdömmen inget rött.
Poppen skrev:jag har testat allt. Min gamla tuner funkar utmärkt i stereo via central antennen. Jag undrade bara om det blivit fel i omkoplare så den ger permanent Mono eller om felet ligger någon annan stans ?
Jag hör ingen skillnad om mono omkoplaren är intryckt eller ej intryckt. bara mono ljud och streo lampan lyser ej.
Fjonkalicious skrev:Kan det inte bara vara så att Luxman tunern är sämre? Den kanske inte fångar upp stereo?
Mvh
Filip
Poppen skrev:Den låer mono. streodioden tänds aldrig. den ger full utslag det verkar som stereo funktion kopplats ur. jag undrar bara om felet ligger i omkopplaren eller i en annan del i tunern ?
ja jag har kopplat in strömmen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster