Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Jag bor i karlstad. Du är välkommen om du vill komma och lyssna. Är väl klar med mitt nya lyssningsrum om 3v kanske.
Stereotypen skrev:Hej reeltoreel!
Du är hjärtligt välkommen att komma på besök hos mig för en prat/musikstund. Jag besökte ju dig för några år sedan på din hifi-träff så det vore roligt att få bjuda igen!![]()
Pål i Karlstad
(det var jag som hade med Wilson-låddorna)
PerStromgren skrev:... och jag bor här, som ju faktiskt framgår här till vänster. Jag har Quad-paneler att lyssna till, om så önskas.
MagnusÖstberg skrev:Härlig tråd!
Varför inte träffas hela bunten och gör som vi i Stockholm, träffas lite då och då över en fika och lyssna lite. Det är himskans trevligt!
PerStromgren skrev:Så, ska vi försöka sy ihop en träff hemma hos mig i Karlstad?
Ge mig förslag på några kvällar, säg från 18:00, eller en söndag eftermiddag. Jag har rätt tom kalender.
PerStromgren skrev:Jag, som har mina rötter i Stockholm för länge sedan, menar helt enkelt "en kopp kaffe", men här betyder det ungefär "kaffebröd"! "Om du hämtar kaffe, så tar jag med fika!" kan vara en fullt accepterad fras här.
mzi skrev:PerStromgren skrev:Jag, som har mina rötter i Stockholm för länge sedan, menar helt enkelt "en kopp kaffe", men här betyder det ungefär "kaffebröd"! "Om du hämtar kaffe, så tar jag med fika!" kan vara en fullt accepterad fras här.
Oj vad konstigt! Fika kommer ju av omkastandet av stavelserna i Kaffe (dialektalt: kaffi) och har ju verkligen bara med drycken att göra.
PerStromgren skrev:Visst! Men det är inte så svårt att se att kopplingen kan ha glidit över till tillbehören, med tanke på det sätt kaffe ofta dricks här, nämligen ackompanjerat av något bakverk eller liknande.
mzi skrev:PerStromgren skrev:Jag, som har mina rötter i Stockholm för länge sedan, menar helt enkelt "en kopp kaffe", men här betyder det ungefär "kaffebröd"! "Om du hämtar kaffe, så tar jag med fika!" kan vara en fullt accepterad fras här.
Oj vad konstigt! Fika kommer ju av omkastandet av stavelserna i Kaffe (dialektalt: kaffi) och har ju verkligen bara med drycken att göra.
Empa skrev:Jag är gärna med på en träff. Hade varit roligt att träffa lite hifi-folk och lyssna på anläggningar.
bootstrap skrev:Får man ta med sig en egen skiva?
Är det något som absolut inte får spelas?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster