Moderator: Redaktörer

DVD-ai skrev:Jag har hört högtalarna på bild, och även deras värsting värstingar, dom med en snedställd basmodul under ett par toppar.
Och det jag hört låter skit bikstavligt talat...
Om dom gjort något med högtalarna alls så har dom misslyckats fatalt för dom låter om något sämre än original högtalarna...
Och deras super värstingar är inte bättre dom, helt enkelt bedrövligt dåliga...
Men det är om jag ska vara ärlig och rakt fram med vad jag verkligen tycker...
Lurendrejare!
Alexi skrev:Exempelvis en Rolex som kostar 100'000kr i butik i Sverige, kan man köpa en kopia av på gatan i Kina för 30kr. Bara detaljkvaliten som skiljer.
Morello skrev:Alexi skrev:Exempelvis en Rolex som kostar 100'000kr i butik i Sverige, kan man köpa en kopia av på gatan i Kina för 30kr. Bara detaljkvaliten som skiljer.
Förvisso är Rolex-priserna rätt saftiga, men det går näppeligen att jämföra billiga kopior med Rolex. Jag ahr mekat med ett antal Kina-klockor och det är riktigt skräp från början till slut. Det är bättre att köpa en billig tissot elelr certina än att bränna en tusing på en skräpklocka.
petersteindl skrev:Morello skrev:Alexi skrev:Exempelvis en Rolex som kostar 100'000kr i butik i Sverige, kan man köpa en kopia av på gatan i Kina för 30kr. Bara detaljkvaliten som skiljer.
Förvisso är Rolex-priserna rätt saftiga, men det går näppeligen att jämföra billiga kopior med Rolex. Jag ahr mekat med ett antal Kina-klockor och det är riktigt skräp från början till slut. Det är bättre att köpa en billig tissot elelr certina än att bränna en tusing på en skräpklocka.
+1
Jag har en Hong-Kong Rolex och det är pure junk. De kostar ungefär 600 kr efter att man prutat rejält. Från början kostar de mer än 1200.
Jag köpte 2 klockor och båda gick sönder inom 10 timmar efter det att man började ha den på handleden. Värdelöst skräp skulle jag vilja påstå och priset 30 kr för Rolexkopia finns inte, i alla fall inte i H-K.
MvH
Peter
DVD-ai skrev:Jag har hört högtalarna på bild, och även deras värsting värstingar, dom med en snedställd basmodul under ett par toppar.
Om dom gjort något med högtalarna alls så har dom misslyckats fatalt för dom låter om något sämre än original högtalarna...
Lurendrejare!
Mr_Dan skrev:Tjena!!
Äger själv ett par IS dubbel 12 och delar inte alls din uppfattning.. Självklart får man tycka vad man vill, men jag förstår inte hur har du kommit fram till denna slutsats??? Vad är det på orginalhögtalarna du tycker låter bättre?? Enl mig finns det ingen som helst likhet alls med orginalljudet. Orginal låter "grötigt", lågupplöst och monotona, dålig timing i basen, urdåligt mellanregister. IS låter som en helt annan högtalare, tycker de spelar som raka motsatsen mot orginal. Det känns som att du är en sådan person som bara lyssnar efter hur djupt och hur högt det går att spela. Om detta låter dåligt undrar hur din anläggning låter! Tycker du helt ärligt ska åka å skaffa dig ravaxör
zapanasta skrev:Skulle va intressant att se lite (innuti) bilder på elementen osv i ett par såna här IS dubbel 12..
shifts skrev:zapanasta skrev:Skulle va intressant att se lite (innuti) bilder på elementen osv i ett par såna här IS dubbel 12..
Det är nog filtret du vill kolla i, eftersom det är igenbommat vad jag minns,
så folk inte ska kunna kika på vad det gjort.
Mr_Dan skrev:DVD-ai skrev:Jag har hört högtalarna på bild, och även deras värsting värstingar, dom med en snedställd basmodul under ett par toppar.
Lurendrejare!
Tjena!!
Äger själv ett par IS dubbel 12 och delar inte alls din uppfattning.. Självklart får man tycka vad man vill, men jag förstår inte hur har du kommit fram till denna slutsats??? Vad är det på orginalhögtalarna du tycker låter bättre?? Enl mig finns det ingen som helst likhet alls med orginalljudet. Orginal låter "grötigt", lågupplöst och monotona, dålig timing i basen, urdåligt mellanregister. IS låter som en helt annan högtalare, tycker de spelar som raka motsatsen mot orginal. Det känns som att du är en sådan person som bara lyssnar efter hur djupt och hur högt det går att spela. Om detta låter dåligt undrar hur din anläggning låter! Tycker du helt ärligt ska åka å skaffa dig ravaxör
rqu skrev:Visst är det det, detta var dock ett par Ett par IS6 Pro MKII Plus med inbyggt slutsteg från G-Dis.zapanasta skrev:rqu skrev:Jag var där inne, det lät knas, ingen bas, burkigt, vilket Johan Lindroos glatt påpekade för damen som demade!-Palle- skrev:Sanjuro skrev:Var någon inne på Intelligent sound och lyssnade?
Ja och det var bland det absolut sämsta jag någonsin hört!![]()
Var nästan helt tomt därinne och han frågade vad vi ville lyssna på, rock svarade vi, ok sa han hur högt ska vi spela?
Lagom högt svarade vi, och han vred på lite grann, inte speciellt högt tyckte jag. Men det lät så fruktansvärt illa så jag höll på att kräkas...
Är det inte dom som moddar genexxa högtalare? (Intelligent sound)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster