Moderator: Redaktörer
mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Funkar, kör det bryggat och basmodulerna parallellkopplade.
Hur parallellkopplar man?
Står på förstärkaren vad som skall vara plus och vad som är minuspolen när steget är bryggkopplat.mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Funkar, kör det bryggat och basmodulerna parallellkopplade.
Hur parallellkopplar man?
mx skrev:Haha, jag inbillar mig att min stereo låter bättre nu bara för att den snart
kommer få lite basmoduler och filter.
MagnusÖstberg skrev:Nej, jag skojjade inte.
Min erfarenhet är att Richard och hans låtsasbror är mycket opålitliga.
Du får välja vem du törs lita på
MagnusÖstberg skrev:Klart han kan prova.
Det är ingen lek att få ordning på en sådan kombinationmx skrev:MagnusÖstberg skrev:Har han samma filter så blir det ju rätt jämförbart, med 30/30 akustisk delning vid 80Hz
Nej, han har verkligen inte samma filter. Han kör dessutom med dubbla filter.
Ett i förstärkaren och ett XTZ-basarna.
Richard skrev:MagnusÖstberg skrev:Klart han kan prova.
Javisst, jag kör själv mono för tillfället med ska definitivt köra äkta stereo i basområdet då medel till inköp finnes.![]()
....Det låter helt enkelt så pass mycket bättre hos min bror med äkta stereo så det finns ingen återvändo.*
* skillnaden med stereofördel märks mest då du lyssnar efter hur tydligt melodierna i basområdet återges, - tycker jag.
MagnusÖstberg skrev:Nä, kära Peter - så tycker du att det är![]()
Det är ju ingen nyhet, det har du alltid ansett, åtminstonde så länge jag känt dig
MagnusÖstberg skrev:Du behöver inte försvara eller argumentera för din subjektiva upplevelse/övertygelse alls, den är din och den kan ingen ta ifrån dig.
Det ändrar inte att det är en subjektiv bedömning.
mx skrev:Oh, blir det 200 sidor på denna också?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster