Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Det har väl inget med Ino att göra? Flytta tråden till Generellt...
Almen skrev:Om man tittar på senaste offentliga årsredovisningen (2010-12) så ser det väl rätt så bra ut; inga röda siffror och hyfsad lönsamhet. Men det är ju ingen enkel bransch...
Almen skrev:Jag noterar även att trots att det går hyfsat så hör man inte så mycket av dem. Hälsan tiger still, eller Tomma tunnor skramlar mest?
Flint skrev:Almen skrev:Jag noterar även att trots att det går hyfsat så hör man inte så mycket av dem. Hälsan tiger still, eller Tomma tunnor skramlar mest?
Då verkar den lite dunklare "hobbydelen" av Öhmans prylar gå desto bättre eftersom han skramlar rätt bra här på forumet och på den alldeles egna reklamavdelningen här.
Flint skrev:Nån som vet vad inoavdelningen kallas bland "icke hjärntvättade"?
hifikg skrev:Är det stor, någon, skillnad på Guru QM60 och Pi60? Jag har (miss)förstått att det är samma prylar, bara att den ena är mer rationellt producerad och den andra även går att köpa i byggsats. Är jag ute och cyklar?
PerStromgren skrev:hifikg skrev:Är det stor, någon, skillnad på Guru QM60 och Pi60? Jag har (miss)förstått att det är samma prylar, bara att den ena är mer rationellt producerad och den andra även går att köpa i byggsats. Är jag ute och cyklar?
Som jag uppfattat saken är QM10 och QM60 förfinade versioner av resp piPs och pi60s i snyggare dräkt.
PerStromgren skrev:hifikg skrev:Är det stor, någon, skillnad på Guru QM60 och Pi60? Jag har (miss)förstått att det är samma prylar, bara att den ena är mer rationellt producerad och den andra även går att köpa i byggsats. Är jag ute och cyklar?
Som jag uppfattat saken är QM10 och QM60 förfinade versioner av resp piPs och pi60s i snyggare dräkt.
schmutziger skrev:PerStromgren skrev:hifikg skrev:Är det stor, någon, skillnad på Guru QM60 och Pi60? Jag har (miss)förstått att det är samma prylar, bara att den ena är mer rationellt producerad och den andra även går att köpa i byggsats. Är jag ute och cyklar?
fast både sämre och bättre beroende på vad man jämför
qm10 kan inte vara bättre än pip ens, då qm10 hade en standard visaton skrika för 80:- medan pip har den finmoddade ino skrikan.
kolla in meanmachines strip-tråd av qm10 om du inte tror mig.
qm60 är närmre pi60 än pi60s dock har den en större/bättre port som inte överstyr
RogerGustavsson skrev:Den kanske inte behöver moddas? Kanske räcker med selektering? Diskanten i piP grundar sig också på en väldigt billig diskant, från "gamla" Audax (numera splittrat i två bolag).
Nattlorden skrev:Nya qm10 har väl fått samma diskant som i6/pi25? Är det den som kallas 'billig'?
Nej, det är inte samma.Nattlorden skrev:Nya qm10 har väl fått samma diskant som i6/pi25? Är det den som kallas 'billig'?
MagnusÖstberg skrev:Nej, det är inte samma.Nattlorden skrev:Nya qm10 har väl fått samma diskant som i6/pi25? Är det den som kallas 'billig'?
Jag tycker basreflexlösningen på QM60 är mycket smaratare, bättre rent av.adzer skrev:Finns inte en chans att guru(qm10 och qm60) låter bättre än ino(piPs och pi60s).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster