Blev lite nyfiken på just ovanstående fråga när jag läste i en annan tråd där det snabbt togs upp.
Ja hur låter det då i andra rum för er? Är det njutbart? Då pratar jag förstås om hur huvudanläggningen sprider ljudet till andra rum.
För mig är det ganska viktigt att det låter bra oavsett om jag sitter i sweetspot eller om jag står i köket och diskar.
Jag har visserligen en rad olika stereos och faktiskt en ganska fin dedikerad sovrumsanläggning, inget av detta ger mig dock samma njutning som huvudanläggningen i vardagsrummet
Själv låter det bra egentligen i vilket rum som helst. Står jag och diskar i köket så får jag en väldigt trevlig upplevelse likaså om jag ligger i badet. Nu har jag klart fördelen att ha en diskant bakåtriktade på mina högtalare vilket gör att jag verkligen får ett fylligt fint ljud bakåt som faktiskt inte saknar mycket alls.
Självklart låter det absolut bäst i sweetspot men jag får som sagt stor behållning i andra rum och spelar helst på huvudanläggningen istället för exempelvis den jag har i sovrummet (även om jag befinner mig i sovrummet istället för vardagsrummet).
Det enda stället man tappar en del på med mina högtalare är om man hamnar utanför dess ljudbild (om man sätter sig vid sidan av högtalarna) där sprider diskanterna inte jättebra och det blir lite mörkt ljud.
Så vad tycker ni och hur har ni det? Och framförallt lyckades jag forma frågan så att man över huvud taget förstår vad jag menar?