Moderator: Redaktörer
OlA-68 skrev:d-steg...som d-steg i basen är det bara watt som gäller och tillförlitlighet
kommer aldrig att köpainfinity...de håller knappast i evighet nämligen
OlA-68 skrev:d-steg...som d-steg i basen är det bara watt som gäller och tillförlitlighet
Beakungen skrev:OlA-68 skrev:d-steg...som d-steg i basen är det bara watt som gäller och tillförlitlighet
Fast är det verkligen så?
bakerman22 skrev:Fast det är väl ändå inte sant ? Så fort det diskuteras steg för basdrift så brukar det väl komma upp mätningar på dom ?
Dom flesta stegen på marknaden lirar ju i alla fall skottrakt ner till 20Hz.
Efter det finns det en del som går bort, men väldig många rakt ner till 10Hz.
Efter det brukar dom falla av något.
Finns även dom som spelar rakt ner till 5Hz.
Din berättelse tycker jag tyder på något fel som är trasigt.
Dom talarna gräver väl inte direkt avgrundsdjupt ?
Verkar osannolikt att två steg som mäter identiskt ner till en given frekvens skulle ge olika ljud, men vad vet jag..
Folk hör ju skillnad på kablar också..
RogerGustavsson skrev:bakerman22 skrev:Fast det är väl ändå inte sant ? Så fort det diskuteras steg för basdrift så brukar det väl komma upp mätningar på dom ?
Dom flesta stegen på marknaden lirar ju i alla fall skottrakt ner till 20Hz.
Efter det finns det en del som går bort, men väldig många rakt ner till 10Hz.
Efter det brukar dom falla av något.
Finns även dom som spelar rakt ner till 5Hz.
Din berättelse tycker jag tyder på något fel som är trasigt.
Dom talarna gräver väl inte direkt avgrundsdjupt ?
Verkar osannolikt att två steg som mäter identiskt ner till en given frekvens skulle ge olika ljud, men vad vet jag..
Folk hör ju skillnad på kablar också..
Hur något subjektivt uppfattas tror jag inte alltid har direkt koppling till mätdata. Verken OA-52 eller Tympani går avgrundsdjupt men jag kan säga att det var en viss skillnad beroende på vad som drev dem.
Beakungen skrev:Helt rätt! Beroende på steg här hemma så får jag olika karaktär i basen. Inget snack om det.
tvett skrev:Olika steg, olika HPF, olika Q i filtren, olika effekt/kontroll.
Klart det skiljer, men varför skulle man vilja välja bort något som är bra? (dvs Hypex)
bakerman22 skrev:tvett skrev:Olika steg, olika HPF, olika Q i filtren, olika effekt/kontroll.
Klart det skiljer, men varför skulle man vilja välja bort något som är bra? (dvs Hypex)
För att det är klass D och tydligen bara håller i en kvart ?
tvett skrev:bakerman22 skrev:tvett skrev:Olika steg, olika HPF, olika Q i filtren, olika effekt/kontroll.
För att det är klass D och tydligen bara håller i en kvart ?
Vem sa det?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster