Moderator: Redaktörer
Naqref skrev:Många mässor blire. Malme veckan innan och Cph veckan efter. Tror jag nöjer mig med Cph.
Bernt skrev:Jag kommer att vara där med No Frills.
MagnusÖstberg skrev:Naqref skrev:Många mässor blire. Malme veckan innan och Cph veckan efter. Tror jag nöjer mig med Cph.
Låter inte bra det
Naqref skrev:MagnusÖstberg skrev:Naqref skrev:Många mässor blire. Malme veckan innan och Cph veckan efter. Tror jag nöjer mig med Cph.
Låter inte bra det
Vad vet du om det?Bo på lyxhotel och lira på finfina saker är ju inte helt illa.
verdad skrev:Det verkar gå inflation i mässor.
vad är det som händer i hifisverige?
Finns det verkligen utrymme för så många hifimässor i lilla sverige?
Jag undrar.
Strmbrg skrev:Kanske lite överkok på mässfronten just eftersom marknaden för hifi dalar?
Ett desperat försök att få liv i ett tynande intresse? Eller snarare få liv i en tynande försäljning.
Snart finns det väl fler mässor än det finns butiker...
Panelguy skrev:Strmbrg skrev:Kanske lite överkok på mässfronten just eftersom marknaden för hifi dalar?
Ett desperat försök att få liv i ett tynande intresse? Eller snarare få liv i en tynande försäljning.
Snart finns det väl fler mässor än det finns butiker...
I sådana fall tror jag det är bättre med en rejäl mässa där mer eller mindre allt finns representerat än att folk går hem besvikna från en liten mässa där flertalet utställare saknas.
hifikg skrev:För stora mässor, som de två som kördes parallellt i Stockholm i våras (eller var det vintras?) blir för mycket för att man (jag) ska hinna höra ordentligt på någonting om man inte är väldigt duktig på att fokusera och då kan det lika gärna vara en mindre mässa. Bara de har intressant utbud.
Strmbrg skrev:Lite märkligt resonemang kanske, men jag skulle föredra en mässa med enbart det jag är intresserad av. Det jag inte är intresserad av behöver ju inte vara med.
Det mesta på mässorna är jag ointresserad av av olika skäl.
Panelguy skrev:Strmbrg skrev:Lite märkligt resonemang kanske, men jag skulle föredra en mässa med enbart det jag är intresserad av. Det jag inte är intresserad av behöver ju inte vara med.
Det mesta på mässorna är jag ointresserad av av olika skäl.
Det blir mao en väldigt liten mässa.
Panelguy skrev:hifikg skrev:För stora mässor, som de två som kördes parallellt i Stockholm i våras (eller var det vintras?) blir för mycket för att man (jag) ska hinna höra ordentligt på någonting om man inte är väldigt duktig på att fokusera och då kan det lika gärna vara en mindre mässa. Bara de har intressant utbud.
Nu kan jag naturligtvis inte prata för alla utsocknes men personligen föredrar jag en stor mässa med de flesta leverantörer på plats än att åka flera gånger till storstan för småmässor.
hifikg skrev:Panelguy skrev:hifikg skrev:För stora mässor, som de två som kördes parallellt i Stockholm i våras (eller var det vintras?) blir för mycket för att man (jag) ska hinna höra ordentligt på någonting om man inte är väldigt duktig på att fokusera och då kan det lika gärna vara en mindre mässa. Bara de har intressant utbud.
Nu kan jag naturligtvis inte prata för alla utsocknes men personligen föredrar jag en stor mässa med de flesta leverantörer på plats än att åka flera gånger till storstan för småmässor.
Jag vill gärna se "allt" så jag inte missar något när jag besöker en mässa. Ska jag då ge varje leverantör åtminstone 20 minuter så får det inte vara sååå många om mässbesöket varar i 8 timmar. Vårens dubbelmässa innebar att jag valde bort hela Sweetspot och ändå tyckte jag att jag for runt som en tätting. TAD, Engström & Engström, Äggen och Audioconcept fick hyfsat mycket tid medan resten blev lite snabbt förbi, om jag nu minns rätt. Det var nog någon mer som fick en halvtimma i Sheratonhuset. Bladelius fick en hel del tid också minns jag nu. Mini Stig och Holographic minns jag också, men det var nog tiominuters besök. Den mässan var utspridd på tre hus.
Panelguy skrev:hifikg skrev:Panelguy skrev:hifikg skrev:För stora mässor, som de två som kördes parallellt i Stockholm i våras (eller var det vintras?) blir för mycket för att man (jag) ska hinna höra ordentligt på någonting om man inte är väldigt duktig på att fokusera och då kan det lika gärna vara en mindre mässa. Bara de har intressant utbud.
Jag vill gärna se "allt" så jag inte missar något när jag besöker en mässa. Ska jag då ge varje leverantör åtminstone 20 minuter så får det inte vara sååå många om mässbesöket varar i 8 timmar. Vårens dubbelmässa innebar att jag valde bort hela Sweetspot och ändå tyckte jag att jag for runt som en tätting. TAD, Engström & Engström, Äggen och Audioconcept fick hyfsat mycket tid medan resten blev lite snabbt förbi, om jag nu minns rätt. Det var nog någon mer som fick en halvtimma i Sheratonhuset. Bladelius fick en hel del tid också minns jag nu. Mini Stig och Holographic minns jag också, men det var nog tiominuters besök. Den mässan var utspridd på tre hus.
Jag väljer bort mycket redan från början ock koncentrerar mig på det jag av erfarenhet tror/vet låter bra. Skulle man ge alla rum 20 minuter får det väl bli en mässa som varar i minst en vecka.....eller två.
hifikg skrev:Panelguy skrev:hifikg skrev:Panelguy skrev:hifikg skrev:För stora mässor, som de två som kördes parallellt i Stockholm i våras (eller var det vintras?) blir för mycket för att man (jag) ska hinna höra ordentligt på någonting om man inte är väldigt duktig på att fokusera och då kan det lika gärna vara en mindre mässa. Bara de har intressant utbud.
Jag väljer bort mycket redan från början ock koncentrerar mig på det jag av erfarenhet tror/vet låter bra. Skulle man ge alla rum 20 minuter får det väl bli en mässa som varar i minst en vecka.....eller två.
Vad ska du då med en stor mässa till? Jag vill gärna höra sådant jag inte säkert vet låter bra och spännande nyheter, i förhoppning om att bli överraskad. Att hifi äntligen tar ett rejält steg framåt, hur det nu ska gå till. Vill jag bara njuta av bra ljud stannar jag hemma *s*
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster