Jag är en inom Hi-Fi okunnig person, men är väldigt sugen på att lära mig om anläggningar och vad som skulle passa bra för mig att inhandla i framtiden.
Jag har ett intresse av att lyssna på vinyl och mest rock/hårdrock, men tänker mig att vid köp av en anläggning ska den även användas för att se film på (Surround, hemmabio ja ni vet). Ljudet skulle jag dock i första hand optimera mot min musiksmak, sen om systemet inte är fullt lika bra för film är helt okej (jag är inte audiofil... än
Har försökt googla och youtube:a men har inte hittat riktigt nån sida som förklarar allt från grunden om vilken utrustning man behöver, varför, och vad som gör den utrustningen bra. Det är verkligen en djungel med högtalare, förstärkare och allt annat som finns, jag känner att det är svårt att veta i vilken ände man ska börja lära sig och nysta upp det hela! Hade gärna sett en video eller en sida med lite diagram och förklaringar om vad de olika komponenterna bidrar med i systemen.
Jag siktar på att så småning om ha en budget på allt mellan 30 000-60 000kr att lägga på en anläggning, men först vill jag lära mig mer om marknaden. Förstår också att man givetvis ska in på någon butik och lyssna på utrustningen, men det blir ett senare steg!
Hoppas att det finns kunnigt folk här som kan hjälpa mig att lära mig om den här tekniken