Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Vet inte om jag håller med. De får väl sikta in sig på vilken nisch av marknaden de vill. Vid en anblick är det rätt lätt att lista ut att bara materialet till högtalarna är svindyrt. Det är inte så konstigt att prislappen blir något alldeles hutlöst högt och onåbart för oss vanliga dödliga.
Läs nu inte in att dyra material borgar för en bra högtalare, men det ger åtminstone en hög prislapp och det har vi här.
shifts skrev:Marten lanserar en ny värstingmodell. Visuellt ser den helt fantastisk ut tycker jag. Skulle vara hur kul som helst att få spendera några timmar själv med den där i ett trevligt rum.
Callisto skrev:3 miljoner för en högtalare....Leif har fått en rejäl släng av hybris. Är rent bedrägeri enligt min åsikt.
celef skrev:Det är coolt med hiendhögtalare, och det är kul att det är en svensk sådan, men tyvärr tycker jag formen är väldigt ocoolt
Det vore fantastiskt om marten tog steget och anlitade en extern formgivare, gärna en arkitekt men absolut inte en industridesigner, det skulle kunna bli fantastiskt bra
Callisto skrev:De får in en hel årslön som är ganska god genom att bara sälja ett par av dessa skapelser. För en bråkdel av de pengarna som de här kostar kan man få ett bättre ljud. Kallar det för pen.. förlängare av dyrare mått.
Callisto skrev:De får in en hel årslön som är ganska god genom att bara sälja ett par av dessa skapelser. För en bråkdel av de pengarna som de här kostar kan man få ett bättre ljud. Kallar det för pen.. förlängare av dyrare mått.
KarlXII skrev:celef skrev:Det är coolt med hiendhögtalare, och det är kul att det är en svensk sådan, men tyvärr tycker jag formen är väldigt ocoolt
Det vore fantastiskt om marten tog steget och anlitade en extern formgivare, gärna en arkitekt men absolut inte en industridesigner, det skulle kunna bli fantastiskt bra
Lyssna inte på någon som gillar nya Mercedes.
Högtalarna är skitsnygga.

Callisto skrev:I min värld är de inte värda 3 miljoner i alla fall. Ni andra som tycker de är värda det får väl börja spara till ett par

Callisto skrev:I min värld är de inte värda 3 miljoner i alla fall. Ni andra som tycker de är värda det får väl börja spara till ett par
hifikg skrev:Callisto skrev:I min värld är de inte värda 3 miljoner i alla fall. Ni andra som tycker de är värda det får väl börja spara till ett par
Var o varannan människa vinner ju drömvinster nuförtiden, det handlar om hundratals miljoner, nog kan man sätta av ett dussin millar till en ljudanläggning som, en gång för alla, tystar polarna *s*
JockeX skrev:hifikg skrev:Callisto skrev:I min värld är de inte värda 3 miljoner i alla fall. Ni andra som tycker de är värda det får väl börja spara till ett par
Var o varannan människa vinner ju drömvinster nuförtiden, det handlar om hundratals miljoner, nog kan man sätta av ett dussin millar till en ljudanläggning som, en gång för alla, tystar polarna *s*
Går ju alltid att komba med Magicos nya subbar för extra prisvärdhet
Skämt åsido, det är kul att svenskar vågar ta ut svängarna lite. Värdet ligger i betraktarens plånbok och uppenbarligen har de redan hittat köpare.
Callisto skrev:Jag anser bara att de inte är värda sitt pris och det får jag inte tycka tydligen. Direkt så måste flera "försvara" att de är värda priset, trist.
Callisto skrev:Jag anser bara att de inte är värda sitt pris och det får jag inte tycka tydligen. Direkt så måste flera "försvara" att de är värda priset, trist.
petersteindl skrev:Callisto skrev:... För en bråkdel av de pengarna som de här kostar kan man få ett bättre ljud. ...
Hur vet du det? Har du lyssnat på dessa?
Mvh
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster