Moderator: Redaktörer
dimitri skrev:Alla gånger A!
Även om jag, när ljuset har tänts, skulle se att A är Arcam cd33 och B en Pioneer 668. För jag skulle alltid välja det som låter bättre i mina öron.
MEN: Det hindrar inte att jag kanske låtit mig förföras av ngt som egentligen är dist. JAg skulle sova gott ändå.
Dimitri
Callisto skrev:Kan man få någon kommentar från den person som röstade på B.
Intressant att få veta varför rösten lades på B.
Vågar personen ge sig till känna.
Jax skrev:Den här gången röstar jag inte.
Om jag får ha med mig mitt eget fonogram som jag vet hur det ska låta så får det avgöra. Om spelare A städar upp musik som jag vet ska låta diffust så färgar den och jag vill inte ha den.
Om spelare B låter precis lika diffust som jag vet att fonogrammet låter så skulle jag nog välja den även om samma musik låter bättre i A.
Det börjar bli larvigt många omröstningar här nu. Jag får känslan av att Callisto postar omröstningar tills han får det resultat han vill ha.
Martin skrev:(särskillt) Folk som kan det kan ju också ställa en ledande fråga för att få det svar de vill ha.Svante skrev:Är det fler än jag som ALLTID misstror enkäter om de inte har gjorts av folk som kan det.
Martin skrev:Precis. Jag kan posta en till tråd om ni vill som kunde se ut såhär:
Du tycker att CD-spelare A låter bättre än CD-spelare B.
Vilken CD-spelare återger ljudet bäst?
1. A[]
2. B[]
3. Frågan är ledande ställd*.[]
4. Det fattas information för att kunna bestämma vilken som har bäst ljudåtergivning.[]
*eftersom det inte går att säga med säkerhet att B är bättre än A utifrån informationen att A låter subjektivt bättre än B så går det inte att rösta på alternativ 2. B.
Behöver jag säga att jag inte röstade?
Callisto skrev:Ponera följande;
Ni kommer in i ett mörkt lyssningsrum (akustikoptimerat) där ni inte kan se kombatanterna som är 2 olika cdspelare. Övrig utrustning som används är pi60s samt Rotel 1090.
Det ska nu ske ett blindtest mellan 2 cdspelare.
Omväxlande görs nu blindlyssning utav dessa två cdspelare.
Om vi nu ponerar att alla upplever att cdspelare A har bättre och stabilare ljudbild med bättre precision och kanalseparation än cdspelare B.
Vilken väljer du?
Callisto skrev:Ponera följande;
Ni kommer in i ett mörkt lyssningsrum (akustikoptimerat) där ni inte kan se kombatanterna som är 2 olika cdspelare. Övrig utrustning som används är pi60s samt Rotel 1090.
Om vi nu ponerar att alla upplever att cdspelare A har bättre och stabilare ljudbild med bättre precision och kanalseparation än cdspelare B.
Vilken väljer du?
Martin skrev:Ok bernt, vi kan låtsas att du (eller någon annan) har svårt att välja själv om du vill. Oavsett så är problemet att röstar man på B så saknar man logiskt tänkande eftersom det inte går att säga att B är bättre än A utifrån informationen man får.Då återstår ju bara alt A.
paa skrev:Callisto skrev:Ponera följande;
Vilken väljer du?
Den som jag har råd med, och som kan spela dom skivor som jag har.
Bernt skrev:Martin skrev:Ok bernt, vi kan låtsas att du (eller någon annan) har svårt att välja själv om du vill. Oavsett så är problemet att röstar man på B så saknar man logiskt tänkande eftersom det inte går att säga att B är bättre än A utifrån informationen man får.Då återstår ju bara alt A.
Logiskt tänkande?!? Nänänä, det har jag slutat med. Det spelar ju ingen roll vad jag hör - jag är bara ett lydigt redskap åt en annan som vet mycket bättre än jag. Det ger mig ett så gott och enkelt liv.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 21 gäster