Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Tillräcklig för vem? För vissa behöver en tillräcklig anläggning vara extrem.
Goldfinger skrev:Man kanske behöver fokusera bort från stereoanläggningen ibland, sluta inbilla sig att allt måste vara extremt.
Det blir en vardag även med sådana anläggningar efter ett tag..
Ett system som är njutbart timmar i sträck är enligt min mening en tillräckligt bra musikförmedlare, det uppnås med förhållandevis moderata summor även om man är lite kräsen, utöver detta blir det mer av ett effektsökeri än att det tillför musiken nåt särskilt.
Att lära sig vara nöjd är melodin!
Rille skrev:Komorok skrev:Tillräcklig för vem? För vissa behöver en tillräcklig anläggning vara extrem.hahaha ja där sa du något med en poäng!
mx skrev:Goldfinger skrev:Man kanske behöver fokusera bort från stereoanläggningen ibland, sluta inbilla sig att allt måste vara extremt.
Ett system som är njutbart timmar i sträck är enligt min mening en tillräckligt bra musikförmedlare, det uppnås med förhållandevis moderata summor även om man är lite kräsen, utöver detta blir det mer av ett effektsökeri än att det tillför musiken nåt särskilt.
Jag förstår precis vad du menar. Det spelar egentligen ingen roll vilket läger jag hänger i för dagen. Är det med Ino-fantasterna så har de alltid fler basmoduler på ingång. Något som ska fixas med rummet. Nya toppar. Ja, nånting. Mer kraft kanske. Umgås jag med människor från andra läger så är det kanske en ny kabel, eller en ny streamer som är på ingång.
Har aldrig hört någon säga att nu är det bra. Lyssnar bara på musik och ser film. Nu lägger jag alla mina pengar på musik och film, och guuud vad lycklig jag är.
Komorok skrev:Tillräcklig för vem? För vissa behöver en tillräcklig anläggning vara extrem.
Goldfinger skrev:Komorok skrev:Tillräcklig för vem? För vissa behöver en tillräcklig anläggning vara extrem.
Jo, fast inte sällan ser man ju de med extrema anläggningar också vara väldigt frekventa i sina arbeten med anläggningen, ser inget som tyder på att de med dyrare system är generellt mera nöjda, mycket vill ha mer och det blir en ond cirkel där musiken hamnar i andra hand.
En reflektion bara som så klart har undantag.
Komorok skrev:Goldfinger skrev:Komorok skrev:Tillräcklig för vem? För vissa behöver en tillräcklig anläggning vara extrem.
Jo, fast inte sällan ser man ju de med extrema anläggningar också vara väldigt frekventa i sina arbeten med anläggningen, ser inget som tyder på att de med dyrare system är generellt mera nöjda, mycket vill ha mer och det blir en ond cirkel där musiken hamnar i andra hand.
En reflektion bara som så klart har undantag.
Så kan det vara. Men poängen är att det är svårt att ge någon mandat att utse en generellt tillräcklig anläggning.
Komorok skrev:Jag tycker bara att alla ska göra som de vill.
Komorok skrev:Blir inte mycket till utveckling om folk satt och var nöjda med halvmesyrer hela tiden heller.
aisopos skrev:Men trots allt är det vanliga vuxna människor vi pratar om. Jag håller med Komorok att alla må få göra precis som dom vill.
(Även om jag hänger med på hur du menar)
Goldfinger skrev:Komorok skrev:Blir inte mycket till utveckling om folk satt och var nöjda med halvmesyrer hela tiden heller.
Nä, men då fanns heller ingen efterfrågan så problemet blir därmed ringa.
Köpkraft behövs däremot för att överhuvudtaget något skall säljas och kunna utvecklas.
Goldfinger skrev:Komorok skrev:Blir inte mycket till utveckling om folk satt och var nöjda med halvmesyrer hela tiden heller.
Nä, men då fanns heller ingen efterfrågan så problemet blir därmed ringa.
Goldfinger skrev:Köpkraft behövs däremot för att överhuvudtaget något skall säljas och kunna utvecklas.
mx skrev:Har aldrig hört någon säga att nu är det bra.
mx skrev:Goldfinger skrev:Man kanske behöver fokusera bort från stereoanläggningen ibland, sluta inbilla sig att allt måste vara extremt.
Jag förstår precis vad du menar. Det spelar egentligen ingen roll vilket läger jag hänger i för dagen. Är det med Ino-fantasterna så har de alltid fler basmoduler på ingång. Något som ska fixas med rummet. Nya toppar. Ja, nånting. Mer kraft kanske. Umgås jag med människor från andra läger så är det kanske en ny kabel, eller en ny streamer som är på ingång.
Har aldrig hört någon säga att nu är det bra. Lyssnar bara på musik och ser film. Nu lägger jag alla mina pengar på musik och film, och guuud vad lycklig jag är.
Morello skrev:Bara för protokollet: Studio blues Rotel 1090 är ombyggda av undertecknad. Numera är dom internt bryggkopplade.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster