Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:God akustik är inte likvärdigt med lång efterklang som många tycks tro.
petersteindl skrev:Jag får väl åka ner till Malmö och gå på konsert.![]()
Nattlorden skrev:petersteindl skrev:Jag får väl åka ner till Malmö och gå på konsert.![]()
Kan det planeras nog i tid kanske det kan göras ett gemensamt faktiskt-besök på en gång? Kan vara fler som är intresserade...
hifikg skrev:Låter som en väl spenderad miljard
hifikg skrev:Låter som en väl spenderad miljard
ChristianAndersson skrev:hifikg skrev:Låter som en väl spenderad miljard
Till skillnad från 2 miljaders operation på Kungliga operan
http://www.svd.se/opera-i-operan-loser-dilemmat
petersteindl skrev:På radion sa de att efterklangstiden kan varieras från 2,1 sekunder till 1,5 sekunder. Perfekt som jag ser det. 2,1 sekunder är faktiskt längre än vad jag trodde. Jag trodde 1,8 sekunder.
Intressant. Skulle vilja se efterklangen som funktion av frekvens.
Mvh
Peter
Alexi skrev:Jag tror inte heltäckningsmatta gjort det bättre, tvärtom! Heltäckningsmatta är enkelt och snyggt sätt att fixa dämpning av tidiga reflexer som är av ondo vid uppspelning av inspelad musik. Det är inte alls samma sak som att i en konsertsal skapa musik.
Svenska Dagbladet skrev:Här hörs alla nyanser, vilket kunde upplevas under en bejublad konsert med kinesiske stjärnpianisten Lang Lang och Danmarks Radios symfoniorkester under Manfred Honecks ledning.
Likt en rockartist kastade sig Lang Lang egensinnigt virtuost fram över klaviaturen i Rachmaninovs andra pianokonsert. Hans spel stod i uppkäftig modernistisk kontrast mot orkesterns mjukt fylliga melodiska bilder. Rummet gav plats för båda uttrycken och fick Malmö Live att framstå som ett internationellt musikhus av högsta rang.
RogerGustavsson skrev:Personligen vill jag oftast sitta närmare scenen när det är solist. Rapportera efter konserten!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 13 gäster