Nu tänkte jag försöka mig på att skapa en helt egen tråd för första gången här på Faktiskt.se så om jag gör något fel så får ni ryta och skälla!
Jag har genom mina unga år bytt runt mig och haft lite olika högtalare men det har nästan enbart varit Dali (Concept, ikon osv) men jag fick tag på ett par piPs i julas och är sedan dess såld på allt som heter ingvar. Jag har dock insett att man kanske inte alltid ska tro på allt som skrivs på olika forum utan skaffa sig en egen uppfattning, i med detta så ville jag jämföra om piPs är så bra som ingvar hävdar(som skrivs i hans manifest så jämför han dom med högtalare i prisklassen upp till 70,000 kr) och ville därför lyssna på Hifiklubbens bästa stativare, alltså Dali Epicon 2 och B&Ws 805 D3 och se om piP faktiskt är så bra som många säger.
Efter att ha varit på nere på klubben och lyssnat på både Epicon och 805 D3 så insåg jag faktiskt hur bra (enligt mig) piP faktiskt är då jag i många låter inte alls tyckte dom lät speciellt mycket bättre kanske snarare tvärtom. Innan jag skaffade piPs så fick man ofta en "wow va bra det låter" känsla när man lyssnade på high end högtalare(Epicon och 805 D3) men nu var det inte alls samma känsla då jag vant mina öron med piPs.
Dom spelade med samma elektronik(NADs master serie) och var placerade i deras ljudrum dom har(skånegatan, göteborg), sen var det lite andra högtalare som stog i den bakre delen av rummet som eventuellt störde lite men i övrigt liknande miljö som jag har hemma(ingen ingvar rum men ingen kyrka heller satt säga).
Nu till min fråga/diskussion är om någon har gjort likande tester eller har samma känsla som jag fick? eller om någon inte alls håller med utan tycker piP är väligt "hypeade" ?
Mvh, Joel Norell