Jag pratar lite löst med en kompis som arbetar som cnc-operatör om att bygga en front i aluminium till Nad 208. Fronten skulle då vara i eloxerad aluminium och relativt enkel.
Är det någon som är intresserad av att vara med på en beställning?
Svarteloxerat eller extruderat verkar gå att ordna fram iaf.
Det är kanske en fördel om man kan ha en gemensam fräsning, och sedan separat finish? Blir lite unikare och lite roligare då, och inte så farligt mycket dyrare.
Med mig, Bamsefar, Ekan och Rydberg får jag det till nio stycken. Då borde vi kunna få ett pris som är helt okej!
För att vi ska kunna få ett rättvisande pris så behöver min kompis en ritning. Det enda ritprogram jag använder heter Paint, är det någon som kan cadda fram (eller hur man nu gör) ett förslag?
Ett tips är att cadda den i 3D och spara den i ex step eller om de har ett gammalt system iges eller likn. På så sätt bör de enkelt kunna köra den i cnc-fräsen.
Jag vågar inte uppskatta vilka pengar det är förrän vi lämnar in en ritning som liknar det förslaget vi vill gå på, jag ska kolla upp om det går att ordna separat finish och vad det skulle kosta extra beroende på vilket alternativ man väljer.
Om någon skulle kunna göra en enkel skiss på hur det ser ut så skulle jag kunna ha uppgifter på pris och finishalternativ på torsdag.
Jag kan eventuellt vara intresserad av två frontpaneler.
Gärna helt utan krusiduller (läs; fyrkanten i mitten) och lackade i svart knotterlack. Kanske...
Fast om den ni andra vill ha blir snygg kanske jag ångrar mig.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).
Det får vi se hur designen och finishen skall bli, men ev. är jag intresserad av ett par, ja.