Jag pratar lite löst med en kompis som arbetar som cnc-operatör om att bygga en front i aluminium till Nad 208. Fronten skulle då vara i eloxerad aluminium och relativt enkel.
Är det någon som är intresserad av att vara med på en beställning?
Svarteloxerat eller extruderat verkar gå att ordna fram iaf.
Det är kanske en fördel om man kan ha en gemensam fräsning, och sedan separat finish? Blir lite unikare och lite roligare då, och inte så farligt mycket dyrare.
Med mig, Bamsefar, Ekan och Rydberg får jag det till nio stycken. Då borde vi kunna få ett pris som är helt okej!
För att vi ska kunna få ett rättvisande pris så behöver min kompis en ritning. Det enda ritprogram jag använder heter Paint, är det någon som kan cadda fram (eller hur man nu gör) ett förslag?
Ett tips är att cadda den i 3D och spara den i ex step eller om de har ett gammalt system iges eller likn. På så sätt bör de enkelt kunna köra den i cnc-fräsen.
Jag vågar inte uppskatta vilka pengar det är förrän vi lämnar in en ritning som liknar det förslaget vi vill gå på, jag ska kolla upp om det går att ordna separat finish och vad det skulle kosta extra beroende på vilket alternativ man väljer.
Om någon skulle kunna göra en enkel skiss på hur det ser ut så skulle jag kunna ha uppgifter på pris och finishalternativ på torsdag.
Jag kan eventuellt vara intresserad av två frontpaneler.
Gärna helt utan krusiduller (läs; fyrkanten i mitten) och lackade i svart knotterlack. Kanske...
Fast om den ni andra vill ha blir snygg kanske jag ångrar mig.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).
Det får vi se hur designen och finishen skall bli, men ev. är jag intresserad av ett par, ja.
Personligen tycker jag det vore snyggt om man kunde fräsa in "208" med hyffsat stora bokstäver i fronten... typ så där 3-4 cm höga. (NAD eller THX struntar jag i... "208" är tillräckligt känt för min del och tycker det blir snyggast så.) För övrigt ingen urfräsning.
IngOehman: Jag har ju en teakfront till salu annars
Är det någon som kan ta på sig uppgiften att rita en skiss som innehåller mått på själva fronten och de hål+försänkningar som alla är intresserade av, så vi kan få ett ungefärligt pris?
Jag kan tänka mig att handha hela beställningen, men jag har inte tid att göra någon ritning och lägga ner tid på det hela.
En svart knotterlackad front med just 208 infräst mitt på vore verkligen läckert.
Kanske skulle den ha rundade hörn också? Typ radie 2 cm.
Vh, iö
Är fronten en del av kylningen? Om inte kan man väl göra den i PU-skum eller MDF. Betydligt lättare att få snits på. Förutsatt att den ska målas, såklart...
Annars tycker jag 208 är rätt snygg både i färg och form, utom de fula handtagen och rackskruvhålen. Bort med det så var det klart!
Nu har jag skickat en preliminär skiss på utseendet (utan urfräsningar eller liknande) till den här killen, så får jag ett ungefärligt pris på vad det kommer kosta att göra det här i början på nästa vecka.
Är det fler än jag som får "Not Authorised", när man försöker kolla på bilden?
Vh, iö
Jag har inte lust, och numera _inte_ tid, att göra ritning och hela den svängen. Om det ordnas en färdig ritning håller jag gärna i själva beställningen dock.