Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Idag kan man ju annars lagra data på exempelvis en USB-sticka eller en hårdskiva.
Morello skrev:Idag kan man ju annars lagra data på exempelvis en USB-sticka eller en hårdskiva.
Skrivbordet skrev:Morello skrev:Idag kan man ju annars lagra data på exempelvis en USB-sticka eller en hårdskiva.
Jo, men min fråga var "som alternativ till kassettband".
Skrivbordet skrev:Morello skrev:Idag kan man ju annars lagra data på exempelvis en USB-sticka eller en hårdskiva.
Morello skrev:Tidal är dock ingen metod för lagring. Problemen med Tidal och liknande tjänster är legio och har uppmärksammats alltför många gånger för att tjata om dem igen.
E skrev:Har du sålt skivsamlingen?
Mvh E*
Strmbrg skrev:Mja och mjo. Jag vill nog se Tidal som en lagringsmetod. De lagerhåller en himskans massa musik som jag i min tur kan ”lagra” som favoriter hos dem.
Belker skrev:... Att lagra strömmad musik på VHS är ju bortom bisarrt.
Bill50x skrev:Belker skrev:... Att lagra strömmad musik på VHS är ju bortom bisarrt.
Varför det?
/ B
Strmbrg skrev:Det hör inte till ämnet förvisso, men jag kände ändå att jag ville passa på att nämna, att jag struntar i stort sett helt i metoder att lagra och spela upp musik numera.
Vad jag menar är att jag enbart väljer metod efter vad jag tycker är enkelt och bra. För min del så gäller numera enbart Tidal.
Bill50x skrev:Belker skrev:... Att lagra strömmad musik på VHS är ju bortom bisarrt.
Varför det?
/ B
Kraniet skrev:HiFi VHS är typ samma kvalité som CD.
Perfector skrev:Hur blir det när man pausar då?
Med bild så stannar ju bilden och sekvensen läses väl in med varje rotation av huvudet?
Blir det en ton som står och hackar då?
Strmbrg skrev:Morello skrev:Tidal är dock ingen metod för lagring. Problemen med Tidal och liknande tjänster är legio och har uppmärksammats alltför många gånger för att tjata om dem igen.
Mja och mjo. Jag vill nog se Tidal som en lagringsmetod. De lagerhåller en himskans massa musik som jag i min tur kan ”lagra” som favoriter hos dem.
Beträffande ljudet så är det inga problem med den klassiska musiken.
Skrivbordet skrev:Tack för svar.
Anledningen till min fråga är:
På Youtube finns många "musik-mixar" på en, två timmar eller mer, som folk lagt ut. Det vore kul att ha dem kvar, i händelse av att de plockas bort.
Strmbrg skrev:E skrev:Har du sålt skivsamlingen?
Mvh E*
Nej, alla CD står kvar här i hyllorna. Men jag har inte skaffat någon ny spelare efter att den gamla la ner projektet.
Jag ser ingen anledning att spela CD då den klassiska musiken finns på Tidal och i osabbat skick.
Så lite fokus som det bara går på allt utom musiken.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster