Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Jag läser tidningen ibland när jag är på bibblan(*), men en del recensioner får mitt gamla ingenjörshjärta att nästan stanna av ren chock!
NADifierad skrev:När jag var yngre trodde jag på vad som skrevs i sådana tidningar.
Nu innehåller de inget av intresse.
FBK skrev:PerStromgren skrev:Jag läser tidningen ibland när jag är på bibblan(*), men en del recensioner får mitt gamla ingenjörshjärta att nästan stanna av ren chock!
Jag har träffat ingenjörer som resonerar totalt motsatt emot dig.
FBK skrev:PerStromgren skrev:Jag läser tidningen ibland när jag är på bibblan(*), men en del recensioner får mitt gamla ingenjörshjärta att nästan stanna av ren chock!
paa skrev:FBK skrev:PerStromgren skrev:Jag läser tidningen ibland när jag är på bibblan(*), men en del recensioner får mitt gamla ingenjörshjärta att nästan stanna av ren chock!
Du menar att deras hjärta tickar lite fortare när de läser recensionerna?
FBK skrev:paa skrev:FBK skrev:Jag har träffat ingenjörer som resonerar totalt motsatt emot dig.
Du menar att deras hjärta tickar lite fortare när de läser recensionerna?
Det finns olika hjärnor som det finns inom högtalarbyggare tex. Men jag väntade mig inte något super svar ifrån dig utan något i den stilen du skrev dvs. förlöjligande.
FBK skrev:lyssna och tyck är bra, samma som smaka och tyck. Eller använder ni testmetodik och vetenskapligt förhållningssätt när ni väljer mat på middagsbordet.
RogerGustavsson skrev:Vad ska man säga? Nej, det är verkligen inte bara här man buntar ihop en grupp och tycker exakt likadant. Lyssna och tyck så som det görs i många glansiga audiotidskrifter där en produkt kan tillskrivas allt möjligt när den ingår i en kedja av apparater tycker jag är svårt att dra slutsatser ifrån. Den kommer nästan garanterat att låta på ett annat sätt i en annan kedja i ett annat rum. Det blir lätt ett evigt produktbytande. De allra största skillnaderna tycker jag man har i lyssningsrummen. Att vi dessutom har olika smak, både i musik och hur vi tycker det ska presenteras gör det inte enklare.
FBK skrev:Sedan lägger jag märke till att jag är enda som öppet visar att jag läser Hifi & Musik med nöje, och tänker inte heller sluta. Folk är så rädda att få mobben på sig så de vågar inte skriva och det är ju inget bra för forumets del.
Det är som hifikg skrev som rubrik.Törs du visa att... de flesta vågar inte.![]()
Sedan har vi det här med att förlöjliga olika märken, det är helt okej så länge det inte är de heliga märkena... För du jävlarDvs. finns mycket dubbel moral.
FBK skrev:Sedan har vi det här med att förlöjliga olika märken, det är helt okej så länge det inte är de heliga märkena... För du jävlarDvs. finns mycket dubbel moral.
Mirage skrev:FBK skrev:Sedan lägger jag märke till att jag är enda som öppet visar att jag läser Hifi & Musik med nöje, och tänker inte heller sluta. Folk är så rädda att få mobben på sig så de vågar inte skriva och det är ju inget bra för forumets del.
Det är som hifikg skrev som rubrik.Törs du visa att... de flesta vågar inte.![]()
Sedan har vi det här med att förlöjliga olika märken, det är helt okej så länge det inte är de heliga märkena... För du jävlarDvs. finns mycket dubbel moral.
Det där ju inte sant! Just nu är det 12 som svarat ja, 0 som svarat nej och 14 som svarat Vad är.... Det betyder att 100 % av de som läser tidningen inte skäms över det. Frågan var inte ställd: "Hur många vågar skriva det i den här tråden?"
Jag prenumererar på HiFi & Musik, HemmaBio, Stereophile och Sound & Vision. I fikarummet på jobbet så pratar jag med mina kollegor, så där har jag inga tidningar med. Enda gångerna jag läser tidningar offentligt är när jag reser, och då är ofta någon av de tidigare nämnda med.
I-or skrev:FBK skrev:Sedan har vi det här med att förlöjliga olika märken, det är helt okej så länge det inte är de heliga märkena... För du jävlarDvs. finns mycket dubbel moral.
Vilka är de heliga märkena? Jag förlöjlig.. ehh, kritiserar sakligt alla produkter som jag tycker förtjänar det.
FBK skrev:I-or skrev:FBK skrev:Sedan har vi det här med att förlöjliga olika märken, det är helt okej så länge det inte är de heliga märkena... För du jävlarDvs. finns mycket dubbel moral.
Vilka är de heliga märkena? Jag förlöjlig.. ehh, kritiserar sakligt alla produkter som jag tycker förtjänar det.
Det behöver man inte vara en människa för att se, räcker med att vara myra för att se det.
FBK skrev:Mirage skrev:Det är visst sant, varför gör de inte det..... Tänk på det. Folk är livrädda för att stick ut här. Har ju varit i kontakt med en massa personer som reggat sig genom åren här för att sedan blivit påhoppade på något sätt och slutat att skriva. Den historien har jag hört många gånger genom åren..... MENNu är det betydligt lugnare än det varit förr, men stämpeln finns kvar än idag pga att de inte läser något alls här längre. Och det är mycket synd.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Erahjar och 22 gäster