Moderator: Redaktörer
thiel skrev:Fick ett mail ikväll angående höjningen
bakerman22 skrev:Med tanke på att jag lyssnar minst åtta timmar om dagen fem dagar i veckan skulle jag inte fundera även om dom höjde till 500 spänn.
goat76 skrev:bakerman22 skrev:Med tanke på att jag lyssnar minst åtta timmar om dagen fem dagar i veckan skulle jag inte fundera även om dom höjde till 500 spänn.
Men vi tillhör en minoritet och det är knappast vi ljudgalningar som styr hur marknaden kommer se ut, vi är ytterst beroende av vad den stora massan anser vara ett lagomt eller när de tycker det blir för dyrt.
OM Spotify skulle råka trampa över "den gyllene" prisgränsen och folkmassorna lämnar dem till förmån för att lyssna på musik på Youtube istället, då dör snabbt Spotify och de kommer troligtvis då dra med sig de mindre aktörerna i graven. Gratis vinner alltid om det billigaste betalalternativet anses vara för dyrt.
hifikg skrev:Apple har inte varslat om någon höjning.
Nattlorden skrev:Har man mer än ett Spotify premium i familjen så slår det ju mer...
Solveit skrev:Nattlorden skrev:Har man mer än ett Spotify premium i familjen så slår det ju mer...
Vi är kör Spotify Premium Family med tre separata konton 189:-/mån för alla.
Conan skrev:goat76 skrev:bakerman22 skrev:Med tanke på att jag lyssnar minst åtta timmar om dagen fem dagar i veckan skulle jag inte fundera även om dom höjde till 500 spänn.
Men vi tillhör en minoritet och det är knappast vi ljudgalningar som styr hur marknaden kommer se ut, vi är ytterst beroende av vad den stora massan anser vara ett lagomt eller när de tycker det blir för dyrt.
OM Spotify skulle råka trampa över "den gyllene" prisgränsen och folkmassorna lämnar dem till förmån för att lyssna på musik på Youtube istället, då dör snabbt Spotify och de kommer troligtvis då dra med sig de mindre aktörerna i graven. Gratis vinner alltid om det billigaste betalalternativet anses vara för dyrt.
Jag tror att om de stora streamingtjänsterna håller ihop och lägger sig på samma kostnad, så finns det möjlighet för dem att höja en bit till. Alternativet att lyssna på Youtube eller börja fultanka mp3:er igen är nog inte så lockande för den stora massan. Tror smärtgränsen ligger en bra bit bort. Kanske blir det ännu vanligare med "familjeabonnemang" framöver, så kan en köpstarkare person stå för smällen i många fall.
Morello skrev:Fortsätter att spela kompaktskivor och undrar försiktigt varför folk stoppar pengar i fickorna på övervakningsbolagen.
Morello skrev:Mot bakgrund av att luftslottet Spotify sedan starten har en kumulativ förlust som uppgår till ungefär 30 000 000 000 kronor, så kanske man kan förstå höjningen till 109 kronor.
E skrev:Inflation måste rimligen påverka även så kallade smärtgränser.
Gäller det även smärtgränser med avseende på övervakning?
Och vars går smärtgränsen för Netflix och C More? Jag vet inte.
Mvh E*
PS. Jag förutsätter att Morello pyntar för kompaktskivorna med kontanter.
Morello skrev:Mot bakgrund av att luftslottet Spotify sedan starten har en kumulativ förlust som uppgår till ungefär 30 000 000 000 kronor, så kanske man kan förstå höjningen till 109 kronor.
E skrev:Du har bara tillfällig åtkomst till det. För övrigt skulle jag inte kalla det bibliotek/fonotek då det saknas sådan basal information som skivnummer.
I morgon kan favoritlåten vara spårlöst försvunnen pga att artisten är misstänkt för något brottsligt och lynchmobben har alltid rätt.
Mvh E*
Morello skrev:Fortsätter att spela kompaktskivor och undrar försiktigt varför folk stoppar pengar i fickorna på övervakningsbolagen.
FBK skrev:Morello skrev:Fortsätter att spela kompaktskivor och undrar försiktigt varför folk stoppar pengar i fickorna på övervakningsbolagen.
+1
goat76 skrev:Om vi försöker utgå ifrån den stora konsumerande folkmassan, den som räknas ur ett ekonomiskt perspektiv sett från streamigtjänsterna, så tror jag merparten av dessa konsumenter på sin höjd blir lite besviken och tycker på axlarna ifall ett album förvinner från utbudet. De väljer bara något annat att lyssna på.
Om vi jämför samma sak med exempelvis Netflix så förändras deras utbud jämt och ständigt, det verkar inte påverka dem speciellt negativt ur ett "antalet prenumeranter"-perspektiv, vad det verkar.
Användare som besöker denna kategori: juanth och 32 gäster