Moderator: Redaktörer
Goran_Rudling skrev: Mitt första inlägg var ett försök att tala om att Herr Steindl och till viss del Herr Öhman har skrivit en del strunt om mig. Försökte skriva det på ett sådant sätt att alla skulle förstå att det mesta var deras fria fantasier. Det gick uppenbarligen förbi de flesta. Ber om ursäkt för det.
När jag skrev och bad Peter ”röka på” och berätta historien om Ivor, mig, Neil Armstrong och Bellman på månen med spikfötter, mickar i Konserthus etc. utgick jag att samtliga som läste det skulle förstå att Herr Steindl har en oerhört livlig fantasi. En fantasi som saknar kontakt med verkligheten. Han har ju bl.a. gjort sig själv till Linn distributör. Och han visst sålt en Systemdek, eller var det Pink Triangle till Jesus. I Peters värld har han nog gjort. Men varför sålde han inte en Linn, han var ju Linnagent. Det är mycket som är konstigt, men kan vi lämna det nu för en stund?
Så några frågor till Herr Steindl.
Vad anser du om spikfötter?
Och vad anser du är fördelen med att hänga en högtalare PÅ VÄGGEN är.Då menar jag skillnaden mellan att hänga högtalaren på väggen och att ställa högtalaren väldigt nära väggen.
Och eftersom som inte känner till mojen, förlåt ägget. Hur är den kopplad mot väggen?
Skulle vara roligt om de som skriver på denna tråd bara skulle kunna tala om var de står i spikfotsfrågan nu. Innan vi börjar.
petersteindl skrev:Aha, där är du ju. What took you so long?
Välkommen till Faktiskt Göran
. Vad gör du nu för tiden? Har du nåt stort på G, förutom att skriva på faktiskt? Du skriver att du blivit upplyst. Jag kommer med mer godis angående Linn
![]()
Ja, det var kanske 1982 som Charlie Brennan besökte oss, eller var det redan 1981? Tack för korrigeringenså att tomrummet kan fyllas ut. Nu är det så här att jag faktiskt fick en sändning med Linns prylar till Ljudbutiken på Scheelegatan och då hade jag nämligen agenturen efter Glotta. Vi fick in fullt sortiment.
Jag fick telex från Ivor där det stod: "People like Goran Rudling make me want to leave the audio bussiness."
Denna Linnsändning fick jag efter det att Charlie hade besökt oss på Ljudbutiken och efter mitt besök i Scotland. Ja, Göran, du har helt rätt – min hjärna lyckades inte Ivor skrynkla och inte heller Bertil Alvings hjärna, men ävenså, just då var inte du aktuell. Därefter fixade du en Gyldene bönematta mot Glasgow![]()
Jag fick nytt telex från Ivor att jag snarast skulle upphöra med importen av Systemdek, annars skulle jag förlora Linnagenturen.
Göran, kan du förklara för mig, varför skall jag släppa en agentur om jag inte hade Linn som agentur? Och om jag inte hade Linn som agentur, varför brydde sig Ivor om mig om du hade agenturen eller skulle få agenturen?
Då skrev jag ett lagom undvikande svar till Ivor om att jag behövde en utfasningsperiodDet gillades inte riktigt av grabbarna i Scotland, men du var ju i stånd att slänga ut hela [s]skiten[/s] ditt gamla sortiment från din butik. Detta gillades bättre av grabbarna i Scotland. Nåväl, du fick då Linnagenturen, men historien hade kanske varit annorlunda om jag faktiskt hade släppt Systemdekagenturen. Du säger att du hade ett muntligt löfte. Tja, jag hade det skriftligt. Förresten, hade du inte ett muntligt löfte om att bli Export Sales Manager på Linn? Hur mycket var det löftet värt? Muntliga löften – har du inte lärt dig något i affärsvärlden? Come on, Göran.
Jo, en sak till; jag har inte skrivit något som jag inte kan stå för. Något misstag med årtal eller något annat må så vara, men jag kan ändock svara för mig.
Väl mött
Peter Steindl
petersteindl skrev:Göran Rudling, du kan inte minnas mina händelser – du kan endast minnas dina.
petersteindl skrev:Jo, en sak till; jag har inte skrivit något som jag inte kan stå för. Något misstag med årtal eller något annat må så vara, men jag kan ändock svara för mig.
petersteindl skrev:Resten bör du känna till, men dessa tidigare händelser kan du inte känna till eller så vill du förtränga händelseförloppet.
petersteindl skrev:Vad gäller det som vi på Ljudbutiken har sagt angående dina eskapader om mikrofoner och högtalare i konserthuset så kan jag tala om att denna information kommer direkt från dina anhängare som likt soldater marscherade ut ifrån High Fidelity butiken på Karlavägen och skulle trycka på det stora budskapet och det kommer från fler än ett vittne och dessa är oberoende av varandra. Jag är rätt bra på att fiska information och de berättade glatt om dina fantastiska bravader.
petersteindl skrev:Jag kommer att berätta hela den historien också eftersom du ju påkallar uppmärksamhet. Du vill göra gällande att det skulle vara fria fantasier.
Göran, så är inte fallet.
petersteindl skrev:Det skulle kunna vara fria fantasier...
petersteindl skrev:...men i så fall är det dina egna fria fantasier som smittat av sig till dina anhängare eller också handlar det om dina anhängares eller dina kunders fantasier.
petersteindl skrev:I detta fall kan jag säga att jag har förmedlat den information jag fått berättat från sfären kring dig. Om det är tokigheter du har berättat för dina kunder och anhängare så får du räkna med att det kan slå tillbaka mot dig själv.
petersteindl skrev:Nu till din fråga angående Bremens ägghögtalare. De är konstruerade så att de skall komma så nära vägg som det bara går och lådan har t o m en inbyggd egen vägg för frekvenser över 1,5 – 2 kHz som finns precis vid och runt högtalarkorgen. Jag tar hänsyn till akustiska parametrar.
IngOehman skrev:Det kan ju faktiskt vara värt att gå på en och annan nit, om det är vad det kostar att få behålla en positiv människosyn.
Lust skrev:IngOehman skrev:Det kan ju faktiskt vara värt att gå på en och annan nit, om det är vad det kostar att få behålla en positiv människosyn.
Är det inte just så man oftast förlorar den?
Lust skrev:Sedan så tycker jag att det håller bättre att prata ut och vädra allt ordentligt innan man drar streck över det.
IngOehman skrev:Lust skrev:Sedan så tycker jag att det håller bättre att prata ut och vädra allt ordentligt innan man drar streck över det.
Var det inte just det jag gjorde?
Objektivisten skrev:Var det inte någon som bet Rudling i örat på Frimurarehotellet i Linköping under ett tumult någon gång på 80-talet?
Lust skrev:IngOehman skrev:Lust skrev:Sedan så tycker jag att det håller bättre att prata ut och vädra allt ordentligt innan man drar streck över det.
Var det inte just det jag gjorde?
OK...
Tänkte snarare på att göra det mellan fyra ögon med den det berör i lugn och ro.
Men, alla är vi olika.
IngOehman skrev:-Nej, jag gör de här högtalarna bara för att få en referenslyssning så att
jag skall kunna utveckla elektronik (slutsteg och DAC var det väl du höll på
med mest (eller vilka det nu var som konstruerade sakerna på riktigt...)).
profbd skrev:vilken sorts tilltygg ska vi ha till detta specktakel?
fish and chips eller tysk bratwurst?
JanBanan skrev:IngOehman skrev:-Nej, jag gör de här högtalarna bara för att få en referenslyssning så att
jag skall kunna utveckla elektronik (slutsteg och DAC var det väl du höll på
med mest (eller vilka det nu var som konstruerade sakerna på riktigt...)).
Det här är en intressant insinuation. Kan du utveckla detta lite?
MagnusÖstberg skrev:Ja, det finns ju redigt med historier som berättas olika beroende på vem som berättar dem. Det Ingvar nu offentligt berättar har jag hört förr.
Det sitter ju, som jag förstår det, en exakt kopia av infrafiltret i de SMS-basar som Peter tog fram till det systemet också. Ingvar har varit generös i många fall när det gäller att låta andra nyttja hans verk.
Hur det är med historien i sin helhet lär det nog gå åt mer än en skål popcorn innan den är över...
Birger skrev:I denna något märkliga men på sitt sätt intressanta diskussion så framstår Ingvar som mest trovärdig. Fast jag gillar ju Peters inlägg och kåserier också. Rudling verkar inte må bra....
Objektivisten skrev:Men liiite indiskret av Ingetvet Öhman att hävda på ett öppet forum att han i princip är konstruktör av "ägget".Om jag vore Steindl skulle jag vara minst sagt vansinnig...
Tengil skrev: öppet deklarerar vem han är. Jag hoppas inte Ingvar lägger ned tid och svarar på ditt inlägg
Christer
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 25 gäster