Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Okej, min STEREO har kostat:
Förstärkare: Tube Technology Synergy...Demo ex, 60 000:-
Högtalare: Sony SS M-9....Demo ex, 22 000kr
Skivspelare: VPI HW19 MK4...Beg, 10 000kr
Pick-up Ortofon MC-10...Nya, runt 2500-3000kr
Arm: Rega RB-250, moddad...ny, 2500kr
Riaa Sutherland Ph. D...ny, 28 000kr
Kablar: 30 kr meter, så runt 240 kr
Summa: 125 240kr
Ska vi räkna med hemmabio (som är under uppgradering) så blir det:
Laserdisc: Två st Pioneer HLD-X0...Beg, ca 60 000kr
Laserdisc: Två st Pioneer HLD-X9...Nya, ca 70 000kr
Laserdisc: Pioneer CLD-315 + CLD-925...Beg, 1500kr
DVD: Panasonic RP-82 + SDI...Ny, 5500kr
VHS: JVC HR-S7500...Ny, 5000kr
DVHS: JVC HM-DH30000U...Ny, 4500kr
Projektor: Sony VW-100 "Ruby"...Ny, 76 000kr
Duk: Euroscreen 1,3, 100 tum...Ny, 3500kr
Summa: 226 000kr!
Nästa inköp, en video processor så lägg till runt 45-50 000kr.
-distortion- skrev:Uppdatering..
Stärkare, Yamaha 5.572.000:-
Vinylspelare, Technics 1.510.400:-
Högtalare, L 610.200:-
Ljudkort kommer nog snart, ca 1400:-
14000:- när jag räknar med ljudkort. Acceptabelt fortfarande..
Flint skrev:Min steeeeerio har kostat på tok för lite för att platsa här. Om jag bortser från datorn som signalkälla så har resten kostat nånstans mellan fem och tio tusen spänn. DIY utom cd-spelaren och en gammal Luxmantuner som numera bara samlar damm.
Harryup skrev:Flint skrev:Min steeeeerio har kostat på tok för lite för att platsa här. Om jag bortser från datorn som signalkälla så har resten kostat nånstans mellan fem och tio tusen spänn. DIY utom cd-spelaren och en gammal Luxmantuner som numera bara samlar damm.
Inte kostat några gråa hår också?
mvh/Harryup
Strmbrg skrev:Hm,
Hur menar man om man svarar "för lite" egentligen? Jag misstänker att man syftar på att man vill ha ett mer tilltalande och eller korrekt ljud. Men då är det väl just det man vill ernå. Inte bli av med mer pengar? Att mer pengar kanske är en konsekvens, är ju en annan sak.
Flint skrev:Strmbrg skrev:Hm,
Hur menar man om man svarar "för lite" egentligen? Jag misstänker att man syftar på att man vill ha ett mer tilltalande och eller korrekt ljud. Men då är det väl just det man vill ernå. Inte bli av med mer pengar? Att mer pengar kanske är en konsekvens, är ju en annan sak.
Njae. I mitt fall handlar det lite om att jag skämms när ni snackar om alla dyra prylar ni har eller har haft. Känns på något sätt oseriöst att vara helt nöjd med hemmabyggt bottenskrap. Jag har lagt mitt överskott på gitarrer istället.
DVD-ai skrev:Det tycker jag inte, är du nöjd så är det ju det enda som betyder något, jag skiter i vad en anläggning kostar, men ju billigare ju bättre och den har bra prestanda !![]()
Så att du är nöjd med "bottenskrap"är ju topp notch !
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 25 gäster