Oops, där fick sig HF sig en känga....Du får ursäkta; detta är inget forum av god fikastämning. Detta är ett hififorum där det diskuteras exakt det som folk vill diskutera inom hifi.
Annars så har mayro rätt i mycket, tyvärr skulle jag vilja säga.
Moderator: Redaktörer
Oops, där fick sig HF sig en känga....Du får ursäkta; detta är inget forum av god fikastämning. Detta är ett hififorum där det diskuteras exakt det som folk vill diskutera inom hifi.
Hade jag köpt kabel idag hade det nog blivit Classic varianten...verkar numera vara en väldigt kompetent kabel rent tekniskt och BETYDLIGT smidigare än EKKMartin skrev:Ledarna är väldigt nära varandra i den nya "classic". Har en känsla av att de är närmre än i gamla oförtennta. Har haft båda varianterna men kan inte jämföra direkt.
Jag har svårt att se poängen med ply jämfört med classic. Enda skillnaden är ju att ledarna har större yta mot varandra och att den har dubbla isoleringshöljen för att hålla ihop konstruktionen. Lite väl overkill om man inte ska ha väldigt långa kablar. Den är ju mindre smidig också.
mayro nog måste du om nån väl tycka att det är bättre att folk verkligen säger det som dom känner istället för att linda in alla ord i 59ton bomull även fast dom håller på att sprängas av ilska?
Var det inte järnrör som var lika smidiga som EKK. EKK är ju referensen.Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:verkar numera vara en väldigt kompetent kabel rent tekniskt och BETYDLIGT smidigare än EKK
Va? EKK är ju lika smidig som ett järnrör, räcker inte det?
/ B
Vee-Eight skrev:Mayro
Jag bad dig att delge dig av dina egna erfarenheter istället för att såga alla andras erfarenheter. Är det för mycket begärt? Ja eller nej duger utmärkt som svar.
Kaffekoppen skrev:Lite lustigt är det allt när man känner sig förnärmad för att några tycker om kablar efter deras prestanda och inte deras prislapp.
Pris är inte intressant för mig, det är prestanda jag vill ha.
Kaffekoppen skrev:Mayro,
Du får ha hur dyra kablar du vill.
Jag tänker köpa kablar efter den prestanda jag är ute efter.
Men ge tusan i att skriv i tråden om du inte har NÅGOT att tillföra som har med det vi pratar om att göra. Stirra dig inte blind på trådens ämne - titta på vad som det pratas om NU
Vee-Eight skrev:Ekeponken:
Hade ett litet test av Nordost Flatline-signalisar, ngn Ixos-kabel och Biltemas rosa. Där funkade de rosa bäst, nordosten lät inget vidare. De kördes mot ct100-kablar, som sitter i just nu.
Énligt mitt resonemang iallafallmajjen04 skrev:Totalt blir ju resultatet att den "rosa" är en dyrkabel, då den ej presterat bra.
Användare som besöker denna kategori: Conan, Roadrunner och 20 gäster