1. Eftersom du skrivit att du VET vad du hör är det lätt att tro att du endera litar blint på dina öron, eller att du har något tillvägagångssätt som förhindrar att placeboeffekter, nivåmatchningseffekter eller andra effekter grumlar slutsaternas värde. Du uttalar dig ju inte enbart om rent subjektiva saker, som t ex vilken musik som är vacker, engagerande, etc, utan även om olika HiFi-komponenters egenskaper. Det sistnämnda är inte rent subjektivt.
För att förhindra fortsatta misstankar kan du väl redovisa hur du gör för att säkerställa att det du upplever verkligen inte bara eller till del är en inbillad förnimmelse.
Du skrev ju:
Att syn o öron KAN luras står klart. Det finns bilder där man lurar ögonen...
Men det är medvetna saker som görs helt med utnyttjande av våra sinnens funktioner.. Det har absolut noll med nogranna utvärderingar i sitt eget system hemmavid att göra..
Och jag vet vad jag hör.punkt igen.
Om du redovisar hur dessa noggranna utvärderingar går till slipper du antagligen en hel del misstankar samt inlägg som du finner stötande.
2. Du framställer det ibland som om du är väldigt kunnig och erfaren. Du hävdade till exempel att du kan exakt lika mycket praktiskt om ljud som IÖ kan tekniskt. Alldeles oavsett vilka tekniska kunskaper IÖ har eller inte har kan man med fog undra hur du har förvärvat dessa kunskaper. Om du redovisar detta skulle du nog också slippa en hel del inlägg som du finner stötande.
Normalt tycker jag inte att personens bakgrund är av betydelse, utan det är de argument denne kan presentera till stöd för sin tes som är av intresse, men i detta fall gör jag ett undantag. Du har ju skrivit över 1700 inlägg. Jag har givetvis inte läst alla, men en hel del har jag ändå försökt läsa, utan att ännu funnit dem rika på argument. I sådan fall blir det lätt hänt att man funderar vilka bakgrundskunskaper personen har.