Zalve skrev:
Btw: De förslag som ni har gett,, Är dessa nåt som det är lyssnat på eller bara hopplockat efter papper/specar ?
problemet är ju att rätt få varit hemma hos jorma
Moderator: Redaktörer
FBK skrev:Men min "kritik" är klart mer hård än eran tydligen.. I mitt tycke så skall typ en Wilson max kosta MAX 100000 till 150000 kr till kund.. Lite beroende på fraktkost o skatter där den säljs...
Ett exempel bara så NI förstår hur jag menar här..
Men detta är ju en annan sak Mayro, dvs en högtalares prisvärdhet och på det området så vet de flesta att det finns högtalare som kostar mer än de smakar så att säga.
Men du måste ju kunna ge några exempel på högtalare för 100000 som leverar för den pengen, alla högtalare för 100000 är ju inte skit.
Haakan_W skrev:Zalve skrev:
Btw: De förslag som ni har gett,, Är dessa nåt som det är lyssnat på eller bara hopplockat efter papper/specar ?
problemet är ju att rätt få varit hemma hos jormaså allt blir ju ändå bara uppskattningar
Zalve skrev:Haakan_W skrev:Zalve skrev:
problemet är ju att rätt få varit hemma hos jormaså allt blir ju ändå bara uppskattningar
Ändå kan en del tala om att anläggningar för 10% spelar stjortan av Jormas system.
Edit: såg just att Harryup hade påpekat det...
Zalve skrev:Att en anläggning för 100k kan spela ifrån en för 10k låter inte helt otroligt, även för en lekman![]()
Haakan_W skrev:men mayro kan du inte ge exempel samt pris på några högtalare du kan tänkas leva med? (som du lyssnat på förstås)
Mayro skrev:Haakan_W skrev:men mayro kan du inte ge exempel samt pris på några högtalare du kan tänkas leva med? (som du lyssnat på förstås)
Jag har sagt nej. Och menar det också.. Jag har gett min kritik mot varenda tillverkare ifråga pris o prestanda. Utan undantag.. Inte annat. Och har varken lust eller minsta anledning att sätta igång med ytterligare ANNAN diskution..![]()
därmed är detta färdigdiskuterat... Och borde varit så förra gången jag skrev detta
Och var har du kablarna i den budgeten?
Haakan_W skrev:Mayro skrev:Haakan_W skrev:men mayro kan du inte ge exempel samt pris på några högtalare du kan tänkas leva med? (som du lyssnat på förstås)
Jag har sagt nej. Och menar det också.. Jag har gett min kritik mot varenda tillverkare ifråga pris o prestanda. Utan undantag.. Inte annat. Och har varken lust eller minsta anledning att sätta igång med ytterligare ANNAN diskution..![]()
därmed är detta färdigdiskuterat... Och borde varit så förra gången jag skrev detta
ok men då bortser jag helt från dina kommentarer om att det inte finns nånting bra under 100k eftersom du inte verkar varken ha lyssnat eller vet några bra ens över 100k...
så nu känns det färdigdiskuterat...
Och fattar inte du och FBK vad jag skriver så ,.. skit i det bara.. enklare KAN det bara inte bli..

O B&W gillar jag inte alls egentligen... Det finns ju bättre o sämre högtalare självklart... Men det är ändå så att man får slanta betydande mer för "full range".... I alla fall om man skall ha NIVÅ där alla parametrar är med samtidigt..
Där har vi förklaringen(Men FBK. Du kunde haft rätt. Andra dygnet utan cigg är påbörjat)
Mayro skrev:
Och Haakan.. OM du sätter in text där du påstår saker om mig och mina bedömningar får du svar omgående...Väldigt olikt dig faktiskt att ens skriva nåt liknande tjafs... Den stilen brukar en del ostabila personer här stå för och inte du..
Saknad skrev:Så hur i hela friden kan någon komma och säga att det låter bättre hemma än någon annanstans när ljudminnet är så kort?
Crion: Jag tycker initiativet till tråden är bra, men jag tycker hela tråden visar med sitt kafferep och meningslösa argument att det visst inte var så enkelt att presentera en stereo som springer 8:or runt Jormas för under 100k.
Från första-inlägget: Det skulle vara kul att få in lite förslag på stereo för en tiondel av Jormas budget som låter lika bra eller bättre.
jag räknar inte DIY som ett alternativ här. DIY kräver tid och kunskap som inte kan räknas i pengar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster