Men ni misstror tusentals vetenskapliga studier varje
år (som entydigt visar hur starka placeboeffekterna är)
Ja de där vetenskapliga studierna kan ju vara inbillningar
Moderator: Redaktörer
mats skrev:Men ni misstror tusentals vetenskapliga studier varje
år (som entydigt visar hur starka placeboeffekterna är)
Ja de där vetenskapliga studierna kan ju vara inbillningar![]()
De Thule och Advantage du nämner känner jag inte till hur de arbetar internt. Jag trodde det var vettiga konstruktioner dock. Har någon schema på dem?
hifirocker skrev:Det var en klart hörbar skillnad där man inte kan säga att placobo spelade in tycker jag
Rydberg skrev:Hur många öppna tester som säger samma sak måste det skrivas om för att inte ska viftas bort? 10, 100 , 1000, 10000 osv osv???
Jag tvekar inte en sekund på att Hifirockers upplevda skillnad även är en reell skillnad.
hifirocker skrev:Här var det definitivt ingen placobo vill jag lova! SSSK lät tunt, bas utan riktigt djup och fast kontur. Skrikig diskant och helt livlös och "omusikalisk" återgivning! Åtminstone var det så jag uppfattade skillnaden mot mina riktiga signalkablar.
Det var en klart hörbar skillnad där man inte kan säga att placobo spelade in tycker jag, även om du menar att den kanske gjorde det.
Det var så otroligt lätt att höra skillnad att jag är övertygad om att jag hade prickat in 15 av 15 ggr i ett blindtest! Jag är även övertygad om att du också hade tyckt att SSSK-kablarna låter dåligt . Håller du inte med mig här i varje fall?
Jag känner på något sätt att jag inte riktigt når fram med det jag skriver,
fast jag tycker ändå inte att det borde vara svårt att förstå det.
Nja, jag menade hur många som oberoenda av varandra kommer fram till samma sak i öppna tester. Givet att det finns en hörbar skillnad borde placebons effekt minskas om man hade ett stor antal tester. Annars vore ju resultatet 50/50, sen får man naturligtvis räkna om resultateb är statisktisk signifikant ( t.ex. på 95% nivå)norman skrev:Rydberg skrev:Hur många öppna tester som säger samma sak måste det skrivas om för att inte ska viftas bort? 10, 100 , 1000, 10000 osv osv???
Jag tvekar inte en sekund på att Hifirockers upplevda skillnad även är en reell skillnad.
Spelar ju ingen roll hur många om man inte kan avgöra om placebo är med i spelet eller ej...
Visst kan hifirockarns upplevda skillnad stämma, men det skulle väl också kunna vara placebo? eller kan det inte det?
(nu är det ju inte så att jag blindtestar hela tiden, utan jag lyssnar ju och upplever skillnader. Men jag kan ju aldrig vara säker på en verklig skillnad förrän jag blindtestat. Om man sen tycker att det är intressant om det är en verklig skillnad eller ej får ju var och en välja själv)
Rydberg skrev:Hur många öppna tester som säger samma sak måste det skrivas om för att inte ska viftas bort? 10, 100 , 1000, 10000 osv osv???
Rydberg skrev:Nja, jag menade hur många som oberoenda av varandra kommer fram till samma sak i öppna tester. Givet att det finns en hörbar skillnad borde placebons effekt minskas om man hade ett stor antal tester. Annars vore ju resultatet 50/50, sen får man naturligtvis räkna om resultateb är statisktisk signifikant ( t.ex. på 95% nivå)
Nattlorden skrev:Norman - förmodar du talar om högtalarkablar i silver, inte signalkablar? Mina (signal) är för övrigt gula... vad jag nu förväntas ha för upplevelse av det.
De som tror på religionerna, vägrar testa religionerna!
Inget fel med det, alla har rätt att tro - men varför måste de som tror övertyga de som är sunt skeptiska?
norman skrev:Dina kablar kanske låter aningens bättre med djupare bas och luftigare diskant kring påsk?
hifirocker skrev:...men som jag sagt tidigare, jag tror inte alltid att teorier är samma sak som praktik. Verkligheten är ofta mer invecklad än vad psykoakustik kan bidra med.
hifirocker skrev:Vad bygger du dessa kunskaper på?
hifirocker skrev:Och hur trovärdiga är de?
hifirocker skrev:...man åtminstone bör byta ut SSSK-kablage i första hand. Ett par supra eff-isl är klart bättre signalkablar t.ex. Mycket vettiga kablar till ett ganska lågt pris i förhållande till många konkurrenter...
...Är inte det ett rimligt förhållningssätt till något man inte erfarit?
Rydberg skrev:Öhman> Jag skulle uppskatta om du inte placera mig ett fack där jag inte hör hemma. Jag har gjort regelrätta blindtest med kablar också och jag vill inte att folk ska börja tro det jag tror bara för jag säger vad jag upplevt. 100000 kan inte ha fel, jo visst kan de det minst 4/5 av jordens befolkning har ju iallafall "fel" relgion så där tycker vi lika. Kablar är inte relgion för mig, utan en del i kedjan som alla andra delar.
LTS hit och dit, jag har inte talat om LTS över huvudtaget. Jag tycker dock det är för många medlemar som köper rakt av vad du säger utan att tänka/testa/tro själva. Även om du skulle ha 100% rätt i allt du säger så skulle jag ändå inte varit övertygad förrän jag har verifierat det du säger, sådan är jag.
mats skrev:Öhman när skall ditt maktövertagande ske i världen? Ge oss ett datum
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster