meanmachine skrev:Detta är helt sant och jag håller helt med. Men om vi vänder på steken då och tar i detta fallet Halcro som ett bra exempel. Det har testats vetenskapligt av LTS ellerhur och det framkom att den färgar i diskanten lite. Enligt tillverkare gör det inte det och enligt världspressen gör det inte det. Alltså två viktiga poster anser detta vara världens mest kompletta steg. Men ni företräder vetenskap och anhängarna också vilket gör att alla dessa kommer att smutskasta Halcro runt överallt. Men jag är rätt säker på att denna vetenskapliga test inte uppföljdes av en utredning till varför och om-testades säker inte efter och man tog säker inte hem 2-3st till av samma och testade dessa för att utröna huruvida det berodde på testenheten eller på konstruktion. Man tog säker inte kontakt med konstruktörer för att få en förklaring till det och eller gjort egen teknisk utredning till varför vilket lämnar slutresultatet till att vara baserat på minimalt med parametrar till en vetenskaplig utsago som ställer till mer än vad den gör nytta. Vilket ger då :
Men det är ju inte lika kul när subjektivitet pladdras ut som objektivitet och sanningar. Det blir så stora begreppsförvirringar då.
Kanske är liye bråkig idag. Frun vaknade på fel sida

Det är okej, jag är bakis iallafall.
Eftersom jag inte sett testet ifråga och heller inte läst förstahandsinformation om det så skall jag inte ifrågasätta dig. Jag kan bara säga att många gånger påvisar de testerna som LTS gör ytterst små nyansskillnader som det inte alls är säkert att de uppmärksammas varken i de flesta vardagliga situationerna eller i tidningarnas (många gånger vässentligt mindre omfattande) tester. Det hindrar dock inte att tendenserna, nyanserna finns där.
Tycker det är intressant med saklig ifrågasättande, men det skulle vara kul att höra vad du tycker om föreningens vilja att genomföra oberoende objektiva tester?
ps. Det finns ju i metodbeskrivningen att testresultaten avser testtillfället och den utrustning som änvänts. Alla kopplingar till hur de resultaten kan anses vara applicerbara eller användbara för dig som person lämnar vi till varje enskilld individ att bedömma*. Kanske måste vi bli än tydligare med det.
*personligen så ser jag stora möjligheter att det skulle vara det, i de allra flesta fallen, men det får man själv avgöra.
Hoppas det här svaret uppskattas. Nu skall jag äta pressad potatis med gräslök och creime fraiche och en gnutta salt tillsammans med paneras torskfilé. Till det blir det ett stort glas vatten.