Moderator: Redaktörer
mats skrev:Men vi kan konstatera att shaktistenar gör så att ljudet blir mycket bättre.
Har man en en bra och dyr nätkabel så blir det naturligtvis också mycket bättre ljud. För det säger många
Lindroos, ditt inlägg glädjer mig. Jag trodde faktiskt att ni var lite för fanatiska o mätte allt. Det glädjer mig mycket att jag hade fel.
dimitri skrev:Mats:Lindroos, ditt inlägg glädjer mig. Jag trodde faktiskt att ni var lite för fanatiska o mätte allt. Det glädjer mig mycket att jag hade fel.
Vilka "ni"? Jag har inte stött på någon på detta forum- inte en enda- som mäter allt eller som pläderer för mätningar som det enda och viktigaste verktyget. Däremot som ett ett hjälpmedel. Hur mycket de än talar om att lyssnandet är viktigast och att njuta av musiken, pådyvlas de likväl åsikter som de inte framför.
Vi har i Sverige några ytterst duktiga högtalarkonstruktörer. En av dem, bara en, är öppen nog (eller var) att dela med sig av sin kunskap. Vilket tillfälle att lära sig något! Men nej, medelmåttorna kräver respekt! För vad???
Tyvärr besitter jag varken talang eller kunskap att konstruera ens den enklaste högtalaren men jag också skulle göra som denne: hej då!
Det är inte värt att kasta pärlor....
Ja, jag är arg. Ni, prestigefyllda medelmåttorna, har berövat mig en kunskapskälla. Men att snacka om ingenting, det är ni duktiga på.
Dimitri
Jag tycker också det var synd att Öhman lämnade skeppet, jag gjorde det själv för ett par månader då jag fick nog. Får väl hoppas han kommer tillbaka nångongång och sen är det ju så att folk har rätt att uttala sig dimitri och man kan inte lasta dem för att Öhman försvann imho.dimitri skrev:Ja, jag är arg. Ni, prestigefyllda medelmåttorna, har berövat mig en kunskapskälla. Men att snacka om ingenting, det är ni duktiga på.
Dimitri
Rydberg skrev:Öhman är en skön figur med otrolig kunskap
Rydberg skrev:jag tror inte folk retade sig så mycket på honom utan snarare på de som lyfte upp honom till gud och utan förstå hälften av vad han pratade om
Nattlorden skrev:Ibland får jag uppfattningen att vissa tycker man skall acceptera kunskap från de som "kan mer" utan att ifrågasätta den. Men gör man det så blir det ju bara att rabbla inlärda mantran. Personligen kommer jag att slåss för min egen uppfattning till jag antingen
1)fått informationen presenterat på sådant sätt att jag ändrar uppfattning
2)"motståndaren" erkänner sig överbevisad
( samt
3)jag lägger ned för att diskussionen nått ett sådant lågvattenmärke att det inte är konstruktivt att fortsätta )
Det är bara en inlärningsmetod, inte ett sätt att vara motstridig av någon annan anledning eller, gud bevars, personligt mot den jag diskutterar med. Skulle jag inte ta strid för mina uppfattningar och den kunskap jag anser mig ha - så vore det ju inte lönt att ha några/någon.
Nattlorden skrev:Ibland får jag uppfattningen att vissa tycker man skall acceptera kunskap från de som "kan mer" utan att ifrågasätta den. Men gör man det så blir det ju bara att rabbla inlärda mantran.
Det är bara en inlärningsmetod, inte ett sätt att vara motstridig av någon annan anledning eller,
gud bevars, personligt mot den jag diskuterar med. Skulle jag inte ta strid för mina uppfattningar
och den kunskap jag anser mig ha - så vore det ju inte lönt att ha några/någon.
Svante skrev:... "jag försöker förstå hur vederbörande tänker, även om jag tror han har fel. Det är nyttigt.
Antingen inser jag att han faktiskt har rätt, eller så lär jag mig ett nytt sätt man inte kan tänka på.![]()
//
Sen tycker jag inte att man kan "förlora" en diskussion. Går man eniga från en diskussion har
båda vunnit. Det är nog bara om man går in i en diskussion för att vinna, som man brukar förlora.
Det har vi sett ibland.
Jag menar sådant skall vara i teknikdelen. Annars kan man lika bra slåihop det hela.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 46 gäster