petersteindl skrev:Naqref skrev:Richard skrev:Min gode vän blev exalterad och bad mig att komma över med piParna, för jämförelse med Linn majik 140, som är stora golvare som låter imponerande stort och bra, ivartfall i hans lyssningsrum, som består av betongväggar med dämpplattor i taket, men helt odämpad bakvägg vid högtalarna, samt bakom huvudet vid lyssningspositionen. Ett baskraftigt rum. Efter lyssnande fram och tillbaka i detta "livliga" rum var vi rörande ense om att linn majik 140 lät bättre- på alla sätt. Större, djupare bas, kraftfullare, roligare. PiP lät bummligare och vassare.
Majik 140 testas i senaste numret av Stereophile. Kanske inte helt imponerande på alla punkter.
Hur menar du? Jag skummade igenom testen och tycker den verkar få jättebra omdöme.Stereophile skrev:Payoff
I was thrilled with my experience of the Linn Majik 140. It was everything I'd hoped it would be: a speaker that retains all the strengths of Linn's remarkable Majik 109 bookshelf model, but with deeper bass extension, superior dynamic range capability, and a greater sense of ease. My conclusions are summed up in two lines lifted from my listening notes: "No compromises in a $2995/pair speaker." "It doesn't get much better than this for the money."
http://www.stereophile.com/content/linn-majik-140-loudspeaker
MvH
Peter
Frekvensgången är jättekul hos Majik 140. Om man väljer att skratta istället för att gråta alltså...