Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:i16s är inte heller några problem att bottna delade, i32 hade jag lätt bottnat då jag lyssnade på dom, om det inte vore för att RB1090 inte hade mer att ge just då utan plattan va i mattan och gick inte att höja mer...
Du verkar spela lika vansinneshögt som Ola-68...

Jag har rejäla stomvibrationer i huset som riskerar att spräcka putsen på fasaden långt innan mina i28 ens skulle komma i riskzonen för att bottna.
´
jag har hittils inte stött på någon HiFi högtalare som jag inte varit nära/ eller har bottnat, "när jag är på det där humöret" en bidragande orsak är att jag lyssnar ganska mycket på en musikstil som heter "dubstepp" och som mer eller mindre bygger på välldigt generösa och
högupplösta/ detaljerade basslingor med välldigt skönt komponerade stycken. detta sätter dock mycket stora krav på högtalarna's mekaniska spelrum...

Jag skulle vilja ha en högtalare som kan bottna hur mycket den vill utan att gå sönder, så att jag kan ligga på gränsen och när den bottnat så sänker jag bara

Du kanske skall kika på PA-system istället...

Haha, ja kanske det, vet bara att om jag tycker att det låter "rätt" och jag är på det humöret så verkar det inte finnas någon direkt övre gräns för hur högt jag vill spela...
PA...Det låter bara så sjukt tråkigt i jämförelse, klart inte värt att nergradera sig så...

Nee, jag lever heldre på gränsen !
Men i32 i detta fina rummet gav mig blodad tand, hade jag den uppsättnignen skulle jag nog fan vara nöjd (tvinga mig själv !), och sedan installera någon typ av säkring på kabeln som megränsar nivån så att man inte kan spela sid döv eller spela sönder något...
Då kan man välja att man inte ska kunna spela högre än till en vis gräns och får hålla sig till det, och det är då inte risken för att spela sönder något som sätter stopp utan ett medvetet val för sitt eget bästa... det är absolut inte bar att spela så högt som vi gjorde, i alla fall inte ofta eller alldeles för länge (tror vi höll oss till måttliga 6h i rad på ungefär denna volym konstant...

)
Men man får ju passa på när man har chansen att spela riktigt vidrigt jäkla tok högt utan att störa någon och utan att älda högtalare...
Hmm i68es vore kanske något... 6st då alltså ståendes i en ring runt.