Moderator: Redaktörer
nadifierad skrev:Det är kanske en signalkabel som spökar någonstans?
martinw skrev:Har någon koll på delay-tiden om man kör LT och några PEQ?
marlan skrev:Den här köpte jag från Webhallen:
90368: Fractal Design Chassifläkt Silent Series 60mm 19dB (Retail) - [HV] 1 st á 69 kr
Kalejdokom skrev:marlan skrev:Den här köpte jag från Webhallen:
90368: Fractal Design Chassifläkt Silent Series 60mm 19dB (Retail) - [HV] 1 st á 69 kr
Men det där är väl en 60mm fläkt? Det sitter ju 80mm fläkt i original.
Jag har bytt min men kommer att tweaka ytterligare nu när jag möblerar om och steget åker in i en garderob med en massa andra prylar.
marlan skrev:Kalejdokom skrev:marlan skrev:Den här köpte jag från Webhallen:
Men det där är väl en 60mm fläkt? Det sitter ju 80mm fläkt i original.
Jag har bytt min men kommer att tweaka ytterligare nu när jag möblerar om och steget åker in i en garderob med en massa andra prylar.
Helt rätt, ursäkta!![]()
Jag har bytt fläkt i fler apparater så jag blandade ihop dem. Det var en sådan här jag bytte till:
http://www.net2world.se/#/fläkt-80mm---fractal-design-(11db)--gummiskruvar/35/81417
Beakungen skrev:Om man vill ha ett smidigt extra-steg är det detta man ska köpa då?
Är fortfarande lite väl skeptisk till vikten på dessa. Så lite vikt och så mycket effekt.
Ni som kör med varianterna med dsp i kan man köra steget som rent bassteg utan externt delningsfilter? Finns där delning vid 80hz i steget?
Tycker ni eqn funkar bra?
Jag är lite i valet och kvalet om det är lönt att köpa det med dsp eller ej.
Sen är det klart hyfsat viktigt att steget inte låter allt för mycket. Men det verkar som att det går att ordna lätt med ny fläkt?
Beakungen skrev:Är fortfarande lite väl skeptisk till vikten på dessa. Så lite vikt och så mycket effekt.
Beakungen skrev:Ni som kör med varianterna med dsp i kan man köra steget som rent bassteg utan externt delningsfilter? Finns där delning vid 80hz i steget?
Kalejdokom skrev:Kul med nya modeller. Men varför kommer dom inte med ett flerkanalssteg? Få har ju nytta av 2x6000W. Däremot vet jag många som skulle jubla över t.ex. 6x2000W. Jag skulle t.o.m. nöja mig med 6x200W
i ett 19" chassie för 3.000 spänn
.
JonasW skrev:6000-modellen är galet prisvärd. Lämnar ju runt 2x1100W kontinuerligt i 8ohm. Dryga 2kW i 4 ohm om jag minns rätt.
KarlXII skrev:JonasW skrev:6000-modellen är galet prisvärd. Lämnar ju runt 2x1100W kontinuerligt i 8ohm. Dryga 2kW i 4 ohm om jag minns rätt.
+1 . Ska bli spännande att höra omdömen!
Finns det några tester på den ännu?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], radelius och 18 gäster