Moderator: Redaktörer
patjoh skrev:JanBanan?
subjektivisten skrev:NB skrev:Du är väldigt mycket inne på att du lärt dig höra olika fel, jag tror snarare det är så att du är väldigt van vid ett överdämpat rum (baserat på vad jag läst och sett från ditt rum) och därför tycker allt annat låter konstigt när du är i butiker/mässor där det istället är för lite dämpning.
Nej, det var en riktigt elak dist som jag och Janne, som var med, hörde. Janne påtalade även detta till killarna i affären. Som jag sa tidigare, vissa har inte den erfarenheten/kunskapen för att upptäcka detta, vilket dom som äger dessa produkter kan vara glada över. Men det ändrar inte på faktumet.
NB skrev:Var hittar du denna riktigt elaka dist som du och din kär vän Jan (I see dead ppl?)
Aerob skrev:Ouch, another one bites the.... Ignore-lista?
subjektivisten skrev:NB skrev:Var hittar du denna riktigt elaka dist som du och din kär vän Jan (I see dead ppl?)
Janne finns med på faktiskt men jag tror inte han är intresserad att svara otrevliga inlägg som dina. Jag klarar mig ifrån din okunskap med, så hej då.
Nattlorden skrev:Om man på allvar vill ha svar på en fråga, så är det inte världens vettigaste metod att nedlusa samma post med en mängd påhopp av olika sorter... det förefaller inte värst seriöst/konstruktivt.
Frågorna kanske kan ställas på ett snyggare sätt, men de kan trots detta vara fullt relevanta
NB skrev:subjektivisten skrev:NB skrev:Du är väldigt mycket inne på att du lärt dig höra olika fel, jag tror snarare det är så att du är väldigt van vid ett överdämpat rum (baserat på vad jag läst och sett från ditt rum) och därför tycker allt annat låter konstigt när du är i butiker/mässor där det istället är för lite dämpning.
Nej, det var en riktigt elak dist som jag och Janne, som var med, hörde. Janne påtalade även detta till killarna i affären. Som jag sa tidigare, vissa har inte den erfarenheten/kunskapen för att upptäcka detta, vilket dom som äger dessa produkter kan vara glada över. Men det ändrar inte på faktumet.
Var hittar du denna riktigt elaka dist som du och din kär vän Jan (I see dead ppl?) hörde i mätningen som jag bifogade? Du hör inte skillnad på förstärkare, CD spelare, DACar etc, men du hör bättre i butiksmiljö med okänd utrustning än vad mätutrustningen kan få fram? Större troll får man leta efter. Välkommen till verkligheten!
Din erfarenhet och kunskap håller jag verkligen inte högt och kommer att fortsätta att ta det du skriver för ett skämt. Den kreden ska du ha, jag får ett gott skratt varje gång jag läser dina inlägg och ett gott skratt förlänger livet. Sen att det kanske klassas som lyteskomik är lite olyckligt.
Fortsätt nu njut av dina färgade hemmabyggen med "snäll dist", men akta dig för att lyssna för mycket live för då finns risk att din lilla bubbla spricker
PS
Du förstör alla trådar med tjat om nivåmatchade blindtester men ändå sitter du själv här och är tvärsäker på att du hört en riktigt elak dist från mellan reg på en viss högtalare samtidigt som bevisen nu påvisar att du inte kan ha mer fel. Som sagt, du skänker många goa skratt och det ska du ha ett enormt stort tack för!
-AG- skrev:Nu kan jag inte historien bakom de senaste inläggen, men man bör rimligtvis ställa samma krav på sig själv som på andra. Kräver man att andra ska bevisa det dem påstår sig veta med vetenskapliga metoder, ska man kanske ha samma förhållningssätt till sina egna utsagor för att vara konsekvent.
patjoh skrev:Om inte disten syns på en mätning, tex i en förstärkare eller högtalare, kan man då höra disten ändå?
patjoh skrev:Om inte disten syns på en mätning, tex i en förstärkare eller högtalare, kan man då höra disten ändå?
NB skrev:Var hittar du denna riktigt elaka dist som du och din kär vän Jan (I see dead ppl?) hörde i mätningen som jag bifogade? Du hör inte skillnad på förstärkare, CD spelare, DACar etc, men du hör bättre i butiksmiljö med okänd utrustning än vad mätutrustningen kan få fram? Större troll får man leta efter. Välkommen till verkligheten!
Din erfarenhet och kunskap håller jag verkligen inte högt och kommer att fortsätta att ta det du skriver för ett skämt. Den kreden ska du ha, jag får ett gott skratt varje gång jag läser dina inlägg och ett gott skratt förlänger livet. Sen att det kanske klassas som lyteskomik är lite olyckligt.
Fortsätt nu njut av dina färgade hemmabyggen med "snäll dist", men akta dig för att lyssna för mycket live för då finns risk att din lilla bubbla spricker
PS
Du förstör alla trådar med tjat om nivåmatchade blindtester men ändå sitter du själv här och är tvärsäker på att du hört en riktigt elak dist från mellan reg på en viss högtalare samtidigt som bevisen nu påvisar att du inte kan ha mer fel. Som sagt, du skänker många goa skratt och det ska du ha ett enormt stort tack för!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 25 gäster