Sanny_X skrev:XTZ skrev:Vi har återförsäljare i Luleå, Lilla Edet samt i Stockholm.
Var är de? Hittar inte dem på er hemsida.
Då det inte framgick tidigare: Vem är återförsäljare i Lilla Edet?
Moderator: Redaktörer
Sanny_X skrev:XTZ skrev:Vi har återförsäljare i Luleå, Lilla Edet samt i Stockholm.
Var är de? Hittar inte dem på er hemsida.
blodapelsin skrev:Hej, har ni några planer på att fixa room analyzer för oss som inte har windows-datorer,
med andra ord varianter för linux och mac.
mvh johan
Sanny_X skrev:
Tack, jag tycker det är bra att ni/du deltar på faktiskt.se.
XTZ skrev:blodapelsin skrev:Hej, har ni några planer på att fixa room analyzer för oss som inte har windows-datorer,
mvh johan
Det finns inga omedelbara planer på det, det går ju dessutom utmärkt att köra Room Analyzer på en MAC om man använder emulator eller Boot Camp osv.
Efterfrågan på en linux-version har varit väldigt liten hittills.
/Rikard
DVD-ai skrev:ja då ska det nog gå bra med 2st parallellkopplade/ kanal på ett bra steg = 4st är möjligt, då är det intressant.
Synd att inte HiFikit har möjlighet att dema en sådan setupp på ett tillfredsställande vis
2-ch skrev:MorganM skrev:Har en fråga angåenede eran room analyzer.
Kan nämna att KarlXII och jag gjorde en jämförelse (finns i en tråd) mellan en Eathworks mikrofon med ARTA och XTZ room analyzer, eller rättare sagt två stycken room analyzer.
Det vi kom fram till var att room analyzer inte mäter perfekt, men bra nog för att göra det den ska. En riktigt trevlig produkt med andra ord.
Dock kan det naturligtvis förekomma felaktiga exemplar.
Får du samma resultat oavsett vilka anläggningar och rum du mäter?
XTZ skrev:blodapelsin skrev:Hej, har ni några planer på att fixa room analyzer för oss som inte har windows-datorer,
mvh johan
Det finns inga omedelbara planer på det, det går ju dessutom utmärkt att köra Room Analyzer på en MAC om man använder emulator eller Boot Camp osv.
/Rikard
DVD-ai skrev:Vad är lägsta impedans som subamp1 klarar av alls ?
när bli den ostabil och kan man t.ex. lasta så att impedansen vid, säj 50hz ligger på 1,4ohm utan problem?
mvh johan
/Rikard
Ton skrev:XTZ skrev:blodapelsin skrev:Hej, har ni några planer på att fixa room analyzer för oss som inte har windows-datorer,
mvh johan
/Rikard
Jag skulle köpt en ifall den fanns i OS X-version. Tror inte att jag skulle vara ensam om det heller, plug n play brukar uppskattas av mac-folket.
XTZ skrev:DVD-ai skrev:Vad är lägsta impedans som subamp1 klarar av alls ?
när bli den ostabil och kan man t.ex. lasta så att impedansen vid, säj 50hz ligger på 1,4ohm utan problem?
Det är en bra fråga! Vi har inte testat under 1 ohm resistivt, så i princip kan vi inte komma med något bra svar vad som händer vid reaktiv last i så låg impedans. Sannolikt är det inte instabilitet som blir största problemet utan värmeutvecklingen i sig. Det finns ju skydd mot övertemp så om man är lite försiktig går det bra att prova och se själv. Är nominella impedansen 2 ohm i lasten du menar?
/Rikard
Ton skrev:XTZ skrev:blodapelsin skrev:Hej, har ni några planer på att fixa room analyzer för oss som inte har windows-datorer,
mvh johan
/Rikard
Jag skulle köpt en ifall den fanns i OS X-version. Tror inte att jag skulle vara ensam om det heller, plug n play brukar uppskattas av mac-folket.
80-talet skrev:Ton skrev:Jag skulle köpt en ifall den fanns i OS X-version. Tror inte att jag skulle vara ensam om det heller, plug n play brukar uppskattas av mac-folket.
Alla andra hatar plug n play
zapanasta skrev:http://www.xtz.se/se/produkter/hogtalare/93-wmt
Dom stativarna tycker jag är jättesnygga,men hur är det med ljudkvaliten?
Nån som har ett par på forumet eller lyssnat på dom?Mvh.....
Snygg skrev:zapanasta skrev:http://www.xtz.se/se/produkter/hogtalare/93-wmt
Dom stativarna tycker jag är jättesnygga,men hur är det med ljudkvaliten?
Nån som har ett par på forumet eller lyssnat på dom?Mvh.....
Jag har hört dem många gånger, och de är bättre än man kan tro. Tyvärr är det nog inte så många som ger dem rätt förutsättningar, de hamnar ofta i kombination med klena receivrar i 2k-klassen men jag har hört dem med en Rotel Michi-kombo och med drivning svarar de rätt väl.. Kan inte påstå att jag saknade något särskilt. Nu letar väl inte folk med prylar i den klassen efter högtalare för drygt 2k.. Jag tycker att de är en av de väl bevarade hififynden. T.o.m finishen är extrem för priset.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster