Jag har hört s1,4 och s5,4
Tycker att båda är mycket trevliga !
Det jag har hört av dom så ligger dom mycket bra till och jag SKULLE faktiskt till att köpa just
s3.4 innan jag fastnade för Ino och la om min tanke lite.
Jag insåg att jag kanske kunde få lika bra ljud fast för mindre pengar.
MEN som det ser ut nu så är jag ändå på väg att köpa dyrare grejer än s5,4 ändå... fast Ino..
så det kan gå... knäpp och knasig man e...
Men saken är den att jag tyckte alltid och tycker fortfarnde att denna Contour serie är väldigt bra, det låter verkligen INTE högtalare om dom.
Jag håller dessa högtalare väldigt högt och anser att dom nog är i nivå med Ino på många sätt.
Jag har som sagt lyssnat på s1,4 och s5,4 samtidigt en gång och sedan en gång var på dom separat i olika rum.
Och det har alla gångerna låtit
mycket bra.
(undantag hos referensaudio i deras demorum som har typ 20dB puckel @ 60Hz... men det räknar jag inte ens in, så egentligen har jag gört s1,4 3gånger

)
Det bästa jag hört oavsett, alla kategorier är fortfarande Ino i ett par rum. Men jag har också hört Ino låta ganska dåligt... Så, med detta sagt så är jag övertygad om att om jag lyssnade på s3,4 i ett bra rum så skulle jag säkerligen kunna föredra dom framför mina pIPs som jag har hemma nu.
absolut ingen omöjlighet... och kanske framför pi60.. ?!
Hur som så väcker detta åter mitt intresse för dynaudio till liv, har till och från varit sugen på att lyssna till dom igen.
FÖR att just knacka hål på Ino bubblan som gärna byggd upp i skallen... Dynaudio, så som jag minns att dom låter, är absolut något som i ett vettigt rum borde kunna sätta baguetten i spänn...
Och jag har alldrig fattat den negativa inställning som en del haft till Dynaudio..?!
Ino har använd Dynaudio element, och dom har även gjort en 15" som är fortfarande mycket högt rankad och uppskattad på detta forum... Det borde ju tyda på att dom kanske ändå vet vad dom gör och är seriösa
Jag vet i alla fall att jag gillar följande med Dynaudio.
1: dom låter inte högtalare
2: dom går att spela förhållandevis högt med innan dom tappar greppet
3: dom är jääääte snygga
4. kvalitet, allt känns kvalitet!
Ino går att spela högre med, så där tar Ino hem vinsten... (efter som jag är lite skadad så är det av stor betydelse...) men vad som låter bäst..?!
Ja det vore kul att lyssna lite mer på Dynaudio faktiskt
jag
tror att jag skulle fröredra Ino i alla fall, fast med en knapp seger och jag tror att segern skulle ligga i deras förmåga att "inte finnas till alls".
på andra parametrar så är Dynaudio super vassa, som i "top notch"!!!