KarlXII skrev:Klass D låter fantastiskt.
Vissa varianter av den iaf. Det finns så många implementationer av den så jag tycker det är lite snävt att bara avfärda hela skiten.
Så det så.
Jag har inte hört allt, sant.
Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:Klass D låter fantastiskt.
Vissa varianter av den iaf. Det finns så många implementationer av den så jag tycker det är lite snävt att bara avfärda hela skiten.
Så det så.
Flint skrev:Allram skrev:Det jag har hört har låtit lika bra som något annat. Jag har inte hört något som skulle diskvalificera just denna teknik jämfört med linjära tekniker. Jag tror det finns bra och dåliga klass D steg likväl som det finns bra och dåliga linjära steg.
Knepet är bara att hitta de bra d-stegen då. Precis som med allt annat.
KarlXII skrev:Flint skrev:Allram skrev:Det jag har hört har låtit lika bra som något annat. Jag har inte hört något som skulle diskvalificera just denna teknik jämfört med linjära tekniker. Jag tror det finns bra och dåliga klass D steg likväl som det finns bra och dåliga linjära steg.
Knepet är bara att hitta de bra d-stegen då. Precis som med allt annat.
Kanske kan vara idé att lyssna sig fram då i stället för att utse en parameter långt uppe i ultraljudsområdet som roten till det onda?
Eller du, som brukar ha ordentligt på fötterna, kanske har testat ut att det är just switchfrekvensripplet som är den skyldige?
sprudel skrev:Det här steget låter väldigt bra. Det hade passerat flera av de steg jag testade under min shoot-out!
Enorm ljudbild och bra djupdimension, bra tryck i basen, riktigt bra tryck.
Men.....i jämförelse med Pliniusen så kommer inte de fina nyanserna fram på samma sätt, inte heller det riktigt verklighetstrogna, organiskt kanske man brukar kalla det. Kommunikationen blir mer påfallande med P. Jag är mer rätt in i musiken. Min strävan har hela tiden gått åt det hållet.
Inogubbar på forumet, Plinius syns mig " the perfect match" om man har månat om ren signal fram till steget och jag har provat ganska mycket.
Jag ska låta stegen gå ett bra tag, tror inte är riktigt inspelade ännu, men bra är det. Faktiskt!
gflar skrev:Verkar mycket intressant det där sprudel.
Tror bestämt att jag ska bygga ett par monoblock. Gäller bara att spara ihop lite först.
Tack för info
JockScott skrev:Inga fler intryck av dessa Hypex module? blev ju tyst ganska hastigt och lustigt.
sprudel skrev:JockScott skrev:Inga fler intryck av dessa Hypex module? blev ju tyst ganska hastigt och lustigt.
Mina har tystnat!![]()
Köpte dem begagnade och det var snören dragna överallt, förutom flätan på mikrofonkablen som glömts att anslutas till skärmen. Två maffiga blå lysdioder på varje monoblock så man fick intryck av utryckningsfordon! 12 V trigger och switch för nAMPON.
Gillade inte lysdioderna utan klippte dem, klippte 12 och switchen också.
Därefter har det inte lyst blått, och stegen har hållt käften också.
D-a öde!
Behöver hjälp att skaka liv i dem nu, misstänker någon kortis på nätdelen, eller den här nAMPON som ställt till det för många.
Känner du någon i Göteborg som kan Hypexen och vill kika på dem så hör av dig.
De presterade förnämligt till mina px-2!
petersteindl skrev:sprudel skrev:JockScott skrev:Inga fler intryck av dessa Hypex module? blev ju tyst ganska hastigt och lustigt.
Mina har tystnat!![]()
Köpte dem begagnade och det var snören dragna överallt, förutom flätan på mikrofonkablen som glömts att anslutas till skärmen. Två maffiga blå lysdioder på varje monoblock så man fick intryck av utryckningsfordon! 12 V trigger och switch för nAMPON.
Gillade inte lysdioderna utan klippte dem, klippte 12 och switchen också.
Därefter har det inte lyst blått, och stegen har hållt käften också.
D-a öde!
Behöver hjälp att skaka liv i dem nu, misstänker någon kortis på nätdelen, eller den här nAMPON som ställt till det för många.
Känner du någon i Göteborg som kan Hypexen och vill kika på dem så hör av dig.
De presterade förnämligt till mina px-2!
De finns faktiskt de som har lysdioder som spänningsreferensDu kanske har klippt spänningsreferensen.
![]()
![]()
Mvh
Peter
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 43 gäster