Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Nope, mitt intresse härör sig snarare om, varför att jag aldrig hört talas om någon inspelningstekniker av rang, som föredragit Gradolurar.
KarlXII skrev:Låter bättre och roligare på alla sätt i högtalarna.
KarlXII skrev:Låter som en jäkligt korkad provokation där Ragnwald. Bättre kan du.
bredin_MKII skrev:KarlXII skrev:Låter bättre och roligare på alla sätt i högtalarna.
Är du riiiiiiiiiiiiiktigt säker på det? Är inte basen något fastare ur hörlurarna och ljudet något klarare?
KarlXII skrev:Dessutom saknas ju den taktila återkopplingen helt.
bensnake skrev:Ragnwald; hör det inte till god ton att besvara ställda frågor?
Ragnwald skrev:bensnake skrev:Ragnwald; hör det inte till god ton att besvara ställda frågor?
Ber om ursäkt att jag uttryckte mig klumpigt, men det var ju faktiskt en, om än provokativ, fråga från min sida som inte besvarats.
Betvivlar inte en sekund att Gradolurarna låter bra, det har tillräckligt många påstått.
bensnake skrev:Du specade inte heller vilka lurar du avsåg (något svårbesvarat, således...), vilket fick mig att förmoda att du var av uppfattningen att alla använde samma modell. Alldeles oavsett hur det förhåller sig med detta, torde en inspelningsteknikers, vid de tillfällen lurar används, och mitt syfte med luranvändning vara vitt skilda från varandra. Därför blev jag något förvånad över din fråga.
Ragnwald skrev:bensnake skrev:Du specade inte heller vilka lurar du avsåg (något svårbesvarat, således...), vilket fick mig att förmoda att du var av uppfattningen att alla använde samma modell. Alldeles oavsett hur det förhåller sig med detta, torde en inspelningsteknikers, vid de tillfällen lurar används, och mitt syfte med luranvändning vara vitt skilda från varandra. Därför blev jag något förvånad över din fråga.
Vilka Gradolurar diskussionen handlar om, har jag ingen aning om.
Har heller aldrig lyssnat på några, så jag kan inte uttala mig om deras förträfflighet.
Det jag lite vårdslöst kallade gungfly, är när folk vill göra gällande att ett fabrikat förmedlar korrekt ljud.
Vad kända inspelningstekniker använder vid sin mikinställning och medhörning i kyrkor och konserthus, är ju inte helt ointressant.
Speciellt inte när inspelningarna är i vedertagen världsklass.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster