pelergra skrev:Oddbratt?
Nej, ett rent fiss- dur ackord. Så rent det kan bli då högtalarna står fast förankrade med spikes.
Moderator: Redaktörer
mx skrev:Min TV hänger på att stativ. Funderar på att sätta SD under TV-bänken, men
jag är rädd att jag inte ska höra av folk säger.
Richard skrev:mx skrev:Min TV hänger på att stativ. Funderar på att sätta SD under TV-bänken, men
jag är rädd att jag inte ska höra av folk säger.
Inga problem så länge du har en bra signalkälla till tv: n. Dra en separat elfas från proppskåpet till din digitalbox.
...ta även ut dina dynaudio 3.4 ut ur rummet, så du hör vad hallåan på rapport säger.
...glöm inte att ta bort mobilen och ipaden också.
Richard skrev:pelergra skrev:Oddbratt?
Nej, ett rent fiss- dur ackord. Så rent det kan bli då högtalarna står fast förankrade med spikes.
bassman skrev:Richard skrev:pelergra skrev:Oddbratt?
Hurru gubbjävel, jag skall komma med kontabasfan så skall du få spela i F i 3 timmar får vi se hur du ser ut
bassman skrev:mx skrev:iPad låter faktiskt betydligt bättre på SD än direkt på golvet.
Frågan är vad kallas det när man har den i knät, eller handen.. Det är nog bäst att ha den på foten iaf.
mx skrev:iPad låter faktiskt betydligt bättre på SD än direkt på golvet.
Maximal perceived pitch äger....
mrGaskill skrev:Jamen jag ville bara höra om spikar + skeets var bäst igen. Varför får man tipset att högtalarna ska ner i golvet om man slipper förstöra golvet när man kör skeets + spikar som dessutom låter bättre?
Lurigt men spännande.
Kom igen nu Richard, ducka inte!Eller gör som du vill, men svaret hade varit lite kul att höra och kanske en förklaring.
edit: det är rätt. Livet är för kort för att svara på svåra frågor.
mx skrev:adzer skrev:Richard skrev:Mjuka kuddar låter fördjälvligt på alla underlag
Ja jösses.
Tur att det är ett gäng andra som också tycker det.
Richard skrev:mrGaskill skrev:Jamen jag ville bara höra om spikar + skeets var bäst igen. Varför får man tipset att högtalarna ska ner i golvet om man slipper förstöra golvet när man kör skeets + spikar som dessutom låter bättre?
Lurigt men spännande.
Kom igen nu Richard, ducka inte!Eller gör som du vill, men svaret hade varit lite kul att höra och kanske en förklaring.
Har ju redan svarar på frågan, ju .
Ofta blir det bäst med hårt nedkörda spikar på tex betonggolv, har du en instabil parkett blir det fortfarande bäst med stenhårda fötter ( läs spikes ) under högtalaren, men skeets ( krossad marmor) kan ibland då faktiskt låta bättre än bara spikes. Du har ju kvar spiksen då du använder skeets. Mjuka kuddar låter fördjälvligt på alla underlag, tycker jag och ett gäng andra...
MagnusÖstberg skrev:+1
Det förutsätter ju att det är musik Richard vill lyssna på. Intresset kanske stannar vid teoretiska resonemang utifrån subjektiva upplevelser i specifika miljöer utan reflektion eller kunskap nog för att kunna resonera kring det upplevda.
Då har man snabbt kastat bort 10 år till...
IngOehman skrev:Funderar på om jag ens levt en enda dag utan musik?
Det skulle kunna vara intressant att prova.
Vh, iö
- - - - -
PS. Jag kan nämna att jag faktiskt känner folk som är aktiva i hifi-
branschen, kända namn dessutom, och som levt flera år utan att ha
varken en fonogram-samling eller en anläggning att spela musik i.
Det fascinerar mig.
IngOehman skrev:Richard skrev:mrGaskill skrev:Jamen jag ville bara höra om spikar + skeets var bäst igen. Varför får man tipset att högtalarna ska ner i golvet om man slipper förstöra golvet när man kör skeets + spikar som dessutom låter bättre?
Lurigt men spännande.
Har ju redan svarar på frågan, ju .
Ofta blir det bäst med hårt nedkörda spikar på tex betonggolv, har du en instabil parkett blir det fortfarande bäst med stenhårda fötter ( läs spikes ) under högtalaren, men skeets ( krossad marmor) kan ibland då faktiskt låta bättre än bara spikes. Du har ju kvar spiksen då du använder skeets. Mjuka kuddar låter fördjälvligt på alla underlag, tycker jag och ett gäng andra...
Om du slutar lyssna efter tekniska fel som du inbillar dig måste finnas,
så kanske du börjar höra musiken istället?
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster