Moderator: Redaktörer
Går det att driva bryggat i 4ohm?HolographicAudio™ skrev:Uteffekt: ca 500W ihm, 900W i 4 Ohm och 1600W i 2 Ohm. bryggkopplingsbart (lämnar då ca 1800W i
hm).
Frekvensomfång: 0,1 Hz - 250 kHz (-3dB).
Gain: 29dB.
Ingångar: XLR och RCA.
Dist.: mindre än 0,05% vid 400W 8 ohm, 0,1 Hz ~20 kHz.
Format: B=440mm, H=220mm, D=360mm (exl terminaler).
Vikt ca 35kg.
Priset är 39.995kr.
PM med prislista skickat...
jannemannen skrev:Jag tycker högtalarna ser ut som Ino i14, ihopbyggda med Y2-basarna..
Mvh/Janne
Det pratas mest om högtalarna alltid under/efter demo, man kan omöjligt höra hur den andra kringutrustningen bidrar om den inte är kraftigt färgande. Så ska man dema kringutrustning tycker jag det verkar perfekt att ha högtalare som inte tar fokus eftersom de inte går och aldrig kommer gå att köpa.jannemannen skrev:Jag har en liten fråga till HolographicAudio. Blir det inte lite konstigt att dema era förstärkare med en högtalare "som inte finns" på marknaden ?
Om ni, eller exvis Krell, Roksan, Behringer, Denon kom med en ny förstärkare på marknaden. Och sedan demade den med ett par "specialhögtalare". Då kommer ju fokus helt klart att hamna mer på högtalarna än på förstärkaren ju...
Högtalarna påverkar ju ljudet mångfalt mycket mer än vad förstärkaren gör. iaf enligt mig.
Jag förstår ju samtidigt att ni vill dema er förstärkare med bästa tänkbara kringutrustning. Men jag tycker ändå att det är lite konstigt med en "specialhögtalare"...
Pioneer gjorde något liknade för många år sedan. Det var bara högtalarna man pratade om efteråt.
Mvh/Janne
Alexi skrev: Så ska man dema kringutrustning tycker jag det verkar perfekt att ha högtalare som inte tar fokus eftersom de inte går och aldrig kommer gå att köpa.
+1Morello skrev:Det är för övrigt oerhört svårt att bilda sig en uppfattning om en apparat på en mässa givet att inte appareten är extremt kass.
Morello skrev:Jag tror för övrigt att Lasses setup kommer att visa vars skåpet skall stå.
Alexi skrev:Går det att driva bryggat i 4ohm?HolographicAudio™ skrev:Uteffekt: ca 500W ihm, 900W i 4 Ohm och 1600W i 2 Ohm. bryggkopplingsbart (lämnar då ca 1800W i
hm).
Vikt ca 35kg.
Priset är 39.995kr.
Morello skrev:Det är för övrigt oerhört svårt att bilda sig en uppfattning om en apparat på en mässa givet att inte appareten är extremt kass.
jannemannen skrev:Morello skrev:Det är för övrigt oerhört svårt att bilda sig en uppfattning om en apparat på en mässa givet att inte appareten är extremt kass.
Detta håller jag gärna med om !
Men varför kan ni inte dema med en högtalare som går att köpa ?
Mvh/Janne
jannemannen skrev:Morello skrev:Det är för övrigt oerhört svårt att bilda sig en uppfattning om en apparat på en mässa givet att inte appareten är extremt kass.
Detta håller jag gärna med om !
Men varför kan ni inte dema med en högtalare som går att köpa ?
Mvh/Janne
Morello skrev:Det ska bli ett sant nöje att fara mot mässan om en vecka och se vad burkarna går för.
Morello skrev:Jag förstår inte riktigt problemet - Holographics demohögtalare är en konventionell elektrodynamisk burk (ehuru med extrem kapacitet och prestanda), dvs slutsteget, AMP 27, kommer att fungera lika bra med vilken som helst högtalare.
Jag tycker Lasse gör ett klokt val genom att dema firmans flaggskepps-förstärkare med en kompetent högtalare. Allt annat vore dumt.![]()
Det ska bli ett sant nöje att fara mot mässan om en vecka och se vad burkarna går för.
Nattlorden skrev:Morello skrev:Det ska bli ett sant nöje att fara mot mässan om en vecka och se vad burkarna går för.
Även om det tvingar dig att sätta dig vid skrivbordet och rita på en uppgradering/ersättare till Morello-1?
HolographicAudio™ skrev:Wolfie skrev:HolographicAudio™ skrev:Wolfie skrev:Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.
http://www.holographicaudio.com
668>PRE TwentyFive Remote>AMP TwentySeven>Darth Vader
När kommer egentligen de större slutstegen?
Kretskorten löds idag, nästa vecka kommer tansformatorerna. Det är nära nu...
Cool!
Du får hemskt gärna skicka över ett PM med priser, spec och dyl om du vill.
Jag startar snart (typ nästa vecka eller veckan därpå) en tråd med info om AMP TwentySeven. I väntan på detta så kan jag berätta;
Uteffekt: ca 500W ihm, 900W i 4 Ohm och 1600W i 2 Ohm. bryggkopplingsbart (lämnar då ca 1800W i
hm).
Vikt ca 35kg.
Priset är 39.995kr.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 43 gäster