MagnusÖstberg skrev:Det beror säkert på att det enbart görs i ett syfte.
Självklart.
Vad som är riktigt förvånande är att folk går på det om och om igen.
Lika kränkta varje gång.
Ofattbart.
Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Det beror säkert på att det enbart görs i ett syfte.
Objektivisten skrev:MagnusÖstberg skrev:Håller inte mad alls
Det enda som drar igång diskussioner om vetenskaplighet är ju när någon försöker hitta på pseudoförklaringar till en upplevelse istället för att bara acceptera den som den är.
Haha, om du visste vad vi vetenskapsmän flummar. Det är det som leder till de stora upptäckterna.
sprudel skrev:Det finns väl ingen som ingår i en maffiaorganisation som skulle medge detta!
MagnusÖstberg skrev:Man kan nog anse någon som oförskämd utan att själv känna sig kränkt.
ps vilken smile tycker du hade passat bäst i mitt inlägg?
phloam skrev:Uppenbarligen ett ämne som är för allvarligt för att skämta om, det hade jag inte trott. Bäst jag slutar.![]()
Sen vill jag bara tillägga att begreppet kanske inte hade dykt upp om det inte funnits något slags forumfenomen som lockat fram det. Jag har inte hittat på det, jag bara spann vidare på temat. Därmed inte sagt att det är annat än en ganska slumpmässig formation av åsikter och dylikt.
Jag drar mig tillbaka till Vintageklanen och D.I.Y.-fraktionen tills vidare
Finns nog inget annat sätt.KarlXII skrev:Oavsett - efter det går det till eget test hemma. Jag försöker alltid låna hem och prova själv. Gillar jag det så kanske det får stanna.
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Ordet maffia i den här tråden tolkar jag som en gliring av samma magnitud som nörd eller liknande.
Då kanske en kurs i nutidshistoria vore på sin plats; nördar mördar sällan folk.
Objektivisten skrev:Nattlorden skrev:FBK skrev:Det går liksom inte att komma ifrån att det finns en transparent maffia i någon slags form på forumet.
Trams! Maf(f)ia är organiserad, transparensinvrarna på forumet är en bunke individualister som råkar ha kommit till samma slutsats - det gör dem inte organiserade.
De har ju organiserat sig på ett svenskt forum, eller?
jonasp skrev:FBK skrev:Det går liksom inte att komma ifrån att det finns en transparent maffia i någon slags form på forumet.
Två frågor;
1.Finns det, enligt din åsikt, även en kabelmaffia, linnmaffia, spikmaffia, vinylmaffia, carlssonmaffia samt icke minst färgningsmaffia enligt din åsikt?
2.Vilka ingår i den genomskinliga maffian (enligt din åsikt)?
Tack på förhand
shifts skrev:jonasp och Nattlorden verkar förstå det jag menade. Jag har svårt att se det som annat än ett angreppssätt och ideal. Sett ur den här trådens frågeställning tror jag det är svårt att hitta många som passar in, men läser man tråden verkar den Stora Stygga Transparentvargen lura vid varje hörn.
MagnusÖstberg skrev:ThePreTor1aN skrev:Råkar man ha något av transparensmaffians produkter så är det någon i maffian som sagt det är bra grejer. Det är inget som individen själv har utvärderat.
Problemet är ju att det inte finns någon maffia, utan bara en tråd vars syfte är att förminska utvalda personers legitimitet när de rekommenderar något i en diskussion.
Snyggt exekverat, lite lagom substilt - men likväl så luktar det avföring.
FBK skrev:Tyvärr så har en poäng i det, det finns individer som väljer ny produkt i riggen för att det känns bättre att sitta mer "rätt grejer" (kanske mer ryggdunkar?) även om man är helt nöjd med den tidigare produkten. Har läst sådan info, och det är inte annat äni mina ögon.
KarlXII skrev:När jag väljer ut produkter till min egen kedja är jag inte rädd för att använda någon info öht.
Jag kollar efter produkttester både av kommersiella och ickekommersiella institutioner, och omdömen från diverse forum och andra sidor typ prisjakt.
Med det som grund har jag ett grovt urval. Om jag väljer att tro på det vill säga.
Oavsett - efter det går det till eget test hemma. Jag försöker alltid låna hem och prova själv. Gillar jag det så kanske det får stanna.
FBK skrev:MagnusÖstberg skrev:ThePreTor1aN skrev:Råkar man ha något av transparensmaffians produkter så är det någon i maffian som sagt det är bra grejer. Det är inget som individen själv har utvärderat.
Problemet är ju att det inte finns någon maffia, utan bara en tråd vars syfte är att förminska utvalda personers legitimitet när de rekommenderar något i en diskussion.
Snyggt exekverat, lite lagom substilt - men likväl så luktar det avföring.
Tyvärr så har en poäng i det, det finns individer som väljer ny produkt i riggen för att det känns bättre att sitta mer "rätt grejer" (kanske mer ryggdunkar?) även om man är helt nöjd med den tidigare produkten. Har läst sådan info, och det är inte annat äni mina ögon.
Ragnwald skrev:+1
Har Östberg sagt att något är rätt, så får det bli så.![]()
FBK skrev:Tyvärr så har en poäng i det, det finns individer som väljer ny produkt i riggen för att det känns bättre att sitta mer "rätt grejer" (kanske mer ryggdunkar?) även om man är helt nöjd med den tidigare produkten. Har läst sådan info, och det är inte annat äni mina ögon.
Nattlorden skrev:FBK skrev:Tyvärr så har en poäng i det, det finns individer som väljer ny produkt i riggen för att det känns bättre att sitta mer "rätt grejer" (kanske mer ryggdunkar?) även om man är helt nöjd med den tidigare produkten. Har läst sådan info, och det är inte annat äni mina ögon.
Länk, tack!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster