Callisto skrev:Laila skrev:Callisto skrev:Laila skrev:Callisto skrev:Laila skrev:Callisto skrev:Laila skrev:Callisto skrev:....
Nu är inte jag Rydberg men jag är övertygad att det klart mycket större dynamiska kapaciteten hos RS2000 ganska lätt märks när man vrider på en hel del. Kan du inte räkna ut det själv?
Varé spela högst/starkast som gällde . . . typ ?
Nej, inte högst och starkast men lägg på något stycke som inte är sönderkomprimerat så behöver det inte vara så väldans högt innan man bör höra skillnad.
Det var alltså att spela starkast som du menade gällde . . . typ
Tror du tänker på medelvärdet (medelvolymen) men den behöver inte ligga på max. Det är inte den nivån jag talar om. Jag talar om hur dynamiken kommer upplevas på lite lagom hög volym med en god inspelning. Du har kanske aldrig lyssnat på ett riktigt starkt kompetent steg när man vrider på lite. Hur fantastiskt avslappnat och lugnt det låter i jämförelse med ett mindre steg kapacitetsmässigt.
Men snälla, jämförelsen gällde mot ett NAD208, eller har jag missförstått något . . . typ ?
Ja och????? NAD208 är "liten" i jämförelse med RS2000.
Alltså, så gick din blindtest ut på att spela . . . typ starkast eller ?
Tacka fan för att ett steg som kan lämna högre effekt innan klipp låter renare vid effekter
strax innan klipp än ett steg som klipper vid samma effektuttag . . . men det var välan inte rektigert dä som diskussades eller ? Behövs välan ingen avlyssning blind eller ej för
att konstatera detta för ett par rimligt konstruerade stärkare . . . räcker välan att studera
uppmätta specifikationer i såna fallen.
Förstår faktiskt inte var/t/d du vill komma/mena med ovanstående trivialitet . . .
Vart vill du komma med din besserwisser stil och himlande ögon. Du uppvisar tråkigt beteende och inbjuder inte till trevligt diskussionsklimat, sorry.
Är det inte bättre att erkänna att du var lite galet ute i diskussen än att lägga ner utan
en vettig argumentation . . . typ.
Mina

berodde enbart på att jag uppfattade att du gick ut med en
  berodde enbart på att jag uppfattade att du gick ut med en 
"besserwisser stil" utan att riktigt ha koll på verkligheten.
Jag ber om ursäkt för mina

även om jag p.g.a. tidigare inlägg av dig inte uppfattatt dig som speciellt snarstucken.
  även om jag p.g.a. tidigare inlägg av dig inte uppfattatt dig som speciellt snarstucken.

)att jag är befriad från hörbar färgning vad gäller drivningen av mina toppar.
 )att jag är befriad från hörbar färgning vad gäller drivningen av mina toppar.

Kanske borde man sluta jobba och istället dricka vin och spisa jazz hela dagarna.
 Kanske borde man sluta jobba och istället dricka vin och spisa jazz hela dagarna.