Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Kraniet skrev:Det trodde jag Linn också var ute efter när jag började med de produkterna men numera har jag insett att dom inte alls förmedlar musiken utan förvanskningar..
Dock låter det ju "medryckande" helt klart. Dessutom är det en fullt repeterbar och hörbar "kvalité" som går att använda till att rangorda apparater i bättre/sämre (mer/mindre "taktkänsla")
Vad man än tycker om det så är det övertygande, och vem tycker att det är bättre om man inte kan höra vad dom spelar än när man kan höra det. Men det var inte bara takt, det var melodistämma främst i basen samtidigt också. För dom som inte bevistade en LINN demo på 80-talet kan det vara svårt att förstå. Men få eller ingen inklusive den tidens LTS panel kunde motstå.
DrMabuse skrev:Det går inte att manuellt sakta i en CD-skiva längre tid än vad drivverkets buffringsmöjlighet tillåter. Det måste finnas en korrelation mellan avlästa data och de utklockade, och utklockade data styrs av kristallen som har en frekvens som är en multipel av samlingsfrekvensen.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 17 gäster