Moderator: Redaktörer
molle skrev:Strmbrg skrev:Nån som vet va inträdet bellar?
200 spänn för lördagen. http://highendmassan.se/priser/
paa skrev:Jo på min lördagsbiljett står det både lördag och söndag.

Alexi skrev:Sämst ljud för pengarna:
Panelguy skrev:Alexi skrev:Sämst ljud för pengarna:
Jag skulle vara mer intresserad av att höra vad du tyckte lät bra.
Panelguy skrev:Alexi skrev:Sämst ljud för pengarna:
Alexi skrev:Panelguy skrev:Alexi skrev:Sämst ljud för pengarna:
Det är bara så märkligt att man väljer de högtalarna till The Lars 2 & Monica som jag tidigare hört kunna låta riktigt trevligt. Den kundgrupp som kan tänkas spendera runt miljonen för sin anläggning, som de riktar sig till bör de vårda betydligt bättre.
De små Marten lät riktigt bra trotts att de stod mitt i rummet eller kanske är det de designats för?
Stora Focal lät ok, men lite fnisliga i diskanten och svulstiga i basen.
Högtalarna i McIntosh-rummet lät trevligt på gles Singer/Songwriter-musik men föll ihop helt med mer krävande pop.
Genelec 8231? lät bra som vanligt när det gäller Genelec.
Magico kopplade till Devialat lät som om någon elektronisk skyddskrets suddade ut alla tranienter till ett blur.
Väldigt få hifi-utställare i år, mest hörlurar och inget världsklass ljud hos någon i år när varken MBL, TAD eller någon ny överraskning var på plats.
PerStromgren skrev:Fanns Guru eller de moderna OD11 till avlyssning?
arkman skrev:Instämmer med föregående. Magico S3 lät riktigt bra, men dom lät bättre efter att dom bytt elektronik från Devialet till Konstellation. När dom bytte elektronik så ändrade dom också på placeringen av högtalarn genom att vrida möbleringen ett kvart varv. Om det var bytet av elektroniks eller annan placering av högtalarna som gjorde att det lät bättre kan jag bara sia om.
Alexi skrev:Panelguy skrev:Alexi skrev:Sämst ljud för pengarna:
Det är bara så märkligt att man väljer de högtalarna till The Lars 2 & Monica som jag tidigare hört kunna låta riktigt trevligt. Den kundgrupp som kan tänkas spendera runt miljonen för sin anläggning, som de riktar sig till bör de vårda betydligt bättre.
De små Marten lät riktigt bra trotts att de stod mitt i rummet eller kanske är det de designats för?
Stora Focal lät ok, men lite fnisliga i diskanten och svulstiga i basen.
Högtalarna i McIntosh-rummet lät trevligt på gles Singer/Songwriter-musik men föll ihop helt med mer krävande pop.
Genelec 8231? lät bra som vanligt när det gäller Genelec.
Magico kopplade till Devialat lät som om någon elektronisk skyddskrets suddade ut alla tranienter till ett blur.
Väldigt få hifi-utställare i år, mest hörlurar och inget världsklass ljud hos någon i år när varken MBL, TAD eller någon ny överraskning var på plats.
Alexi skrev:Jaha rummen till Meridian var låst varje gång jag gick förbi, trodde de ställt in.
petersteindl skrev:Jag vill också passa på att påpeka att det är ett riktigt uselt slavgöra att ställa ut på mässor. Hårt jobb, med svårbedömt ljudresultat pga konstig akustik. Stämningen var dock god hos utställarna. De är faktiskt en samling tappra entusiaster som håller ut inom High End. Var tacksamma att de fortfarande finns.
Mvh
Peter
Alexi skrev:Jag vill förtydliga att jag inte vill klaga på mässarangören. Utan mer på alla de distributörer som väljer att inte ställa ut i Stockholm. Det känns märkligt att det är så mycket större fokus på Arken. Har Audio Consept monopol på östkusten?
hifikg skrev:Panelguy skrev:slutsteg skrev:Är det någon som vet varför systemet brann i Martens rum?
Edit: varför var inte technics där med deras nya serie?
Enligt en representant från rummet så "klippte troligen slutstegen och i bägge högtalarna blev diamantdiskanternas spolar skadade, den ena var helt tyst och den andra skrapljud".
Rackarns otur. Var där o lyssnade men hamnade lite offside och när jag återkom var det stängt. Använde de månne för billig elektronik?
Medan jag var där slog aldrig mätarna över 10W
FBK skrev:AudioConcept spelade på ett för mig nytt högtalar märke, Daniel Hertz M1 ?
Jätte stora svarta högtalare som visste hur man spelade basmen resten av återgivningen hängde med.

2-ch skrev:FBK skrev:AudioConcept spelade på ett för mig nytt högtalar märke, Daniel Hertz M1 ?
Jätte stora svarta högtalare som visste hur man spelade basmen resten av återgivningen hängde med.
Menar du hängde med eller saknas det ett "inte".
Jag tycker i alla fall att resten av återgivningen inte alls hängde med. Knappt basen heller.
För dessa pengar kan man hitta betydligt bättre.
Hur som helst är dom tydligen konstruerade av Mark Levinson, personen inte företaget.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster