Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Det är lite lustigt. Anledningen till att vi som ställer ut spelar mässjazz är att folket går ut ur rummet då vi spelar klassiskt eller lite mer udda avantgardistisk jazz eller kör eller orgel eller annat som visar på neutralt ljud.
mrGaskill skrev:faktiskt.se kan väl ställa ut.
mrGaskill skrev:faktiskt.se kan väl ställa ut. Jag kan dra dit alla mina grejor. Bara det finns pilsner.
bassman skrev:Jag tycker mig se att vinyl är mer gångbart än CD iaf. Dom flesta använder streamer eller vinyl. Ett fåtal har möjlighet att spela cd.
Nattlorden skrev:mrGaskill skrev:faktiskt.se kan väl ställa ut. Jag kan dra dit alla mina grejor. Bara det finns pilsner.
En riktigt kul idè - faktiskt.
steveo1234 skrev:sportbilsentusiasten skrev:Almen skrev:
Nja, Machine Head låter inte så illa, och till exempel Lazy är det ju nästan referensklass på i sammanhanget. Det finns en singel från den inspelningen som heter When a Blind Man Cries som finns med på en Anniversary-utgåva på CD. Lyssna på den (lyssna förresten på Roger Glovers ommixning av hela skivan) och återkom sedan.
Medhåll!!
Dessutom... att spela rufflig musik är ett lysande bra test. Låter inte Deep P njutbart är det fel på återgivningen. Death Magnetic med Metallica är även det en bra testskiva. Asbra på ett bra system!
Jag har inte hört något system där DM låtit bra. Eller ok. Eller ens accepterbart. Skivan är ju brutalt skitusel?
Nattlorden skrev:mrGaskill skrev:faktiskt.se kan väl ställa ut. Jag kan dra dit alla mina grejor. Bara det finns pilsner.
En riktigt kul idè - faktiskt.
hifikg skrev:JSkulle någon lira död metall vänder jag nog i dörren, vem vill lyssna, verkligen lyssna, på sånt?
hifikg skrev:Skulle någon lira död metall vänder jag nog i dörren, vem vill lyssna, verkligen lyssna, på sånt?
Morello skrev:Hellre död metall än hip/hop.
mrGaskill skrev:Det här vill jag höra på mässa: https://www.youtube.com/watch?v=S7wntm7QVXQ (Nuclear Assault)
Starkt miljömedvetna musiker!
Nattlorden skrev:hifikg skrev:JSkulle någon lira död metall vänder jag nog i dörren, vem vill lyssna, verkligen lyssna, på sånt?
Konstig fråga. De som gillar det, självklart!
Jag har fått folk att lämna bilstereobutik när jag provspelade Pavarotti....
ErikAndersson skrev:Morello skrev:Hellre död metall än hip/hop.
Instämmer till fullo! Jag har en klockradio vid sängen, häromdagen vaknade jag till Hip-Hop, hela dan blev förstörd! Fattas bara att de sänder dansband också!
ErikAndersson skrev:Morello skrev:Hellre död metall än hip/hop.
Instämmer till fullo! Jag har en klockradio vid sängen, häromdagen vaknade jag till Hip-Hop, hela dan blev förstörd! Fattas bara att de sänder dansband också!
RogerGustavsson skrev:mrGaskill skrev:Det här vill jag höra på mässa: https://www.youtube.com/watch?v=S7wntm7QVXQ (Nuclear Assault)
Starkt miljömedvetna musiker!
Blir rätt kul MasVis-graf på den nedtankad från Tidal...
Something Wicked från samma gäng är inte lika bastunnt.
ErikAndersson skrev:Jag har en klockradio vid sängen, häromdagen vaknade jag till Hip-Hop, hela dan blev förstörd! Fattas bara att de sänder dansband också!
sportbilsentusiasten skrev:bassman skrev:Jag tycker mig se att vinyl är mer gångbart än CD iaf. Dom flesta använder streamer eller vinyl. Ett fåtal har möjlighet att spela cd.
Ser inte problemet.
En telefon som antingen har lagrad musik eller spotify (whatever) + en analog kabel ut från hörlursuttaget (med RCA i andra änden) till demosystemet. De flesta ha analog ingång.
bassman skrev:Haha, jo lycka till med att ansluta en mobiltelefon och spela spotify.. Visst går det men det är icke godkänt i High End kretsar..
Morello skrev:ErikAndersson skrev:Morello skrev:Hellre död metall än hip/hop.
Dansband rör mig inte i ryggen - men hip/hop är vidrigt och vedervärdigt mög! Jag förstår helt kalrt din reaktion.
Du borde kanske välja radiokanal med litet mer omsrog.
Piotr skrev:bassman skrev:Haha, jo lycka till med att ansluta en mobiltelefon och spela spotify.. Visst går det men det är icke godkänt i High End kretsar..
F_ck those snobs.. and their mama!
Nattlorden skrev:DVD-ai skrev:Förra året så hade jag med mig en bunt skivor, men ingenstans ville eller kunde dom spela upp CD.
Antingen så hade dom ett strikt program dom skulle spela och vägrade att frångå detta...
Eller så hade dom inte ens möjlighet att spela CD...och det enda som verkade gälla var Spotify, vilket jag då inte hade
![]()
Nu i år så hade jag en samling låtar på Spotify slm jag ville lyssna på några olika anläggnkngar.
Men inte en enda utställare hade i år Spotify...![]()
Jag frågade gång på gång men antingen hade dom inte stabilt nätverk eller så hade dom inte spotify och tillslut gav jag upp och insåg att det var hopplöst.
Så jag fick inte spela mina egna låtar i år heller.
Det spelades några låtar på mässan som jag tyckte var intressanta, så jag fick musik tips och i övrigt är är jag ganska imun mot den trist sörja som omger dessa mässor.
Jag struntar helt enkelt i att lyssna på musiken och koncentrerar mig på att snappa upp tydliga styrkor och svagheter hos anläggningen.
Nästa år ska jag ha med mig CD, LP, Spotify lista, USB minne och för att säkra upp htterligare en egen signalkälla som kan spela upp ALLT som man kan koppla in och spela upp det man vill lyssna på.
Men då har dom väll bytt standard till någon ny idiotisk anslutning som jag inte har någon adapter till...
Du skall inte ställa ut själv, så du kan spela som du vill?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster