sprudel skrev:Haha! Ja du, det blev en mängd villkor i båda alternativen. Men det är möjligt att några kan se dessa alternativ som allenarådande. Då blir det svårt. Man får välja sina krig.
Utan tvekan
Moderator: Redaktörer
sprudel skrev:Haha! Ja du, det blev en mängd villkor i båda alternativen. Men det är möjligt att några kan se dessa alternativ som allenarådande. Då blir det svårt. Man får välja sina krig.
AndreasArvidsson skrev:sprudel skrev:Haha! Ja du, det blev en mängd villkor i båda alternativen. Men det är möjligt att några kan se dessa alternativ som allenarådande. Då blir det svårt. Man får välja sina krig.
Utan tvekan
adagio skrev: Jag tycker att kablar alltid påverkar ljudet,
FBK skrev:AndreasArvidsson skrev:sprudel skrev:Haha! Ja du, det blev en mängd villkor i båda alternativen. Men det är möjligt att några kan se dessa alternativ som allenarådande. Då blir det svårt. Man får välja sina krig.
Utan tvekan
Då är det läge att lägga ner kabelkriget och engagera sig i dem riktiga krigen som förs ute världen där massor av människor dör, vad jag vet så har ingen dött av dyrkablage.
Morello skrev:FBK skrev:AndreasArvidsson skrev:Utan tvekan
Då är det läge att lägga ner kabelkriget och engagera sig i dem riktiga krigen som förs ute världen där massor av människor dör, vad jag vet så har ingen dött av dyrkablage.
Varför leker du om och om igen någon typ av diskussionspolis där du söker förhindra människor att föra samtal som du menar är olämpliga i olika avseenden?
Överlåt den uppgiften åt forumets administration.
Kablar har inget med krig att göra och diskussion kring kring uitesluts inte av diskussion runt kabel.
Flint skrev:Nej, FBK framför bara sin åsikt som alla andra. Det är snarare du som försöker agera polis nu.
DQ-20 skrev:Flint skrev:Nej, FBK framför bara sin åsikt som alla andra. Det är snarare du som försöker agera polis nu.
Snick-snack. Och det vet du lika väl som jag. Hade diskussionen haft en annan mer "ödmjuk"/"öppen" inriktning, som inte varit så kritisk mot dyrkablar, hade det varit ett annat ljud i skällan. Men nu är faktiskt.se som det är och trådskaparen har ju själv bett om vi ska ge honom ett par örfilar så att han inte köper något annat än lampsladd. Inte ska vi väl förvägra honom en sådan önskan? Tips på esoteriska kablar utan surmagade blindtestkommentarer torde sökas annorstädes.
/DQ-20
paa skrev:Man kan inte råda folk om kablar lika lite som om bilar.
Dom köper det dom "vill ha" i alla fall, utan att ta till sig alla goda råd från forumet.
Dom köper det dom "vill ha" i alla fall, utan att ta till sig alla goda råd från forumet.
DQ-20 skrev:Men nu är faktiskt.se som det är och trådskaparen har ju själv bett om vi ska ge honom ett par örfilar så att han inte köper något annat än lampsladd. Inte ska vi väl förvägra honom en sådan önskan? Tips på esoteriska kablar utan surmagade blindtestkommentarer torde sökas annorstädes.
/DQ-20
DQ-20 skrev:Flint skrev:Nej, FBK framför bara sin åsikt som alla andra. Det är snarare du som försöker agera polis nu.
Snick-snack. Och det vet du lika väl som jag. Hade diskussionen haft en annan mer "ödmjuk"/"öppen" inriktning, som inte varit så kritisk mot dyrkablar, hade det varit ett annat ljud i skällan. Men nu är faktiskt.se som det är och trådskaparen har ju själv bett om vi ska ge honom ett par örfilar så att han inte köper något annat än lampsladd. Inte ska vi väl förvägra honom en sådan önskan? Tips på esoteriska kablar utan surmagade blindtestkommentarer torde sökas annorstädes.
/DQ-20
Flint skrev:Knuttebaloa
Den där citeringen var ingen vidare höjdare.
Flint skrev:paa skrev:Man kan inte råda folk om kablar lika lite som om bilar.
Och hur gör du själv när du köper t.ex. bil? Följer du folks råd hellre än går efter egen vilja och åsikt?
Flint skrev:paa skrev:Man kan inte råda folk om kablar lika lite som om bilar.
Och hur gör du själv när du köper t.ex. bil? Följer du folks råd hellre än går efter egen vilja och åsikt?
paa skrev:Flint skrev:paa skrev:Man kan inte råda folk om kablar lika lite som om bilar.
Jag gör ju förstås som jag skrev, köper "det jag vill ha".
Knuttebaloa skrev:paa skrev:Flint skrev:Och hur gör du själv när du köper t.ex. bil? Följer du folks råd hellre än går efter egen vilja och åsikt?
Jag gör ju förstås som jag skrev, köper "det jag vill ha".
Det riktigt intressanta, tycker jag, är varför du vill ha det du vill ha. Vad som påvekat/påverkar ens preferenser. Det kan nog vara svårt att veta ibland. Men för vissa spelar det kanske mindre roll.
sprudel skrev:OK! Då är jag med bättre. Kan du inte låna lite olika kablar och provlyssna? Det du ev kan uppfatta skillnad på är sannolikt signalkablaget.
Jag har fastnat för RG 62 med Neutrik kontakter, diy. Har lånat lite fin-kablage och tycker väl att man kan tuna anläggningen något med olika kablar men ingen av finkablarna passade mig bättre än mina diy.
Du bor ju i Göteborg och jag har drösvis med olika kablage, inga dyr-do, men lite olika fabrikat på kablage o kontakter, du kan då låna om du vill. Har några BlueJean cable också. Billiga de också, men helt OK!
Morello skrev:Rydberg skrev:Här har ni lite kablar inspelade, ladda ner filerna och testa ABX i foobar.
http://www.connect.de/ratgeber/soundfil ... 68176.html
Vad säger tidningen om resultatet?

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster