Svante skrev:DQ-20 skrev:Hörbarheten av "tvärimpedansmodulation" kan man ifrågasätta - jag ser mer de enkardeliga kablarna som ett sätt att slippa fundera på det.
...fast samma tänkesätt kan ju användas på shaktistenar, kabellyftare och grönritade CD-skivor. Alltså, det är nog bättre att gå i terapi, så att man kan sluta oroa sig för såna där tokigheter. Tror man på tomtar så blir det inte bättre av att bli vän med tomtarna, för då börjar man snart oroa sig för trollen. Det är inte tomtarna och trollen det är fel på, utan att man tror på dem. Och det är märkligt att ingen har lyckats visa att den där modulationen kan höras, det är väl 20 år sedan som Ingvar väckte misstanken.
Annars tycker jag att hela idén med att använda en så mekaniskt styv kabel som EKK är befängd. Förutom att det blir svårt att städa så riskerar man att bryta av kontakterna på förstärkare och högtalare.
Det enda sympatiska med EKK-febern är att kabeln iaf inte kostar så himla mycket pengar, det finns betydligt dyrare saker att snöa in på.
Om nu EKK är så befängd, kan du rekommendera en mångkardelig kabel som har liknande egenskaper, jag tror många ino ägare skulle uppskatta det.
Mvh