Moderator: Redaktörer
Jansson skrev:Mitt råd är ändå; ligg på era Shaktis!
Jansson skrev:Tror inte man ska hänga upp sig så mycket på om Shaktin är av sten eller ej.
Sten-liknande tycker jag ändå att vi kan enas om att den är?Jansson skrev:Har tänkt mycket på det här och era responser, Kalle, Laila, 2-ch och Sprudel.
Det är mycket som är höljt i dunkel här.
Min uppfattning är ändå att ingen i testpanelen lyckades detektera den som påverkande på musiksignalen och därför torde den vara transparent.
Transparent blir ett väldigt märkligt begrepp att använda när man talar om en mojäng som inte finns i signalvägen.
Du menar icke-påverkande va? Saker behöver inte vara transparenta för att inte påverka, när de inte finns ivägen.![]()
Ljudet i min anläggning hemma påverkas inte av om jag har rattmuffen på i bilen eller inte. Det gör inte rattmuffen "transparent", bara utan betydelse (för ljudet i anläggningen ett hundratal meter därifrån).Jansson skrev:Därför kan ändå mina intryck vara helt felaktiga.
Genom att exponeras en längre tid kan jag blivit påverkad av placebo, tänk på det ni!
Jag tänker och tänker och tänker...Jansson skrev:Kalle är bland annat inne på fabriksåterställning medan Laila förefaller att se en fältmässig approach genom exponering av Vikingarna, som en DIY åtgärd.
-Vad är det som utesluter att inte är mässjazz som ska användas?
Skön dubbelnegering där. Ett utelämnat ord gör meningen ännu mera kryptisk...
Jansson skrev:2-ch däremot går på sina första intryck och Sprudels besvikelse kan leda till försäljning av hans Shaktis.
Mitt råd är ändå; ligg på era Shaktis!
Leker själv med tanken om att mura upp en sterio-bänk i Shatisten.....
ErikAndersson skrev:..är sillburken transparens då?
Jansson skrev:Tror inte man ska hänga upp sig så mycket på om Shaktin är av sten eller ej.
Sten-liknande tycker jag ändå att vi kan enas om att den är?
Har tänkt mycket på det här och era responser, Kalle, Laila, 2-ch och Sprudel.
Det är mycket som är höljt i dunkel här.
Min uppfattning är ändå att ingen i testpanelen lyckades detektera den som påverkande på musiksignalen och därför torde den vara transparent.
Jansson skrev:Därför kan ändå mina intryck vara helt felaktiga.
Genom att exponeras en längre tid kan jag blivit påverkad av placebo, tänk på det ni!
Jansson skrev:Kalle är bland annat inne på fabriksåterställning medan Laila förefaller att se en fältmässig approach genom exponering av Vikingarna, som en DIY åtgärd.
-Vad är det som utesluter att inte är mässjazz som ska användas?
Jansson skrev:2-ch däremot går på sina första intryck och Sprudels besvikelse kan leda till försäljning av hans Shaktis.
Mitt råd är ändå; ligg på era Shaktis!
Leker själv med tanken om att mura upp en sterio-bänk i Shatisten.....
IngOehman skrev:Nej, nej, nej...
För en sak som inte är i siganlvägen blir begreppet transparant nonsens. Det är bara applicerbart för sådan som trots att de är i signalvägen inte påverkar/märks.
Vh, iö
Dartman skrev:Javisst! Ta mina rutor på tillbygget här hemma. De är fan inte transparenta trots att de inte är i signalvägen. Skitiga är de också.
/Jonas
IngOehman skrev:Nej, nej, nej...
För en sak som inte är i siganlvägen blir begreppet transparant nonsens. Det är bara applicerbart för sådan som trots att de är i signalvägen inte påverkar/märks.
Vh, iö
2-ch skrev:IngOehman skrev:Nej, nej, nej...
Vh, iö
Hur ska vi förhålla oss till öronen.
The digital audio from the control room to here is all in solid silver. It comes here into these Weiss
anti-jitter boxes, which are supported on cones. They have got a Shakti stone on top of them [which
has tuned ferrites and quartz crystals in – these help eliminate RF, EMI and microwave interference].
ErikAndersson skrev:
Det sorgliga är att det finns de som köper sån här rappakalja!
FBK skrev:WhereNextColumbus skrev:Det här forumet är måndag hela veckan, man kommer tillbaka efter lång frånvaro. Allt är sig likt
Exakt och hifikg börjar bli en mästare på sådana här trådar, behöver väl lite ryggdunkar eller känna lite samhörighet. Tror jag måste köpa sådan där Hifimöss snart och ställa på högtalarna för det retar/stör alltid någon.
ErikAndersson skrev:
Det sorgliga är att det finns de som köper sån här rappakalja!
petersteindl skrev:En flaska whisky som till del konsumeras påverkar signalen högst väsentligt och är således inte transparent.
sprudel skrev:petersteindl skrev:En flaska whisky som till del konsumeras påverkar signalen högst väsentligt och är således inte transparent.
Aha! Ekfat alltså, som tidigare lagrat sherry. Då är jag helt med. Måste låta fint det där.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 36 gäster