Nattlorden skrev:icko skrev:Svante skrev:Jag blir lite irriterad när de håller på och fegar. EBU R.128 finns, det är bara att implementera den så är det klart. EOD.
Problemet Spotify / Tidal har ju redan framkommit, att det kommer vara en massa telefoner / blåtandshögtalare som inte kan öka utnivån tillräckligt. Att implementera R.128 rakt av kommer generera enormt antal klagomål map låg volym. Mängden klagomål avseende R.128 är försvinnande få i jämförelse. Deras mål är ju att tjäna pengar, överleva som företag. Inte att tillfredsställa ett fåtal audiofiler där många inte ens använder tjänsten. gör du?
För mig är den stora vinsten med Spotify att hitta ny musik, exempelvis via spellistan "Discover Weekly".
Svaret är väl enkelt - "köp en bättre telefon" ?
O hur lätt är det att hitta telefoner som är kapabla att lira tillräckligt högt om det skulle implementeras? Antaligen inte alls, speciellt inte när man oftast har andra krav på en telefon också.
Alltså dom har implementerat en standard som funkar bra för det absolut mesta o flesta. O för min del som inte lyssnar på populärmusik där det finns trehundrafemton olika mastrar utan bara en så spelar det ingen roll varifrån min musik kommer. Inte heller 320kbps ogg är ett problem, så enligt mig är spotify bra skit. Med undantag för deras appar då där funktionalliteten inte alltid är direkt hundra..
O Morello, du beter dig som en liten tonåring med ditt spotify-smeknamn. Väx upp.