Moderator: Redaktörer
Eri skrev:Morello skrev:Vad har denna produkt på ett hifi-forum att göra?
Med den inställningen är det mycket som diskuteras på detta forum som inte borde förekomma här.
darkg skrev:Nja, det verkar inte vara helt enkelt att bluetootha till två apparater. De måste i så fall vara hopkopplade, och då är det möjligen så att det blir enklare att ha en separat bluetoothlåda som skickar höger och vänster på tråd till varsin Eneby, men då kvarstår att synka volymen.
goat76 skrev:Jag tog och beställde en Eneby 20 åt min flickvän som fyller år imorgon. Beställde måndag 13/8 och fick ett preliminärt leveransdatum 22/8, alltså idag.
Är det normalt att det tar så här länge när man beställer online från IKEA och är det normalt att man inte får ett kollinummer?
Ligger deras lager i Asien? Jag beställer ofta grejer från Thomann i Tyskland och det kan ta 4-5 vardagar.
Kanske har jag missförstått deras "Få först, betala sen" faktura, de kanske inte skickar före de fått pengarna eller?
Tangband skrev:Kanske en massa faktiskt-ianer som köpt upp hela lagret pga denna tråd ?
goat76 skrev:Så du beställde för 20 dagar sen och har inte fått paketet än, helt otroligt!
Testade precis ringa för att fråga om min order men la på när den automatiska rösten sa att alla ordrar är försenade upp till 10 dagar, och att personalen inte har tillgång till att se var enskilda beställningar befinner sig.
Skumt att ett så stort och etablerat företag kan ha sådana leveransproblem på varor som finns på lager.
UrSv skrev:Parkopplingen ligger nog inte i högtalaren utan i appen/källan dvs det är inte IKEA som behöver göra nåt. Att koppla till fler enheter funkar i modern tid för en del enheter.
RogerJoensson skrev:Enklast är väl att bara splitta en analogsladd efter källan (mobillur t ex) och separera höger/vänster där så att det blir en sladd till varje högtalare.
Kanske får man löda en själv för det finns nog inte att köpa färdigt (som sagt).
-Eller mecka till en variant med tre sladdar sladdar (en mini-tele till 2x RCA honor (höger och vänster ut) och sedan dubbla RCA hane till minitele-sladdar som går in i varsin högtalare (ena RCA kontakten ansluts inte på dessa två sladdar). Förutsätter att kontakten på högtalaren är minitele stereo. Man får förmodligen en 6dB svagare nivå eftersom bara ena kanalen ansluts i högtalarens kontakt, men det kanske finns tillräckligt med förstärkning tillgängligt för att det inte ska vara ett problem, annars är det nog bäst att löda en själv (högre nivå och dessutom bättre anpassade sladdar).
darkg skrev:Det bör fungera, fast med lägre nivå. Man skulle nog helst vilja löda på stereopluppar, med left och right ihopkopplade.
Conny skrev:darkg skrev:Det bör fungera, fast med lägre nivå. Man skulle nog helst vilja löda på stereopluppar, med left och right ihopkopplade.
Då blir det väl 2 x mono?
Min tanke var att få det i stereo.
Eller missar jag något?
Kribban skrev:Har en fråga angående den automatiska avstängningsfunktionen. Högtalaren stänger av sig om den inte används men hur väcker man den igen. Jag antar att man väcker den om man har parkopplat med BT men väcks den även när den får signal via den analoga 3,5 ingången? Någon som kan testa?
Med vänlig hälsning, Christer
genstruktur skrev:Kan berätta att två barnmorskor undrade vad vi hade för snygg högtalare med oss på förlossningen. Eneby verkar gå hem hos folket!
Kribban skrev:Efter lite mer research så verkar den inte vakna när den får signal via 3,5Lite synd för då faller den bort som ett billigt multroomsalternativ med Chromecast Audio
Med vänlig hälsning, Christer
Jonas skrev:genstruktur skrev:Kan berätta att två barnmorskor undrade vad vi hade för snygg högtalare med oss på förlossningen. Eneby verkar gå hem hos folket!
Dags att säga grattis dåTill något mer än högtalaren förstås!!
NADifierad skrev:Funderar på att ge bort en Eneby i present.
Någon som hunnit jämföra mot tex Marshall Stanmore& Co?
NADifierad skrev:NADifierad skrev:Funderar på att ge bort en Eneby i present.
Någon som hunnit jämföra mot tex Marshall Stanmore& Co?
Undran vill inte gå bort![]()
?
( Och grattis till Genstruktur)
paa skrev:Marshall har stereo på alla sina enheter, vilket ligger som ett stort plus.
Användare som besöker denna kategori: Froggy, Majestic-12 [Bot] och 36 gäster