Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev:Intressant att Kef Blade samt Magico A5 båda upplevs låta dåligt, två på pappret väldigt fina konstruktioner, tankar?
Rydberg skrev:Intressant att Kef Blade samt Magico A5 båda upplevs låta dåligt, två på pappret väldigt fina konstruktioner, tankar?
FBK skrev:Magico har aldrig låtit bra på någon mässa.
jonasp skrev:Rydberg skrev:Intressant att Kef Blade samt Magico A5 båda upplevs låta dåligt, två på pappret väldigt fina konstruktioner, tankar?
Tja, uppställningen påverkar resultatet väldigt mycket, båda har dessutom relativt låg riktverkan. Och ingen av dem var väl ekvaliserade.
FBK skrev:Magico har aldrig låtit bra på någon mässa.
hifikg skrev:FBK skrev:Magico har aldrig låtit bra på någon mässa.
Du besöker ju inte mässor
Säger inte emot dig, då jag inte har något konkret ljudminne av dem.
FBK skrev:hifikg skrev:FBK skrev:Magico har aldrig låtit bra på någon mässa.
Du besöker ju inte mässor
Säger inte emot dig, då jag inte har något konkret ljudminne av dem.
Inte längre, men företaget är äldre än så....
VintageHiFi skrev:En liten film från mässan.
solhaga skrev:
Ja, av 55 stycken utställare så valde de ut nio varav jag var en!
Almen skrev:solhaga skrev:sprudel skrev:
Kul!
Ja, av 55 stycken utställare så valde de ut nio varav jag var en!
Vad kul! Det är du verkligen värd.
Timme skrev:Att man inte fixar systemet så bra man kan med en vettig EQ innan förstår
Jag inte. Har man otur med rummet så låter allt skräp oavsett hur bra högtalaren är
adagio skrev:Timme skrev:Att man inte fixar systemet så bra man kan med en vettig EQ innan förstår
Jag inte. Har man otur med rummet så låter allt skräp oavsett hur bra högtalaren är
Rätta mig om jag har fel, när man EQar en högtalare är det väl utifrån en mätning i en position, dvs den tänkta lyssningspositionen. Denna tillknycklande av kurvan kommer väl ställa till det på andra platser i rummet. Dvs göra saker värre? Eller tänker jag fel? Jag är annars en vän av parametrisk EQ iaf upp till 100-150hz.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Large och 31 gäster