Moderator: Redaktörer
Mayro skrev:Så att det knallar in en rad puckade dumskallar o bara köper att dom blir visade är rent löjligt förlöjligande ifrån dig..Desuom otroligt okunnigt påstående..
MichaelG skrev:Mayro skrev:Så att det knallar in en rad puckade dumskallar o bara köper att dom blir visade är rent löjligt förlöjligande ifrån dig..Desuom otroligt okunnigt påstående..
Läser du verkligen in detta i DTS:s inlägg? Lustigt hur olika vi läser och förstår texter du och jag.Jag kände verkligen igen både mig och andra i det inlägget! Tycker du att det gör mig till en puckad dumskalle? (Jag uppfattar definitivt inte att DTS anser det.)
Hälsn. Michael
Eftersom du totalt missuppfattade DTH:s inlägg så kanske debatten rent av är på en för hög nivå? Jag tyckte nämligen också att DTH:s inlägg var lysnade och så pass mycket har jag hängt i hifibutiker så att jag vet att inlägget i stora delar är riktigt.Mayro skrev:Ha nu skoj i er kabeldebatt.. För den är för låg nivå för ens va skoj att delta i..
Men du PÅSTÅR en massa .. snacka om att ha koll...![]()
![]()
Och köparna av den dyraste typen av kablar är rent djävulskt noga..
Och desutom väldigt välbeställda oftast. Dom behöver inte ha placebo. Dom kan en del av dom köpa affären dom får sina kablar ifrån om dom ville..
Och placebo argumentet fallar väl direkt då köparen fullkolikt skiter i om grejen kostar tio kr eller 500000.
Rydberg skrev:Eftersom du totalt missuppfattade DTH:s inlägg så kanske debatten rent av är på en för hög nivå? Jag tyckte nämligen också att DTH:s inlägg var lysnade och så pass mycket har jag hängt i hifibutiker så att jag vet att inlägget i stora delar är riktigt.Mayro skrev:Ha nu skoj i er kabeldebatt.. För den är för låg nivå för ens va skoj att delta i..
dimitri skrev:F:
"Det förstår jag att du tycker men du är rökt eftersom du i första hand ville att jag skulle skicka schemat."
Jag har tyvärr raderat gamla PM.
Men du har mitt tillstånd att publicera PM-et om du har det kvar.
Det är nämligen en skillnad i att vara nyfiken på ngt som en forummedlem berättar mycket om i lyriska ordalag och att vilja få schemat (för att otillbörligt planka och tjäna pengar på).
Nyfikenhet är en dygd som du ju också brukar säga (tror jag)
Så: publicera PM-et
Mayro skrev:Rydberg skrev:Eftersom du totalt missuppfattade DTH:s inlägg så kanske debatten rent av är på en för hög nivå? Jag tyckte nämligen också att DTH:s inlägg var lysnade och så pass mycket har jag hängt i hifibutiker så att jag vet att inlägget i stora delar är riktigt.Mayro skrev:Ha nu skoj i er kabeldebatt.. För den är för låg nivå för ens va skoj att delta i..
Jag skrev att det ju finns en del som faller för sådant.. tex du med andra ord....
Blue skrev:David: Nja... jag skulle nog uppskatta att förhållandet mellan "kabelskeptiker" och "kabelförespråkare" är ungefär 50/50 på Hififorum. Märkligt att du inte har lagt märke till dom många, långa och intennsiva debatterna i ämnet som förts!?
Gällande Silver Resolution har du nog ganska så rätt, det har blivit lite av en hype kring dessa kablar, och nu ser man att det är en del som säljer dom. Å andra sidan tycker jag kanske inte riktigt att man kan kalla dom "dyra", om man jämför med mycket annat på marknaden.
"Dom behöver inte ha placebo" är rena rappakaljan för mig. Förklara gärna, om du har tid.Och köparna av den dyraste typen av kablar är rent djävulskt noga..
Och desutom väldigt välbeställda oftast. Dom behöver inte ha placebo. Dom kan en del av dom köpa affären dom får sina kablar ifrån om dom ville..
Almen skrev:Mayro: Jag förstår fortfarande inte vad du menar med"Dom behöver inte ha placebo" är rena rappakaljan för mig. Förklara gärna, om du har tid.Och köparna av den dyraste typen av kablar är rent djävulskt noga..
Rydberg skrev:Mayro> Placebo är inget som kan väljas bort, det bygger på förväntningar, både medvetna och undermedvetna. Jag har nog aldrig testat något och varit helt blank i skallen, jag tror allvarligt talat inte att det går att vara helt blank innan man ska testa något. Din naiva inställning till placeboeffekter är verkligen ogrundad, jag tycker du ska läsa på i ämnet.
Nu förstår jag ännu mindre. Placebo-effekten är inget man argumenterar för eller emot, den är ett ovedersägligt, vetenskapligt faktum.Svaret är ju rent tydligt. Det är ju enbart att beskåda argumentationen FÖR placebo så finner du en del av svaret.
Mayro skrev:Det skulle jag kunna angagera mig i. MEN tyvärr så finner jag inte ens intresse för en från start död debatt. Så förstår du inte varför så får du förbli oförstående tills du upptäcker varför själv kanske..
MichaelG skrev:Mayro skrev:Det skulle jag kunna angagera mig i. MEN tyvärr så finner jag inte ens intresse för en från start död debatt. Så förstår du inte varför så får du förbli oförstående tills du upptäcker varför själv kanske..
En debatt som du ändå engagerar dig i gång, efter gång, efter gång, efter gång, efter gång......![]()
Och du har litet märklig inställning tycker jag till det här med att förstå och inte. Du förstår uppenbarligen en hel massa som flera av oss andra inte förstår. Vi ber dig förklara och du svarar (gång efter annan) enligt ovanstående! Om jag förstod något som någon annan inte förstod och därför bad mig förklara, så skulle jag bli litet glad och ivrig att få med honom/henne "på tåget". För visst är det väl så att du verkligen har förstått allt du påstår?
Det kan väl aldrig vara tvärt om?
Undrar, Michael
Nu förstår jag ännu mindre. Placebo-effekten är inget man argumenterar för eller emot, den är ett ovedersägligt, vetenskapligt faktum.
Rydberg skrev:OM det nu är någon som inte är seriös så är det du Mayro
Mayro skrev:Rydberg skrev:OM det nu är någon som inte är seriös så är det du Mayro
står dig fritt att anser rydberg...Jag är ledsen det ej bekymrar mig ärligt talat.
Rydberg skrev:Mayro skrev:Rydberg skrev:OM det nu är någon som inte är seriös så är det du Mayro
står dig fritt att anser rydberg...Jag är ledsen det ej bekymrar mig ärligt talat.
Jag är nog inte speciellt ensam om att tycka det heller..........
Hur skall jag kunna veta det?Menar man då denna person gjort sitt val utifrån placebo?
Hur skall jag kunna veta det?Är jag också drabbad av placebo?
Men... Tror du att det inte finns något som placebo-effekten? Eller tror du att det finns, men att du på något sätt inte kan påverkas av det?placebo?
Jäkla dumheter..
Flint skrev:Vee-Eight
Nej. Sound är din tolkning.
Jag tror att båda grupperna tycker att dom har "HiFi" när dom själva är nöjda med ljudet.
LTS valde den inbillat korrekta vägen.
Subjektivisterna den empiriskt valda vägen.
Flint skrev:Vee-Eight skrev:Vad jag eg vill få sagt är att man inte kan beskylla ngn av grupperna inom hifi för att vara fel och lurad. Enligt iaf mig är båda målen värd heder och respekt.
Där är vi överens.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Neuhausen och 30 gäster