Max_Headroom skrev:Harryup: Bar inlägg där lör jun 13, 2009 8:06 am.
Det verkar ha hänt en massa runt Linn där på tidigt 80-tal. Exakt vad är ju mindre intressant nu 25 år senare, men ändå. Det som är mest intressant här tycker jag dårå, är uppgifterna om Linns beteende. Att någon som vill köpa 50 tonarmar måste komma dit och kolla på övrigt sortiment och ha sig. *****, det är ju bara att skeppa tonarmarna som beställts, vad är problemet? Vilka krångelputtar... Och det där verkar ju inte ha varit någon engågnsföretelse, utan man verar ha hållt på med en massa märkligt. Visst, säljer man vill man ju veta att ens varor framställs på bästa sätt ute i butikerna, men det kan ju skötas på ett helt annat sätt. Ja ja, Linn som märke löever och frodas och är som jag förstår det framgångsrika. Så något gör dom ju rätt.
Max och andra...
Tycker det är något häpnansväckande att ni inte förstår hur det går till i businessvärlden.
Några exempel.
50 armar:
Givetvis vill då säljaren försöka få till en ÄNNU större affär = bjud hem och visa upp andra produkter.
Speciellt som det kan vara en framtida agent i landet.
Lite fejkat krånlig admin till en början kan också vara ett test; är de seriösa/uthålliga/långsiktliga?
Agenternas strid:
Linn insåg givetvis tidigt att det var en konflikt mellan butikerna som tävlade om att bli agent
och utnyttjade det på olika sätt.
Tex ofullständig info...samma info till båda parter "du vann kampen andra sidan är rökta, puckade..."
Detta händer ju i alla affärer där fler konkurrerar, både när det gäller inköp eller sälj.
Det värsta är ju om "andra sidan" gaddar ihop sig och jämför priser&villkor.
Perfekt om butikerna fortsätter vara gramse och det behövs bara antydlingar från ( i detta Linn) för att hålla elden brinnande.
Rykten och sanningar:
Att varje butik/ägare/anställda ser det från sin sida är självklart. Att då gå på som värsta atlantångaren och hävda JAG har rätt DU fel så HÄR var det minsann och JAG har info från andra som styrker min version....är inte det lite pinsamt?
Och är det inte synnerligen lägligt att NU när viss informaion ifrågasatts dyker det upp någon "bekant" som styrker informationen?
Ska vi vänta på andra sidans "supporters" version nu eller?
Lika pinsamt som att ta åt sig äran över händelsernas utveckling och vem som minsann var betydelsefull.
Fast värst är nog att utnyttja andra för egen vinning, dessutom under förespeglingar om kommande payback och totalt ignorera att svara när frågan kommer upp?
Slutligen en fråga - kommer all frusturation från insikten att ni kunde, tillsammans eniga mot Linn, varit de som vunnit på detta?
Vore trevligt om man kunde får höra alla tre/fyra parter leverera sin version utan tjuvnyp mot andra parter, utan nedsättande ord om andra, utan att vinkla information så det passar eget syfte!!
Ska vi göra ett försök kanske?
Och när ni postar, tänk efter om syftet är att berätta historien eller för att framhäva er själva/nedvärdera andra.
Det är en alltför intressant historia för den ska drunkna i gammal oförätt.
Hyser stor aktning för parternas kunskap, vore trevligt att höra den osminkade raka versionen.