Peter Steindl?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2009-06-12 22:17

Naqref™ skrev:
-Martin- skrev:Varför bytte Peter namn från Bremen till Steindl?

Och varför kallar han sig Onkel Eggdolf? Är det en anspelning på Onkel Adolf som var vad propagandaminister Goebbles barn kallade Hitler för? Iofs har väl Peter tysk härkomst, men nån måtta får det väl vara...

Det är inte Peter som har valt det utan jag. Och det har inga anspeglingar på AH mer än i ditt sinne och dina associationer. Dina osmakliga kopplingar till detta p g a att Peter har ett tyskt ursprung finner jag vedervärdiga.

Det betyder inte mer än farbror äggmannen.
Senast redigerad av Objektivisten 2009-06-12 23:13, redigerad totalt 1 gång.
Pålitlig, Flexibel, Robust

roren

Inläggav roren » 2009-06-12 22:48

Hej,

Nog är det tråkigt att konstatera att personer man ser upp till är i konflikt med varandra.
Men å andra sidan, detta är ju inte en gammal amerikansk film där vissa är
genom dumma och andra helt genomsnälla.
Håller helt med Ingvar med att välja att tro mina medmänniskor om gott i stället för att misstro alla till att börja med (Tråkig livsyn)
Äras dom som äras bör: Är det kanske så att " Ägget" är ett resultat av ett
samarbete mellan Ingvar och Peter ? Ingvars genuina tekniska kunnande och
Peters konceptuella ideer /visioner ? Därmed inte sagt att Ingvar inte har
ideér .
För mig ter det sig lite märkligt att ett fåtal aktörer i lilla Hi-Fi sverige med i stort sett
samma intresse inte kan vara öppna inbördes.
Jag kan själv inte separera hjärtat och plånboken. Dumt kanske, men så är det
i alla fall.

M.v.h

Rolf

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-06-13 00:01

Och varför kallar han sig Onkel Eggdolf? Är det en anspelning på Onkel Adolf som var vad propagandaminister Goebbles barn kallade Hitler för? Iofs har väl Peter tysk härkomst, men nån måtta får det väl vara...

Hej Martin

Min far hette Steindl. Jag är född med namnet Steindl. Tidigare i tråden står detta.

petersteindl skrev:Steindl – Bremen – Steindl
Från det jag var 10 år d v s från 1963 och fram till 1998 hette jag Peter Bremen där Bremen var min styvfaders namn. 1998 tog jag tillbaka mitt födelsenamn Steindl.

Jag skriver lite i testisarnas tråd lilla tråd :) Där kan man skoja och ha kul. Där myntades uttrycket. Admin skrev sedan dit namnet. Jag har nu bett att Admin skall ta bort det. Men det är inte jag som bestämmer vad admin skriver där. Men jag hoppas att det försvinner ganska snabbt.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-06-13 00:02

Objektivisten skrev:
Naqref™ skrev:

Det är inte Peter som har valt det utan jag. Och det har inga anspeglingar på AH mer än i ditt sinne och dina associationer. Dina osmakliga kopplingar till detta p g a att Peter har ett tyskt ursprung finner jag vedervärdiga.

Det betyder inte mer än farbror äggmannen.

Objektivisten, varför ändrade du ditt inlägg och tog bort det du skrev?
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2009-06-13 00:19

Hej Peter, det var ett inlägg med ganska mkt ironi riktat mot Martin och jag tyckte det var lite kul när jag skrev det. Men vid närmare eftertanke kunde det missförstås och det var nog inte så roligt, egentligen. Jag kan vara svår att förstå :-) Det gick inte att radera hela inlägget så jag raderade innehållet. Mvh
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Re: Peter Steindl och verkligheten

Inläggav JanBanan » 2009-06-13 00:35

IngOehman skrev:
JanBanan skrev:
IngOehman skrev:-Nej, jag gör de här högtalarna bara för att få en referenslyssning så att
jag skall kunna utveckla elektronik (slutsteg och DAC var det väl du höll på
med mest (eller vilka det nu var som konstruerade sakerna på riktigt...)).

Det här är en intressant insinuation. Kan du utveckla detta lite?

Nej.

Det uppstår en något absurd situation när du samtidigt säger:
IngOehman skrev:Ni andra kan spekulera bäst ni vill, men låt hellre bli. Det har ju spekulerats alldeles tillräckligt redan och det är just det som är felet.

Du slänger ur dig antydningar och insinuationer, vägrar förtydliga vad du menar och samtidigt ber du oss att inte spekulera?

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-06-13 00:49

Objektivisten skrev:Hej Peter, det var ett inlägg med ganska mkt ironi riktat mot Martin och jag tyckte det var lite kul när jag skrev det. Men vid närmare eftertanke kunde det missförstås och det var nog inte så roligt, egentligen. Jag kan vara svår att förstå :-) Det gick inte att radera hela inlägget så jag raderade innehållet. Mvh

Ok, jag förstår :)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2009-06-13 09:06

Jag råkar ju ha varit på med Ljudbutikentiden då Peter och jag var kompanjoner.
En del detaljer och exakta årtal och exakta siffror kan ju ha fallit bort men mina minnen är i stort sätt lika med Peter's.

Det var jag som ringde Glotta och beställde tonarmar eftersom vi hade en billigare Systemdek runt 2000 kronors klassen (kan ha varit II) och vi behövde ha en billig arm till den eftersom Helius armarna som vi använde kostade också runt 2000 kr.
Efter att ha varit svävande i några samtal så tröttnade vi på Glotta och ringde Linn direkt. Svaret var att det fanns ingen svenska agent.
Vi beställde då direkt 50 st armar av Basic typ. Svaret var då att då pratade man agentur då ordern var så pass stor så att Peter måste besöka Linn för att få en helhetsuppfattning av sortimentet. Eftersom det egentligen var butiken som skulle ha armarna så blev det plötsligt en fråga för Bremen Dynamics eftersom butiken inte hade några agenturer. Peter åkte dit och eftersom det plötsligt var ok att köpa hela sortimentet så köpte vi en produkt av varje för att utröna vad vi gillade. Det som Linn hade hoppats på var ju att Peter skulle vara intresserad av Naim också men dom var Peter aldrig intresserade av enligt mina minnen.
Jag var ju också med och träffade Charlie Brennan, vid den tidpunkten så hade jag satt upp LP12'an och vi hade Kan, Sara och Isobarik i butiken.
Anledningen till Charlies besök som vi fick veta innan han kom var för att besöka oss, Linns agent för att se hur vi hade det och för att bl.a. gå igenom hur man satte upp LP 12'an med oss.

Charlie var nöjd med vad han såg hos oss och "tokförklarade" er, tydligen så gjorde han kanske motsatsen när han var uppe hos er. Exakt när i tiden som vi första gången till vår förvåning fick höra att vårt avtal kanske inte gällde längre utan att det skulle utvärderas och omvärderas om vi skulle fortsätta vara agent eller om ni skulle bli det minns jag inte. Vad jag minns så hade ni vid det tillfället inga Linn produkter i butiken vid hans besök eftersom ni hade blivit intresserade av Linn senare än oss . Vi hade köpt produkter vid minst ett par olika tillfällen efter att Peter var i Skottland men kände oss inte heltända på hela sortimentet. Det som var besvärande för vår handelsrelation med Linn var att vi inte stod ut med KAN som lät hemskt och Basic pickupen som lät allmänt illa, sen var vi ju inte heller intresserade av Naim och samarbetet Linn - Naim var ju utpräglat på den tiden eftersom Linn inte hade några egna förstärkare och Naim t.o.m hade aktiva filter till Linns högtalare. Vår plan var att sälja de produkter i sortimentet som vi gillade och låta bli att sälja det produter som vi inte gillade. Precis som med alla sortiment så testade vi leverantörens sortiment mot det vi redan hade ibland blint ibland öppet på varandra. Lät något av det nya sämre av det vi hade så behöll vi det vi hade, lät något bättre eller den nya produkten var ett bra alternativ så tog vi in den nya produkten. Vår första order på 50 armar mottogs väl sådär av Linn då vi ville köpa armarna utan pickuper. Det skulle diskuteras ytterligare. Däremot så var det fritt fram att köpa allt annat. Senare fick också Peter ett ultimatum att vi skulle sluta sälja vissa produkter bl.a. Systemdek men jag minns det som att i princip inget av det vi hade var godkännt kraven växte.
Att vi fick höra många historier om konstiga påståenden som ni gjort i butiken ifrån många olika kunder var vardagsmat för oss.
Anledningen var ju ett litet skivspelarkrig mellan butikerna.
Dock behövde vi aldrig stå och berätta för folk hur en Linn lät i jämförelse med en Systemdek eller en Pink eftersom vi hade kvar en av LP12'orna med Ittok och Asak i butiken i flera år så kunden kunde jämföra direkt själv. Vi sålde säkert några av era Linnar på dessa jämförelser men jag kan försäkra att vår försäljning av skivspelare inte led särskilt mycket av jämförelserna.
Det hände också att kunderna kom in med sina LP12 med Basic pickup till oss för jämförelse eftersom en del av dom spårade ohyggligt dåligt och ville jämföra för att senare köpa en Goldring av oss. En del bytte även spelare efter jämförelserna.
Att Jesus skulle ha köpt en skivspelare av oss har jag personligen aldrig hört tidigare trots att jag var kompanjon med Peter. Att Peter blev troende under butikstiden var aldrig något vi diskuterade eftersom det inte hade något med butiken att göra.
Nu kan det ju mycket väl vara så att Jesus har köpt skivspelare av oss, möjligen köpte han ett helt paket, möjligen så har flera Jesus och även Muhammed handlat hos oss. Eftersom Jesus ju är ett inte helt ovanligt latinskt namn och vi kanske fick en kund som hette Jesus, och både Peter och jag gillade och gillar att skämta även ironiskt och inte har något problem om att skämta om oss själva så kanske det var ett skämt som inte uppfattades som ett skämt. Ingen aning eftersom jag aldrig har hört det tidigare vilket jag tycker att jag borde gjort om nu Peter öppet påstod på fullt allvar. Så det kan inte ha varit någon stor sak för Peter vilket det ju borde ha varit om det hade varit sant. Många av de billigare spelarna och alla dyrare installerades av oss direkt hemma hos kunden och mig veterligen så har ingen sådan installation gjorts då vi haft möjlighet att träffa frälsaren och den heliga ande. Dock har det varit ganska vanligt i HiFi-branschen att personer känt sig som personerna ifråga och försökt frälsa skaror av kunder med många märkliga budskap. Eftersom vi hade många olika leverantörer så hade vi inte och var inte beroende av någon enskild leverantörs budskap.

mvh/Harryup (Bengt)

Användarvisningsbild
mapem

Inläggav mapem » 2009-06-13 09:39

Intressant och klargörande, tycker en som minns diskussionerna om LP12 kontra systemdeck kontra pinktriangle, men som då inte hade pengar nog till mer än att följa den från sidan av, via bekanta som var lite mer involverade.

Att man är lite osams om historien är väl inte så märkligt, så komplicerat som det var och så märkligt Linn tydligen agerade med att spela ut tilltänkta agenter mot varandra.

dimitri

Inläggav dimitri » 2009-06-13 09:43

Harryup, intressant inlägg, kan dock inte riktigt följa med. Vem menar du när du skriver "ni"?

dimitri

Inläggav dimitri » 2009-06-13 09:53

Naqref™ skrev:
IngOehman skrev:Ja, så har JAG konstruerat jag dem, det stämmer.

Undrar om du någonsin kommer att ge mig kred för det? :?

Nu är det jag skriver inte direkt angående ovanstående utan om ett annat missförstånd som florerar. Nämligen det att Äggen (Bremen HD-12) skulle vara efterapningar av piP i basområdet i sin nuvarande version.
....
/ae

Naq skrev 12 april 2007 i denna tråd:
Naqref™ skrev:
housemicke skrev: är dom läckra?

Ja de är läckra. Jag såg dem live förra sommaren. Påminner av någon anledning om ett par basreflexkonstruktioner av Ino audio a2 men med mer organiskt utseende. Man kan undra var inspirationen kommer ifrån. ;)
Senast redigerad av dimitri 2009-06-13 10:00, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2009-06-13 09:59

Ni är High Fidelity som butik. En del personer kunde namnen på både oss och personalen på High Fidelity, andra hänvisade bara till vad dom hört sägas "där uppe" på Karlavägen av nån representant.
Vi fick höra en hel del historier som upprepades av många olika besökare under de år som bataljen pågick. Vi fick säkert höra en del som kanske inte var sant och en del som missuppfattats men eftersom jag inte brukar ha några större problem med att umgås med eller träffa folk även av olika åsikter så hände det att vi även hade direkt kontakt mellan butikerna.
Göran besökte även mig i Ljudbutiken efter att dom fått agenturen.

Göran har jag känt sedan Djungelljud då jag på den tiden jobbade på en distributör för bl.a. Luxman och ibland besökte jag butiken för leveranser.
Och jag har inga personliga problem med Göran utan tycker det vore kul om han deltog på faktiskt. Jag har väldigt svårt för att bli osams med folk för en apparats skull eller för en hobbys skull och jag kan inte minnas att jag, eller Göran någonsin varit osams med varandra. Dock har vi ju varit oense.

Mvh/Harryup

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2009-06-13 10:06

Det här blir mer och mer intressant. Det är ju inte lätt att minnas vad man sagt och gjort så långt tillbaka :)

Intressant är det i alla fall. Jag har ju besökt Linn-butiken på Karlavägen. Dom verkar trevliga får jag säga men pris-prestanda på produkterna är ju smått löjliga :D

Intressant att dessa begåvade och spännande personer har såpass mycket historia gemensamt. Själv har jag bara träffat Ingvar Ö en gång men det vore minst sagt intressant att träffa Peter, Göran och bengt också.
På den tiden var jag inte särskilt hifi-intresserad även om jag hade en Luxman förstärkare, jag lirade hellre själv än lyssnade på musik 8)

Användarvisningsbild
Nicke

Inläggav Nicke » 2009-06-13 10:26

Harryup skrev:Jag råkar ju ha varit på med Ljudbutikentiden då Peter och jag var kompanjoner.
[...]

mvh/Harryup (Bengt)

Hejsan.

Är du Bengt från bestsound?

Vänligen citera inte långa inlägg bara för att komma med en onliner.
/nq
Mvh Nicke

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2009-06-13 10:31

Nicke skrev:
Hejsan.

Är du Bengt från bestsound?

Mvh Nicke

Nej, han har ju skägg!

Han heter Bengt Svärdström och är för övrigt en mycket trevlig person.

Kom förresten att tänka på att Bengt betyder den välsignade och att det snarast borde ha varit jag som sålde skivspelaren till Jesus. Men någon installation var det aldrig tal om.

mvh/Harryup

-Martin-

Inläggav -Martin- » 2009-06-13 11:30

Harryup skrev:...

Göran har jag känt sedan Djungelljud då jag på den tiden jobbade på en distributör för bl.a. Luxman och ibland besökte jag butiken för leveranser.
...

Mvh/Harryup

Jobbade inte Ingemar Waxin med att försöka kränga Luxman på 70- och 80-talet?

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2009-06-13 11:32

Klart Peter är Jesus.

Han blir ju tydligen korsfäst för gamla skämt. :mrgreen:
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2009-06-13 11:33

Inte mellan 74 och 78 i vart fall. Känner igen namnet. Peter vet säkert var han jobbade.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2009-06-13 12:08

Harryup: Bar inlägg där lör jun 13, 2009 8:06 am.

Det verkar ha hänt en massa runt Linn där på tidigt 80-tal. Exakt vad är ju mindre intressant nu 25 år senare, men ändå. Det som är mest intressant här tycker jag dårå, är uppgifterna om Linns beteende. Att någon som vill köpa 50 tonarmar måste komma dit och kolla på övrigt sortiment och ha sig. *****, det är ju bara att skeppa tonarmarna som beställts, vad är problemet? Vilka krångelputtar... Och det där verkar ju inte ha varit någon engågnsföretelse, utan man verar ha hållt på med en massa märkligt. Visst, säljer man vill man ju veta att ens varor framställs på bästa sätt ute i butikerna, men det kan ju skötas på ett helt annat sätt. Ja ja, Linn som märke löever och frodas och är som jag förstår det framgångsrika. Så något gör dom ju rätt.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2009-06-13 12:45

dimitri skrev:
Naqref™ skrev:

Nu är det jag skriver inte direkt angående ovanstående utan om ett annat missförstånd som florerar. Nämligen det att Äggen (Bremen HD-12) skulle vara efterapningar av piP i basområdet i sin nuvarande version.
....
/ae

Naqref™ skrev:

Ja de är läckra. Jag såg dem live förra sommaren. Påminner av någon anledning om ett par basreflexkonstruktioner av Ino audio a2 men med mer organiskt utseende. Man kan undra var inspirationen kommer ifrån. ;)

vad vill du ha sagt?
Bikinitider

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2009-06-13 12:55

att "inspirationen" var påstådd att komma från en ino för länge sedan av en annan person.
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

nu med adekvat domestisk vokabulär disponibel.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-06-13 13:30

Naqref pratar om felaktig information där piP med Ino B59 i basområdet skulle likna Bremen HD12 - och du lägger in ett citat där Naqref konstaterat att de är lika Ino a2 (med Ino B59amb)?

Det finns ju inte den minsta koppling vad gäller basåtergivningen mellan ett 18 ohms element anpassat för surroundåtergivning och elementet Peter använder för att täcka basåtergivningen i Bremen HD12?

Eftersom du inte givit någon minsta förklaring till dina citat är jag nyfiken på din anledning till inlägget.

Handlar det om kopplingen i design/utförande som a2 är jag med. Det behöver man ju inte vara Einstein för att se, men konceptet är ju inte helt nytt. Jag pratade med Peter om det och han visade flera konstruktioner med liknande tankar.

De är extremt lika, men har helt skilld funktion.

dimitri skrev:
Naqref™ skrev:

....
/ae

Naqref™ skrev:

Senast redigerad av MagnusÖstberg 2009-06-13 13:41, redigerad totalt 1 gång.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-06-13 13:34

DS skrev:
Max_Headroom skrev:

"Du måste anpassa dig och inte tänka egna tankar."

Är det därför du alltid hänvisar till IÖ`s mätningar, tycken och undrar vad han har för åsikt i frågan!?

Den dagen jag ser er stå på egna ben blir jag imponerad.......

Onykter mitt på dagen?

Finns ingen Whisky kvar?

Max står väl alltid upp för sin egen övertygelse?
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2009-06-13 13:35

Om man inte fick använda sig av inspiration utan allt skulle vara nytt så skulle inte utveckligen gå framåt särskilt mycket.
Och som sagt tankarna är gamla med den designen i olika former. Vet att Peter själv labbade med horn i olika riktningar på åttio-talets början. Nu får Peter svara för sig själv men jag tror att han inspererades av tankar ifrån 50-60 talet.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2009-06-13 13:39

MagnusÖstberg skrev:Max står väl alltid upp för sin egen övertygelse?

Exakt vad jag tänkte också. Tycker han sällan refererar till något annat än
egna undersökningar faktiskt. Han gör det definitivt oftare än andra i alla
fall.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2009-06-13 13:42

MagnusÖstberg skrev:
Max står väl alltid upp för sin egen övertygelse?

Tänkte precis samma sak. Vem utom Max propagerar för rackvinklar, italodisco och skivspelare från Technics, för att bara nämna några få saker. Jag har då inte träffat på någon. Någonsin.

Edit: För sen som vanligt.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-06-13 13:47

Eftersom jag har försökt att ha en kronologisk struktur och mitt berättande tog en paus vid början på 80-talet, men det finns en del kvar från 70-talet att berätta om, så är det ganska mycket som ligger på skrivbordet innan 2000-talet och det är under 2000-talet som äggen växer fram från sitt mångfacetterade embryo och även Ingvar får sin beskärda del i kommande berättelser. Men nu verkar det som att jag får saxa lite för att därefter återgå till ordningen, d v s den ordning som jag valt att skriva efter.

MvH
Peter

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2009-06-13 14:17

Max_Headroom skrev:Harryup: Bar inlägg där lör jun 13, 2009 8:06 am.

Det verkar ha hänt en massa runt Linn där på tidigt 80-tal. Exakt vad är ju mindre intressant nu 25 år senare, men ändå. Det som är mest intressant här tycker jag dårå, är uppgifterna om Linns beteende. Att någon som vill köpa 50 tonarmar måste komma dit och kolla på övrigt sortiment och ha sig. *****, det är ju bara att skeppa tonarmarna som beställts, vad är problemet? Vilka krångelputtar... Och det där verkar ju inte ha varit någon engågnsföretelse, utan man verar ha hållt på med en massa märkligt. Visst, säljer man vill man ju veta att ens varor framställs på bästa sätt ute i butikerna, men det kan ju skötas på ett helt annat sätt. Ja ja, Linn som märke löever och frodas och är som jag förstår det framgångsrika. Så något gör dom ju rätt.

Max och andra...
Tycker det är något häpnansväckande att ni inte förstår hur det går till i businessvärlden.

Några exempel.

50 armar:
Givetvis vill då säljaren försöka få till en ÄNNU större affär = bjud hem och visa upp andra produkter.
Speciellt som det kan vara en framtida agent i landet.
Lite fejkat krånlig admin till en början kan också vara ett test; är de seriösa/uthålliga/långsiktliga?

Agenternas strid:
Linn insåg givetvis tidigt att det var en konflikt mellan butikerna som tävlade om att bli agent och utnyttjade det på olika sätt.
Tex ofullständig info...samma info till båda parter "du vann kampen andra sidan är rökta, puckade..."
Detta händer ju i alla affärer där fler konkurrerar, både när det gäller inköp eller sälj.
Det värsta är ju om "andra sidan" gaddar ihop sig och jämför priser&villkor.
Perfekt om butikerna fortsätter vara gramse och det behövs bara antydlingar från ( i detta Linn) för att hålla elden brinnande.

Rykten och sanningar:
Att varje butik/ägare/anställda ser det från sin sida är självklart. Att då gå på som värsta atlantångaren och hävda JAG har rätt DU fel så HÄR var det minsann och JAG har info från andra som styrker min version....är inte det lite pinsamt?
Och är det inte synnerligen lägligt att NU när viss informaion ifrågasatts dyker det upp någon "bekant" som styrker informationen?
Ska vi vänta på andra sidans "supporters" version nu eller?

Lika pinsamt som att ta åt sig äran över händelsernas utveckling och vem som minsann var betydelsefull.

Fast värst är nog att utnyttja andra för egen vinning, dessutom under förespeglingar om kommande payback och totalt ignorera att svara när frågan kommer upp?

Slutligen en fråga - kommer all frusturation från insikten att ni kunde, tillsammans eniga mot Linn, varit de som vunnit på detta?

Vore trevligt om man kunde får höra alla tre/fyra parter leverera sin version utan tjuvnyp mot andra parter, utan nedsättande ord om andra, utan att vinkla information så det passar eget syfte!!

Ska vi göra ett försök kanske?
Och när ni postar, tänk efter om syftet är att berätta historien eller för att framhäva er själva/nedvärdera andra. :wink:

Det är en alltför intressant historia för den ska drunkna i gammal oförätt.
Hyser stor aktning för parternas kunskap, vore trevligt att höra den osminkade raka versionen. :D

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2009-06-13 15:00

Det gläder mig att få läsa åtminstone ETT klarsynt inlägg.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-06-13 15:12

Johan_Lindroos skrev:Det gläder mig att få läsa åtminstone ETT klarsynt inlägg.
Ja, för dit kan ju inte det här räknas ;)

Men jag håller med om att det vore trevligt om det kunde utvecklas till en prestigelös hisitorieberättelse. Det är nog rätt svårt, även om jag tycker Bengts (Harry-ups) inlägg tyder på härlig självdistans och samma typ av reflektioner som Sportbilssnubben ger uttryck för.
Jag saknar dig.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi